raskaana olevat: millä rv:lla olette siirtyneet äitiysvaatteisiin?
Itsellä rv 16, tavalliset vaatteet ovat piukkkoja, mutta äippävaatteet ovat liian isoja vielä. Milloinkas muut olette siirtyneet äitiysvaatteisiin?
Kommentit (21)
Muistelisin että suunnilleen samoissa meni esikoisella. Masu kasvaa kooorkeella käyrien ylkhäällä aluks, tasaantuu sitten viivojen väliin loppua kohden.
Toka raskaudessa masu on pullahtanut niin selvästi näkyviin, ettei ole vaihtoehtoja. Eka raskaudessa joskus rv 16-20 välillä.
Juu, tuota mietinkiin, että mitä h**** päälle laittais, kun normaalit vaatteet ei kertakaikkiaan enää mahdu. Pitää varmaan ostaa kokoa isompia vaatteita, mutta kun ei viitsisi, kun sitten (toivottavasti) taas ovat liian isoja raskauden jälkeen...
Parit äitiyshousut ostin raskauden puolivälin jälkeen, mutta ne tuntui todella huonosti istuvilta päällä kun en muualta oikeastaan levinnyt kuin vatsasta.
Minulla juuri takana synnytys enkä koko raskauden aikana käyttänyt ns. mammavaatteita. Ne ovat niin inhottavan näkoisiä sekä huonosti istuvia. Ostin vähän suuremmat farkut ja paitoja sekä pari nättiä mekkoa joita pystyi pitään tavallisten farkkujen kanssa, napit voi katsos jättää auki kun on mekko. Luovuutta vaan peliin niin voit käyttää lähes normaaleita vaatteita läpi koko raskausajan. Terveisin Nainen
Tosi hyvännäkösiä äitiysvaatteita, parit kivat farkut ja päheet " lappuhaalarit" . En viitti ostaa vaan isompia tavallisia vaatteita, kun en tykkää, et maha niihin mahtuu mutta perseessä ja reisissä pussit, kun on isommat. Onhan meinaan ne isommat normivaatteet isompia sit joka puolelta, muualtakin kun mahan kodalta.
Matalat äitiysfarkut tosi kivoja ja hyvännäkösiä, ei niitä jotka tulee mahan päälle, niissä mullakin jäisi pussi.
Dharma rv 11+2
Oon tykänny pitää lantiofarkkuja, eikä niitä voi pitää enää jalassa, ei mene vetskari kiinni. Äitiyshousuja en vielä ole ostanut, mutta ostettava on, koska työssä on oltava siisti, ja inhoan hameita.
Äitiyspuseroita olen ostanut yhden. Rv15
Nyt toista odotan rv 14 niin mahaa ei edes näy, käytän ihan normaalikokoani ja normaalivaatteita, raskaus ei näy missään.
Edes vaatekokoa ei tarvinnut vaihtaa.
toisessa taisin ostaa kahdet housut joita käytin jostain kuudennelta kuulta eteenpäin...
Sen sijaan yksi tuttu pärjäsi odotusajan normaalivaatteissaan, koska pitä ä muutenkin löysiä hameita ja villapaitoja yms. Riippuu tyylistä. Jos pitää ihan vartalonmyötäisiä housuja ja puseroita, niin vaikea on kyllä odottaa vaatekokoa suurentamatta. Mutta ei yksinkertaisesti vanhat farkut mene kiinni.
Esimerkiksi vakosamettihousujen kuminauha repesi kahden käyttökerran jälkeen, jolloin jouduin tekemään solmuja, jotka sitten painoivat. Vatsaosa ei pysynyt mahan päällä. Farkkuhameen kanssa sama juttu, venyvä trikoo valahti vähän väliä mahan alle ja hame pyöri päällä, että välillä oli takataskut edessä. Yksi keinokuituinen neulepaita meni nyppyiseksi ensimmäisessä pesussa, tosi huonon näköiseksi. Nyt ostin yhden trikoopaidan. Eipä ole kovin hyviä kokemuksia.
Minä joudun aina housuista kaventamaan vyötäröä reilusti, koska olen leveälanteinen ja kapeavyötäröinen. Pidän siis vartalonmyötäisiä vaatteita. Odotusaikoina vain avasin kavennukset ja synnytysten jälkeen kavensin takaisin. Vauvamaha on minulla aina ollut tosi pieni. - 16.
Mutta nuoremmasta olinkin ihan kauhuissani kun jo rv 15 piti laittaa samaiset mammahousut jalkaan...
Mä siirryin joskus rv 10+ jälkeen, en muista enää tarkkaan. Ei mennyt housut enää kiinni ja paidat jäkitti tiukkana.
Jos farkkuja joutuu pitämään vetoketju auki, ei ne taida kovin pukevilta näyttää. Mammafarkkuja kun voi pitää niin, ettei tarvitse itseään piilotella.
Ostin kokoa tavallista suurempia trikoopaitoja, menivät yli 20 kilon painonnoususta huolimatta koko raskauden hyvin eivätkä kiristäneet. Olen lyhyt, joten helmakin pysyi koko ajan sopivalla korkeudella :) Raskauden jälkeen olivat hyviä, kun kiloja jäi reilusti - eivät venyneet siis muodottomiksi raskausaikana, ja normaalipainoon palaamisen jälkeen ovat edelleen hyviä, vaikkakin toki löysiä, koska olivat tavallista isompaa kokoa. Paidat ovat edelleen hyväkuntoisia, vaikka ostamisesta on jo 5 vuotta. :)
Kaikki housut ostin H&M:lta. Palvelivat ihan hyvin raskausajan ja yhdet erityisesti itseäni miellyttäneet trikoohousut vielä sen raskauden jälkeisen " löllöajan" .
ja ap. kysymykseen jäi vastaamatta eli varsinaisiin raskausvaatteisiin, siis lähinnä housuihin, siirryin n. rv:lla 16.
" äitiys vaatteita" . Jos ostata hiukan normaali kokoasi isompia vaatteita, jotka eivät masun kohdalta kiristä (esim. trikoopaittoja ymv.). Voit laittaa trikoopaidan päälle esim. neuleen jonka jätät auki, tai paitapuseron, myös (hartia)huivit käteviä:)
Housujen/hameiden kanssa voi käyttää tukivyötä. Hameet muutenkin käteviä, eivät purista samoin kun housut voivat tehdä.