Voi v***n stressinsietokyky!
Sitähän sitä nykyään odotetaan kaikissa työpaikkailmoituksissa. Mitä se oikein tarkoittaa? Voiko työ olla kolmen ihmisen työmäärän tekemistä, mutta se vaan pitää pärjätä STRESSINSIETOKYVYLLÄ. Minäkin olen työhaastatteluissa kertonut, että joo, kyllä tässä on monenlaisissa painekattiloissa oltu, hehheh ja hymy päälle.Nyt olen tajunnut viimein että ei mulla olr stressinsietokykyä, ei yhtän.
Kommentit (3)
Mun mielestä se tarkoittaa sitä että vaikka katto olis tippumassa niskaan niin et vetäse paniikkeja vaan olet rauhallinen ja mietit nopeaa miten voit toimia parhaiten siinä tilanteessa. Noin niinku esim.
Minun stressinsietokykyni on romahtanut ikävien työelämäkokemusten myötä. Jos joskus olin kylmäpäinen ja rauhallinen, nyt panikoin ensimmäisen vastoinkäymisen iskiessä (kirjaimellisesti, sillä olen sairastunut paniikkihäiriöön). En koskaan edes vastaisi ilmoitukseen, jossa hakijalta edellytetään stressinsietokykyä.
Minäkin aiemmin ajattelin, että kyllä minä normaalia stressiä kestän. Sellaista että tulee tiukka paikka, siitä pitää selvitä ja sitten asiat taas tasaantuvat normaaleiksi. Mutta ei mun stressinsietokyky riitä jatkuvaan paineen alla olemiseen. Tuntuu, että tämä pitkään kestänyt stressi on heikentänyt myös satunnaisten tilanteiden hanskaamiskykyä. Pieni tai iso äkillinen tilanne, tuntuu että tukehdun ja täyspaniikki on päällä saman tien. Onko työelämä tosiaan muuttunut tällaiseksi, että pitäisi kestää jatkuvaa kiirettä ja muutosta? Kestääkö ihmiset sitä ihan oikeasti? Minä en taida kestää. ap