Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

-10kg

Vierailija
14.11.2021 |

oon laihduttanut 18kg mutta melkein vuoden on jumittanut. 10kg vielä haluan pois. Keto/vhh ei ilmeisesti enää toimi. Pitäis varmaan herätellä kroppaa jotenkin. Fyysinen työ, eli ruokavalio on se mihin pitää panostaa. Tuntuu, että alan liikaa pelkäämään hiilareiden pilaavan kaiken. Ootteko onnistuneet hiilihydraattitietoisesti syömällä? Pelottaa, että tulee kaikki kilot takas. Vinkkejä saapi antaa ja asiallisia kommentteja.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän syöt kasviksia. Voisiko niitä lisätä? Makkarat voisi jättää ehkä vähemmälle. Saatko riittävästi rasvaa?

No en mä nyt tiedä onko se vähän kun salaattia menee päivittäin.. Makkara on Makkarapihviä enkä joka päivä sitä syö. Lämminsavulohta ja kalaa yleensäkin sekä lihaa ja kanaa vaihdellen.

Tarkoitatko salaatilla salaattikasveja (lehtisalaatti ym.), vai yleensä tuoreista kasviksista sekoitettua ruokalajia?

Punnitse se salaattimääräsi joskus. Etenkin nuo salaatikasvikset ovat niin höttöisiä, ettei niistä kerry oikein mitään. Voit yllättyä.

Sellainen salaattisekoituspussi. Ja lasken kyllä, fatsecret käytössä. Kermaa en käytä enkä maitoa. Mantelimaitohan ei ole maitoa. Ja Turkkilainen jugurtti hyvin harvoin käytössä.

Vierailija
22/41 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saattaa olla ihan ilmeistä, mutta olet kai vähentänyt syömäsi energian määrää nyt, kun olet kevyempi ja todennäköisesti kulutat vähemmän?

60-kiloisena laskennallinen energiantarpeeni oli 1600 kCal mutta 10 kg kevyempänä se on vain 1400 kCal.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika proteiini yhdistettynä kohtalaisen runsaaseen energiansaantiin voi pistää vhh:llakin jumiin.

Oma ensimmäinen vhh-kokeilu ei tuottanut mitään tulosta. Mätin lihaa, kalaa ja juustoja oikein sydämen kyllyydestä, kun kerrankin oli lupa. Ja niitähän meni! painoa lähti se kaksi kiloa, minkä tiesin nesteeksi, ja sen jälkeen ei yhtään mitään.

Vierailija
24/41 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän syöt kasviksia. Voisiko niitä lisätä? Makkarat voisi jättää ehkä vähemmälle. Saatko riittävästi rasvaa?

No en mä nyt tiedä onko se vähän kun salaattia menee päivittäin.. Makkara on Makkarapihviä enkä joka päivä sitä syö. Lämminsavulohta ja kalaa yleensäkin sekä lihaa ja kanaa vaihdellen.

Tarkoitatko salaatilla salaattikasveja (lehtisalaatti ym.), vai yleensä tuoreista kasviksista sekoitettua ruokalajia?

Punnitse se salaattimääräsi joskus. Etenkin nuo salaatikasvikset ovat niin höttöisiä, ettei niistä kerry oikein mitään. Voit yllättyä.

Sellainen salaattisekoituspussi. Ja lasken kyllä, fatsecret käytössä. Kermaa en käytä enkä maitoa. Mantelimaitohan ei ole maitoa. Ja Turkkilainen jugurtti hyvin harvoin käytössä.

Juusto kuitenkin on maitotuote, ja sitä mainitset käyttäväsi. 

Salaattisekoituspussit alle 200 grammaa, eli ei paljon mitään vielä, jos yksi sellainen päivässä menee.

Vierailija
25/41 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä saattaa olla ihan ilmeistä, mutta olet kai vähentänyt syömäsi energian määrää nyt, kun olet kevyempi ja todennäköisesti kulutat vähemmän?

60-kiloisena laskennallinen energiantarpeeni oli 1600 kCal mutta 10 kg kevyempänä se on vain 1400 kCal.

Totta tuokin. 1500kcal mennyt mut en tiiä kuinka paljon uskaltaa vähentää, kun kituuttamisesta aina varoitetaan.

