Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on tyypillinen aamupalasi arkisin?

Vierailija
14.11.2021 |

.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 munan + 1rkl kermaa sörsseli paistettuna. Kirsikkatommaatteja

Vierailija
62/75 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kuppi maitokahvia

-Paahdettuna Vaasan ruispalat 2 siivua eli ylä- ja alapala, päälle yht ruokalusikallinen majoneesi, makeaa chilikastiketta vähän. 2-3 siivua kalkkunaleikattä per leipä, parisiivua juustoa myös.

-heraproteiinijauhettuna sen verran veteen sekoitettuna, että tulee yhteensä n. 45 g proteiinia. (en jaksa/viitsi aamulla syödä rahkaa, munia tms.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro,marjat,raejuusto ja kahvi

Vierailija
64/75 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-kuppi maitokahvia

-Paahdettuna Vaasan ruispalat 2 siivua eli ylä- ja alapala, päälle yht ruokalusikallinen majoneesi, makeaa chilikastiketta vähän. 2-3 siivua kalkkunaleikattä per leipä, parisiivua juustoa myös.

-heraproteiinijauhettuna sen verran veteen sekoitettuna, että tulee yhteensä n. 45 g proteiinia. (en jaksa/viitsi aamulla syödä rahkaa, munia tms.)

Heti aamulla 45 grammaa proteiinia + ne mitä tulee leivästä päällisineen?! Oletko kehonrakentaja ja mies? Minulle tuo olisi jo aikalailla puolet koko päivän tarpeesta massakaudella...

Vierailija
65/75 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurttia ja marjoja

tai

Tuorepuuro

tai

Munista, juustosta ja kasviksista muffinipannussa paistettuja kokkareita.

tai

Baked oatmeal, eli uunissa tehty kaurapuuro.

Oon huono syömään mitään aamuisin ja kyllästyn helposti rutiineihin. Näitä neljää vaihtoehtoa olen kierrättänyt nyt jonkin aikaa. Ja nää on kaikki tehty etukäteen, niin että aamulla tarvii vain yrittää niellä.

Vierailija
66/75 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopi kahvia mustana. Syön jotain vasta klo 12:15

Vierailija
67/75 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia ja pullaa.

Miksi alapeukut?

En pysty syömään aamulla muuta.

Vierailija
68/75 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulhollinen kaurapuuroa, marjoja ja raejuustoa

2-4 viipaletta leipää päällysteineen, mitä nyt sattuu olemaan

Kasa vihanneksia tai hedelmää (tomaattia, kurkkua, avokadoa, salaattia, porkkana, mandariini tms.)

Keitetty kananmuna

Joskus vielä pari pähkinää

2 omega3-kapselia

Ja kyllä, olen hoikka. Itse asiassa laihduin useita kiloja kun aloin syömään kunnolla aamupalaa. Tosin syön sen vasta klo 11-12 aikaan, joten jollekulle olisi varmaan lounas.

Miksi hoikkuutesi kerroit? Kysyttiinkö sitä muka?

Ei kysytty, mutta kerroin sen koska tämä on av missä ei menisi kauaakaan etteikö joku tulisi ivaamaan lihavuudesta jos syö paljon. Täällä ruoka-aiheet kääntyy hetkessä painoon, joten aikaa säästääkseni olen alkanut kertoa sen heti. Ikävää jos se sinua jotenkin ärsytti.

No eihän kysy. Sinä skippaat aamiaisen ja syöt vasta lounasaikaan. Eli laihdutat pätkäpaastoidealla. Hyvin loogista, että painokin putoaa. Totta kai siinä helposti syntyy kalorivaje, kun jättää yhden aterian välistä.

Vierailija
69/75 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakokkelia, kroisantti ja kahvia maidolla.

Vierailija
70/75 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 x paahtoleipää juustolla, metukalla, kurkulla ja paprikalla. omena. suklaapatukka. juomana nocco.

Vierailija
71/75 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesilasillinen viherjauheella

Kuppi tummapaahtoista kahvia kasvimaidolla

Munakokkelia

Ja lisäksi vitamiinit, sertraliini sekä verenpaine- ja verenohennuslääke.

N27

Vierailija
72/75 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuppia kahvia maidolla. Kaurasämpylä kananmunalla ja kasviksilla. Mandariini. 

Vierailija
73/75 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pätkäpaastolla yli 2 vuotta, joten en syö aamupalaa. Juon lasin kivennäisvettä tai vichyä, usein jäillä. Joskus aiemmin join veteen sekoitettua elektrolyyttijauhetta, mutta en koe sitä enää tarpeelliseksi. Kyllä ovat aamutkin helpottuneet tämän elämänmuutoksen myötä.

Vierailija
74/75 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cappuccino ja croisantti voilla ja hillolla. Yritän vaihtaa että söisin ma-pe puuroa.

Vierailija
75/75 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään usein aamulla siihen, että minulla on kauhea nälkä.

Syön lähes aina aamupalan ennen seitsemää, ei mitenkään hirveän aikaisin, mutta lenkitän koiran ennen sitä.

Aamupalaksi syön pari leipäviipaletta (vaaleaa leipää, ruisleipää, mitä nyt leipäkorissa on vanhimmasta päästä) tai sitten sämpylän - jos on kovin pieni sämpylä, niin niitä kaksi, tai yksi sämpylä ja vaikka pieni ruisleipäpala.

Päälle oivariinia tai itsetehtyä hummusta tai itsetehtyä pestoa. Jos oivariinia, niin sen päälle kinkkua, kurkku/tomaattiviipaleita ja salaatinlehtiä. Tai kananmuna, jos niitä on keitettynä jääkaapissa. Jos hummusta tai pestoa, niin niiden päälle sitten kasviksia ja salaatinlehtiä.

Kuppi teetä ja paljon sokeria, tee mustaa irtoteetä ja siihen sekaan itsekeräämiäni ja -kuivaamiani luonnonaineksia, mustaherukkaa, pihlajaa, nokkosta, mesiangervoa, vadelmaa, mansikkaa... Ihan fiiliksen mukaan, perussetti on nokkosta, mutta jos on jotenkin vaivainen olo, niin mesiangervoa. Plaseboefekti on hieno asia.

usein vielä syön edelliseltä illalta jääneitä porkkanatikkuja tai kurkkuviipaleita tai lapsilta jääneitä mandariinin/omenanlohkoja.