Mikä on tyypillinen aamupalasi arkisin?
Kommentit (75)
Kaksi kuppia kahvia ja puuro/jugurtti/proteiinirahka
Lihaa. Hyvin suolattua. Se grillattakoon minulle pyhäkkö teltassa. 17 nautaa ja 1 ihmisneitsyt.
Terveisin Jahve aka Saatana, se vanha Lohikäärme.
1-1,5 kupillista vihreää teetä, ruisleipää, jonka päällä hummusta, salaatinlehtiä, tofua ja kurkkua tai paprikaa. Smoothie tai soijajugurtti, jossa marjoja ja/tai esimerkiksi nokkosta ja kuusenkerkkää. Joskus sen tilalla tai lisäksi kaurapuuro marjoilla ja siemenillä (pellavansiemeniä, seesaminsiemeniä). Syön yleensä lounaan aikaisinta klo 14 maissa, joskus vasta klo 16, joten syön tukevan aamiaisen.
Vierailija kirjoitti:
Kulhollinen kaurapuuroa, marjoja ja raejuustoa
2-4 viipaletta leipää päällysteineen, mitä nyt sattuu olemaan
Kasa vihanneksia tai hedelmää (tomaattia, kurkkua, avokadoa, salaattia, porkkana, mandariini tms.)
Keitetty kananmuna
Joskus vielä pari pähkinää
2 omega3-kapselia
Ja kyllä, olen hoikka. Itse asiassa laihduin useita kiloja kun aloin syömään kunnolla aamupalaa. Tosin syön sen vasta klo 11-12 aikaan, joten jollekulle olisi varmaan lounas.
Miksi hoikkuutesi kerroit? Kysyttiinkö sitä muka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulhollinen kaurapuuroa, marjoja ja raejuustoa
2-4 viipaletta leipää päällysteineen, mitä nyt sattuu olemaan
Kasa vihanneksia tai hedelmää (tomaattia, kurkkua, avokadoa, salaattia, porkkana, mandariini tms.)
Keitetty kananmuna
Joskus vielä pari pähkinää
2 omega3-kapselia
Ja kyllä, olen hoikka. Itse asiassa laihduin useita kiloja kun aloin syömään kunnolla aamupalaa. Tosin syön sen vasta klo 11-12 aikaan, joten jollekulle olisi varmaan lounas.
Miksi hoikkuutesi kerroit? Kysyttiinkö sitä muka?
Ei kysytty, mutta kerroin sen koska tämä on av missä ei menisi kauaakaan etteikö joku tulisi ivaamaan lihavuudesta jos syö paljon. Täällä ruoka-aiheet kääntyy hetkessä painoon, joten aikaa säästääkseni olen alkanut kertoa sen heti. Ikävää jos se sinua jotenkin ärsytti.
Musta kahvi tai tuplaespresso, ruispuuro voisilmällä. Tai puuron sijasta marjasmoothie, tai makeuttamaton jogurtti maapähkinöillä.
Banaani siivuina, desin verran AB-jogurttia, noin desi kauragurttia, kuivattuja karpaloita, kurpitsan siemeniä, auringonkukan siemeniä, seesamin siemeniä, loraus oliiviöljyä ja joskus vielä manteleita. Verenpainelääke mustikkamehua kanssa.
N. 6dl kahvia ja 2-3 tupakkia. Lounaalla vasta ns. Aamupala. Illansuussa tulee isoin ateria yleensä syötyä.
Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroon vaapukkahilloa. Olemme tehneet näin jo 17 vuotta.
Alkoholia emme käytä. Emme koskaan. Ei ikinä.
Jogurttia ja mansikoita, mustikoita, vadelmia ja tyrniä. Leipä ja leikkelettä. Joskus leivän päällä myös kasviksia. Lopuksi kahvi. Viikonloppuna kahvin kanssa keksi.
Rasvaton vaniljajugurttia sekaisin maustamattoman jugurtin kanssa. Siihen Lisään marja mysliä, mustikoita 1dl, pellavarouhetta, puolikas banaani. Kahvia, ja voileipäkeksiä 2kpl juuston kera. Näin syön 🙂 Joskus keitän kaura/tattaripuuron vaihteeks ja siihen mustikoita ja vielä kahvi, täysjyväkeksi tms.
Alpen mysliä noin 1 dl, puoli eesiä pensasmustikoita, cafe latte.
Kuppi kahvia, keksi. Kyllä se sitten siitä taas oikenee.
Maitokahvi
Mysliä ja kreikkalaista 2% jogurttia, maustamatonta.
Vaihtoehtoisesti pari juustoleipää.
Vettä.
Tee, paahtoleipä juustolla ja tomaatilla, 2 dl sokeroimatonta jogurttia. En pidä makeista jogurteista.
Myöhemmin kahvia.
Kaksi palaa kauraleipää hummuksella, kurkulla, salaatilla ja juustolla
Pähkinöitä
Luumu (tai muu hedelmä)
Syksystä kevääseen aamupuuro voisilmällä, puuhellalla keitettynä. Saa vatsan täyteen ja ilmalämpöpumppu huilata hetken.
Pari palaa kauraleipää juuston,kinkun ja tomaatin kanssa.
Kolme mukia kahvia 😊