Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokotettiinko teidän lapsi aikanaa sikainfluenssaa vastaan?

Vierailija
02.02.2015 |

Meidän ei, ja olen siitä aina kiitollinen. Kaikki muut lapset ja tuttujen lapset esim. lapsen koulussa rokotettiin.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rokotettu. En usko yhtään, että tämä meillä jaossa ollut rokote olisi suojannut yhtään ketään. Rauhoitti vain massahysteriaa ja antoi ihmisille mielenrauhan. Normi-influenssa tappaa vuosittain enemmän kuin sikapossu tappoi maissa, jossa ei rokotettu yhtään ketään. Meilläkin taisi kaikki "possutautiin" kuolleet olla heitä, jotka olivat saaneet juuri rokotuksen. Sairastimme itse possulunssan eikä se ollut ollenkaan niin hurja kuin esimerkiksi nyt pyörivä influenssa. Tuolloin lapsi oli vielä päiväkodissa ja siellä sairastui koko ryhmä. Viikon päästä suurin osa oli jo takaisin tarhassa ja seuraavalla viikolla tuli sitten viimeisetkin takaisin hoitoon. Kukaan ei kuollut eikä joutunut sairaalaan. Korvatulehduksia taisi olla pari.

Vierailija
2/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Huvittavinta oli lapsen luokalla, sairaanhoitajan laps,i joka oikein lietsoi hysteriaa. Kuolette jos ette ota. Sitten kun kuppi kääntyi, itki ettei hän halua narkolepsiaa. Lapseenhan tarttuu kaikki kotoa ja kotona taisi olla lievää ahdistusta asiasta.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Itse sairastin kyllä taudin. Oli helvetistä, mutta en missään nimessä mene koskaan mitään uusia ei kunnolla tutkittuja mömmöjä itseeni saati lapsiini laittamaan. :) Ikivanhat rokotteet on sitten asia erikseen.

Vierailija
4/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotettiin, asia jota en ikinä unohda tai anna itselleni anteeksi. Menin lääkefirman kusetukseen kuin mikäkin laumalammas ja laitoin lapseni elämän sen kummemmin vaakalaudalle, soimaan itseäni, en ole edes äiti olen saastaa!!! Onneksi lapselleni ei VIELÄ ole tullut oireita, mutta aika näyttää todelliset ongemat kun lapsi kasvaa. Tsemppiä mulle jotka lapsensa myrkyttivät, toivotaan heille pitkää ikää.

Opimpa ainakin ettei yhtään piikkiä yhteenkään lapseen eikä eläimeen enää.

Vierailija
5/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 09:27"]

Ei todellakaan. Hulluhan mä oisin ollut jos olisin antanut pistää lapseeni ainetta jota ei ollut vielä kunnolla testattu ja mitä useimmissa maissa esim ei edes suositeltu annettavan.

[/quote]

Vaikka tiettyyn tautiin on ollut rokotteita pitkään esim.polio. Rokote kuitenkin on muuttunut moneen kertaan. Eli voi saada juuri uudistuneen rokotteen, jotai ei ole vuosikausia ehditty seuraamaan. tuossa sikainfluenssarokoteessakin se "uutuus buusteri" ei kuitenkaan ollut sen narkolepsian aiheuttaja.

Vierailija
6/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 09:59"]

No ei. Huvittavinta oli lapsen luokalla, sairaanhoitajan laps,i joka oikein lietsoi hysteriaa. Kuolette jos ette ota. Sitten kun kuppi kääntyi, itki ettei hän halua narkolepsiaa. Lapseenhan tarttuu kaikki kotoa ja kotona taisi olla lievää ahdistusta asiasta.  

[/quote]

Huvittavaa? Ei ollenkaan huvittavaa.

Vierailija
7/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sikainfluensassa ei ajatella kollektiivistä suojaa vaan katsotaan että jokainen voi valita rokotuksen itse? Toisissa taudeissa itketään vapaamatkustajia yms?