Vierailija
26/41 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liika proteiini yhdistettynä kohtalaisen runsaaseen energiansaantiin voi pistää vhh:llakin jumiin.

Oma ensimmäinen vhh-kokeilu ei tuottanut mitään tulosta. Mätin lihaa, kalaa ja juustoja oikein sydämen kyllyydestä, kun kerrankin oli lupa. Ja niitähän meni! painoa lähti se kaksi kiloa, minkä tiesin nesteeksi, ja sen jälkeen ei yhtään mitään.

No mulla on kyllä ihan hyvin lähtenyt.

Vierailija
27/41 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo antaa vinkkiä, paitsi se mihin ei kannata pyrkiä: Mä vähensin ja vähensin syömistä ja vihdoin aloin laihtumaan. Nyt laihtumistahti on keskimäärin n. 100 g päivässä, mutta ravinnon määrä on tyyliin omena päivässä. Onkin käynyt niin, että en saa enää syötyä kuin sen omenan päivässä, kaikki muu oksettaa. Kaupanpäälle jättimäinen väsymys ja jonkinlainen masennus.

Vierailija
28/41 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

500g kasviksia päivässä on suositus. pidä huoli, että se tulee täyteen joka päivä!

Vierailija
29/41 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon pudottanut 20 kg kolmessa kuukaudessa pätkäpaastoilemalla ja olen syönyt leipää joka ikinen päivä, vehnäleipääkin kerran viikossa. Sokereita välttelen.

Mahtava tulos! Onnittelut. Saako kysyä, oliko sulla miten paljon ylipainoa?

BMI oli 40, nyt 35.

Vierailija
30/41 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo antaa vinkkiä, paitsi se mihin ei kannata pyrkiä: Mä vähensin ja vähensin syömistä ja vihdoin aloin laihtumaan. Nyt laihtumistahti on keskimäärin n. 100 g päivässä, mutta ravinnon määrä on tyyliin omena päivässä. Onkin käynyt niin, että en saa enää syötyä kuin sen omenan päivässä, kaikki muu oksettaa. Kaupanpäälle jättimäinen väsymys ja jonkinlainen masennus.

Näin pelkäänkin käyvän. Mulla on kuitenkin fyysinen työ ja jo koomakulutus on 1000 kcal luokkaa. Tulee vähentämisessäkin joskus raja vastaan.

Vierailija
31/41 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon pudottanut 20 kg kolmessa kuukaudessa pätkäpaastoilemalla ja olen syönyt leipää joka ikinen päivä, vehnäleipääkin kerran viikossa. Sokereita välttelen.

Mahtava tulos! Onnittelut. Saako kysyä, oliko sulla miten paljon ylipainoa?

BMI oli 40, nyt 35.

Hei vau, upea tulos! Minä aloitin jotakuinkin samoista lukemista pätkäpaaston tänä syksynä, ja 13 kg on lähtenyt kymmenessä viikossa. Ei siis ihan yhtä paljon, mutta kuitenkin on ihan mahtava fiilis, kun paino vihdoin menee kunnolla alas. En ole pystynyt aina arkisin ihan tuohon 8 tunnin ikkunaan, koska työpäivän aikana ei onnistu syöminen miten tahansa. Mutta 9/15 on pysynyt aika skarpisti.

Vierailija
32/41 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös sama homma kuin ap:llä. 25kg lähti "ihan itsestään" 8kk aikana ja nyt tuo viimeinen 10kg olisi vielä normaalipainoon ja ei lähde millään. Tyssäsi kesällä tähän ja ei ole laskenut mihinkään. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Joku mainitsi maitotuotteiden pois jättämisen. Proteiinirahkoja menee useampia päivässä sekä kevyttä juustoa leivän päällä 4-6 siivua päivässä, sitä Polar 10%. En syö lihaa, kanaa enkä kalaa joten nuo maitotuotteet koen itselleni tärkeäksi mutta kai nekin on sitten jätettävä pois. :/

Vierailija
33/41 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös sama homma kuin ap:llä. 25kg lähti "ihan itsestään" 8kk aikana ja nyt tuo viimeinen 10kg olisi vielä normaalipainoon ja ei lähde millään. Tyssäsi kesällä tähän ja ei ole laskenut mihinkään. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Joku mainitsi maitotuotteiden pois jättämisen. Proteiinirahkoja menee useampia päivässä sekä kevyttä juustoa leivän päällä 4-6 siivua päivässä, sitä Polar 10%. En syö lihaa, kanaa enkä kalaa joten nuo maitotuotteet koen itselleni tärkeäksi mutta kai nekin on sitten jätettävä pois. :/

Proteiinirahkat on makeutettu keinotekoisesti, ei hyvä. Eikä kevyttuotteet.

