Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi ei halua mennä koulu-uintiin. Mitä tehdä?

Vierailija
14.11.2021 |

Kyseessä siis yhdeksäsluokkalainen poika. Luokan kanssa on uintia ensi viikolla. Annanko jättää välistä vai pakotanko menemään?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin järjestetään koulun jälkeen extra-uintikertoja niille, jotka eivät ole osallistuneet uintiin liikuntatunnilla. Tuli wilma-viestiä, että uinneista poissaolleiden pitää käydä siellä esittämässä uintitaitojaan saadakseen liikunnan numeron hyväksytyksi. Poika oli aina mukana uinneissa, hän on harrastanut sitä enemmänkin.

Tyttö ei tainnut uida yläkoulussa iho-ongelmiensa takia, ei ainakaan ysillä.

Vierailija
82/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omallani oli paha rintakuoppa eikä mennyt. Onneksi sittemmin leikattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut selvittämään työni puolesta vakavaa kiusaamistapausta, joka liittyi uimahallikäyntiin. Jo ennestään kiusattuna ollutta oppilasta kuvattiin suihkutilanteessa alasti ja kuvia myös levitettiin eteenpäin. Tuossa tilanteessa ei auta, että ”teinin pitää olla sinut kroppansa kanssa” tai ”pitäähän matikantunnillekin osallistua” -sanahelinät.

Ps. Yläkoulussa ei nykyään enää tarvitse käydä liikuntatunnin jälkeen suihkussa

Vierailija
84/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut selvittämään työni puolesta vakavaa kiusaamistapausta, joka liittyi uimahallikäyntiin. Jo ennestään kiusattuna ollutta oppilasta kuvattiin suihkutilanteessa alasti ja kuvia myös levitettiin eteenpäin. Tuossa tilanteessa ei auta, että ”teinin pitää olla sinut kroppansa kanssa” tai ”pitäähän matikantunnillekin osallistua” -sanahelinät.

Tässä vikana ei ole uiminen vaan se, että kiusaamista koulussa ylipäätään pääsee tapahtumaan. 

Vierailija
85/93 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä  mäki

Vierailija
86/93 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siellä uimassa ollaan alasti suihkussa ja saunassa, moniko aikuinen ois valmis tähän työkavereiden ja pomojen kanssa? Mä en ymmärrä miks nää uinnit teineille ei vois olla valinnaisia aineita!

Itse asiassa uinti on AINOA laji, joka edes mainitaan opetussuunnitelmassa. Mitään muuta lajia ei ole pakko opettaa, mutta uintia on. Syy tähän on se, että toisin kuin minkään muun lajin osaaminen, uimataito voi pelastaa hengen, joko omasi tai toisen. Se on äärettömän tärkeä kansalaistaito. 

En tajua teitä nykyajan lumihiutaleita. Mikään ei saisi olla vaikeaa. Joskus kasarilla ei tullut kyseeseenkään, että lapselta ei olisi vaadittu uimaan menemistä. Antamalla lapsen jäädä kotiin, viette häneltä mahdollisuuden oppia uutta, mennä epämukavuusalueelle ja selvitä.

Vierailija
87/93 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pakota, ei ole tarpeellista. Tuo ikä on yleensä ihmiselle vaikein mahdollinen, pitääkö vielä pakottaa nakkeilemaan vieraiden seuraan? Jos se ahdistaa häntä niin ei tarvitse mennä. En minäkään teininä tainnut mennä, olin erittäin ahdistunut eikä mulla ollut kavereita. Mikään mahti maailmassa ei olisi saanut mua pakotettua sinne nöyryytettäväksi.

Kummallinen kulttuuri että pakotetaan teinit tuollaiseen. Entä jos aikuisten työpaikalla tulisi eteen pakollinen uintikurssi uimahallilla? Olisiko ihan ok mennä työkavereiden kesken sinne suihkutiloihin nakkeilemaan? Miettikää! 

2023 sen tulisi mennä niin että ne jotka eivät halua peruskoulun uimatunneille, voisivat suorittaa sen huoltajan valvonnassa ja huoltaja sitten kuittaa että uimataito on riittävä. 

Vierailija
88/93 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vikana ei ole uiminen vaan se, että kiusaamista koulussa ylipäätään pääsee tapahtumaan. 

No kyllä itseasiassa on vikana se jos nuori pakotetaan uimahalliin eli haavoittavaan tilanteeseen, etenkin jos nuorta kaltoinkohdellaan pikku psykojen toimesta. Mun mielestä on suorastaan sadistista pakottaa ahdistunut ja epävarma nuori nakkeilemaan muiden katseen alle ja altistaa nöyryytykselle esim. videokuvaamisen muodossa. Nehän saa toisen haavoittuvuudesta eli vartalon alastomuudesta ihan uutta bensaa liekkeihinsä. 

Vierailija
89/93 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siellä uimassa ollaan alasti suihkussa ja saunassa, moniko aikuinen ois valmis tähän työkavereiden ja pomojen kanssa? Mä en ymmärrä miks nää uinnit teineille ei vois olla valinnaisia aineita!

No uimataito ois hyvä olla olemassa. Onhan niitä maksullisia uimakouluja. 

Vierailija
90/93 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

On se kumma, kun kaikesta nykyään traumatisoidutaan. Normaaleista uimareissuista lähtien..

Totta. Olis hyvä mennä sinne epämukavuusalueen puolelle joskus. Ei meidänkään luokalta monikaan rakastanut liikuntatunteja, eikä uintia mutta sinne piti vaan mennä. Että oppi jotain. Ei sillon kyllä kellään ollu kameroita,että olis voinu kuvata.

Vierailija
91/93 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole tytöt vapaa ehtoisesti uinut liikuntatunnilla kun menee meikit sekä tukka pilalle ja ulkonäkö on tytöille kaikki kaikessa jonka takia uhrataan ihan kaikki

Vierailija
92/93 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman ei ole syytä pakottaa lasta uimaan, ei koulullakaan ole oikeutta pakottaa. Suhde lapseen on parasta pitää kunnossa, tämä ei ole pilaamisen väärtti asia.

Vierailija
93/93 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei koulun kanssa mene, niin anna vaihtoehdoksi käydä sitten erikseen yksityisen uimaopen kanssa. Uimataito on aivan ehdoton!