Vierailija
8/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 09:59"]

[/quote]

Mun tuttava on myös sairaanhoitaja, joka itki paniikissa et "nyt me kaikki kuollaan!" Sääliksi kävi tuon perheen lapset. He otti rokotteet ja sairastivat heti perään koko jengi, ihan helvetillisen version tuosta possuflunssasta. Me ei rokotettu, eikä panikoitu, eikä sairastettu vajaan päivän kuumeilua enempää. Ja joo, oli possuflunssaa, testattiin kun oli muita syitä. :-D

Ainahan nämä rokotetut ovat muutenkin ihan ensimmäisenä kuolemanvaarassa.

Vierailija
9/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi positiivisia kokemuksia ei saa kertoa ilman alapeukutuksia? Itsekin otin rokotteen ammattini vuoksi.

Vierailija
10/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 09:47"]

Rokotettiin koko perhe. Oli muuten tervein vuosi pitkilleen sen rokotuksen jälkeen, ei oltu ollenkaan flunssissa, kuumeissa eikä kyllä muitakaan tauteja tullut, kummallista. 

[/quote]

Tai sitten aloitte kiinnittää parempaa huomiota esim. käsihygieniaan.

Vierailija
11/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rokotettu. Hyvä niin.

Vierailija
12/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 7-henkisestä perheestä rokotteen otti vanhemmat ja neljä vanhinta lasta, yksi heistä täysi-ikäinen ja kolme teiniä. Kuopus oli silloin 7-vuotias ja piikkikammoisena hän ei antanut terveydenhoitajan rokotetta laittaa. Jälkikäteen olen tyytyväinen, ettei häntä rokotettu, mutta silloin vähän pelotti. Yksikään meistä ei sairastunut tautiin eikä rokotteesta.

Vierailija
13/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä rokotettiin 1v., pikkusen harmittaa vaikkei siitä mitään ole aiheutunut

Vierailija
14/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi rokotettiin, ja tunteeni ovat sittemmin täysin neutraloituneet. Rokotuksen aikaan tunsin lievää huojentuneisuutta.

Vierailija
15/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rokotettiin 3v ja olin itse raskaana ja otin rokotuksen. Ei tullut mitään. En harmittele mutta en ottaisi tietenkään enää.

Vierailija
16/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotettiin, vaikka tavallaan oli jopa riskiryhmää. Mä luin journaaleista, mitä sikanfluenssa voi tehdä (noin neljännekselle sairastuneista raportoitiin usassa jääneen keskittymis- ja oppimisvaikeuksia) ja ajattelin, että oman lapsen taivalta ei tarvitse vielä silläkin hankaloitaa, kun on ennestäänkin sairauksia. Hyvin menikin, ei tullut nsrkolepsias ja onhan sen todenäköisyys näin jälkenäinkin todttuna paljon pienempi uin noiden usassa todettujen sairauden jälivaikutudten - vaikka toki ihan liian iso.

sisareni sairasti sikainfluenssan seuraavana talvena, kun rokotuksia ei enää jaettu. Oli neljä viikkoa sairaalassa ja kolme kuukautta sairaslomalla. Tuli yrittäjälle kalliiksi ja pelotti meitä läheisiä.

Vierailija
17/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antanut rokottaa. Odotin silloin kuopusta ja olin aivan sekaisin kaikesta. Mutta ihan hyvä ettei tullut rokotettu lapsia eikä itseäni.

Vierailija
18/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotettiin, mutta esikoisella puhkesi sikainfluenssa samana päivänä, ei siis ehtinyt vaikuttaa.

en ole muutenkaan vapaamatkustaja, vaan katson, ettei muiden lasten rokottaminen synnytä kattavaa tautisuojaa - rokotus on parasta ottaa itsekin. Varsinkin kun matkustelemme paljon eli taudin voi saada mistä vaan.

Vierailija
19/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei. kielsin.

Vierailija
20/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rokotettiin kaikki lapset, myös aikuiset. Vaikutusta ei ollut suuntaan eikä toiseen oikeastaan, koska meistä neljä sairasti taudin kuitenkin. Kukaan ei oe saanut sivuvaikutuksia mistään. Sen sijaan rokottamaton koulukuljettajamme joutui hoitoon teho-osastolle.