Vierailija
34/41 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako nuo makeutusaineet laihtumiseen? Ja eikö laihtumisen kannalta ole aina parempi valita se kevyempi vaihtoehto? Nyt en siis kysy tätä terveyttä ajatellen vaan ainoastaan laihtumista ajatellen. Kuitenkin sokerittomissa keinotekoisesti makeutetuissa on aina vähemmän kaloreita kuin niissä joissa sokeria. Hyviä rasvoja saan kyllä esim.pähkinöistä ja käytän öljyä kasvisten paistossa. Eli rasvaa syön mutta esim.juustoissa valitsen aina sen kevyemmän vaihtoehdon.

Vierailija
35/41 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako nuo makeutusaineet laihtumiseen? Ja eikö laihtumisen kannalta ole aina parempi valita se kevyempi vaihtoehto? Nyt en siis kysy tätä terveyttä ajatellen vaan ainoastaan laihtumista ajatellen. Kuitenkin sokerittomissa keinotekoisesti makeutetuissa on aina vähemmän kaloreita kuin niissä joissa sokeria. Hyviä rasvoja saan kyllä esim.pähkinöistä ja käytän öljyä kasvisten paistossa. Eli rasvaa syön mutta esim.juustoissa valitsen aina sen kevyemmän vaihtoehdon.

Kyllä makeutusaineet ja vähärasvaiset tuotteet vaikuttaa laihtumiseen. Nuo tuollaiset tuotteet on täysin teollisia ja luonnottomia eikä keho oikein osaa niihin suhtautua. Makeutusaineilla on ihan samanlainen vaikutus elimistössä kuin sokerillakin, vaikka niitä kaloreita on vähempi. Vähärasvaisista tuotteista on myös tutkimuksia, että ne sekoittaa elimistöä niin, että siitä koituu haittaa laihduttamisen kannalta. (Nämä oli nyt näin kansankielisesti ilmaistu).

Sitä paitsi saat noista rahkoista varmasti ihan liikaa proteiinia tarpeisiisi nähden. Liika proteiini muuttuu hiilareiksi. Tosin kommenteistasi päätellen et taida ainakaan ketoa harrastaa, mutta joka tapauksessa, niitä rahkoja ei ole tarkoitettu montaa päivässä syötäväksi.

Vierailija
36/41 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla jumittaa painon pudotus, niin lasketteko makroja? Paljonko ne ovat? Silmämääräisesti arvioiden voi mennä helposti metsään niiden kanssa ja siinä vika miksi paino ei putoa.

Vierailija
37/41 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko riittävästi? Kannattaa pyrkiä säännölliseen vuorokausirytmiin ja 8-9h yöuniin. Sillä on yllättävä merkitys aineenvaihdunnalle ja näin ollen laihtumiseen.

Itse sain ravitsemusalan ihmiseltä tämän vinkin aikoinaan. Itselläni oli sama juttu, mitä kuvailit. Kokeiltu on ja 8h yöuni on jäänyt tavaksi. Paino pysyy hallinnassa, ruokahalu kohtuudessa, eikä ole mielitekoja.

Ja tuo unen lisääminen oli itselläni avain saada paino tippumaan. Liittyi muistaakseni johonkin kehon stressitilaan, minkä lyhyt yöuni joillekin ihmisille aiheuttaa.

Vierailija
38/41 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvänen aika.. Ei ketolla tai vhh kuulu mättää mitään kaksin käsin. Kuka niin kuvittelee laihtuvansa?

Vierailija
39/41 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, joilla jumittaa painon pudotus, niin lasketteko makroja? Paljonko ne ovat? Silmämääräisesti arvioiden voi mennä helposti metsään niiden kanssa ja siinä vika miksi paino ei putoa.

Makrojen suhde on aika olennainen vhh-ruokavaliossa.

Vierailija
40/41 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis yhtään perehtynyt vhh-ruokavalioon ennen aloitusta.