Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi ei halua mennä koulu-uintiin. Mitä tehdä?

Vierailija
14.11.2021 |

Kyseessä siis yhdeksäsluokkalainen poika. Luokan kanssa on uintia ensi viikolla. Annanko jättää välistä vai pakotanko menemään?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kasiluokkalainen vaan "unohti" ottaa uimakamppeet mukaan kouluun, kun oli uintia. Sain tietää asiasta vasta jälkikäteen. Kun juttelin pojan kanssa, hän perusteli sen sillä, että on niin paljon huonompi uimaan kuin muut.

Eli jos muut ottavat kisaa siitä, kuka ui nopeiten altaan päästä päähän, ja itsellä on täysi työ jo pelkässä pinnalla pysymisessä, on se teinille todella nolo tilanne. Vähän vastaava tilanne voisi olla, jos luokka olisi lähdössä pyöräretkelle, ja yksi ei osaisi lainkaan ajaa polkupyörällä. Kyllä se olisi sille osaamattomalle niin vaikea paikka, että lintsaaminen tulisi ensimmäisenä mieleen.

No jostain syystä jotkut vanhemmat opettaa lapsen myös ajamaan pyörällä, ja uimaan.. muiden opettamana jos itse ei osaa.

Esim. lapsen ihosairaus tai iho-ongelma voi olla syy, miksi se uimataito jää lapsena hankkimatta.

Vierailija
62/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä uimassa ollaan alasti suihkussa ja saunassa, moniko aikuinen ois valmis tähän työkavereiden ja pomojen kanssa? Mä en ymmärrä miks nää uinnit teineille ei vois olla valinnaisia aineita!

Liikuntatuntien jälkeen käydään muutenkin suihkussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkumulukkunen poeka. Ei oo vielä kehittynyt ja ujostelee.

Vierailija
64/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi yläkoulussa uimassa noin kolme henkilöä siitä parinkymmenen hengen liikuntaryhmästä. 

Suurin osa ollaan ihan tavallisia veroja maksavia kansalaisia. Vähän absurdia, että pakollista koulu-uintia vieläkin on. 

Vierailija
65/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne koulun uimatunnit ovat niin elintärkeitä, miksi ne voidaan evätä jonkun kulkutaudin vuoksi, jopa alakouluikäisiltä, ja vieläpä monen vuoden ajalta?

Meidän lähikoulun opettaja kertoi, että kaikki oman paikkakunnan ulkopuolelle tehtävät retket ovat koronan vuoksi kielletty. Omalla paikkakunnalla ei ole uimahallia, joten uimatunteja ei ainakaan nyt syksyllä edelleenkään ole (ei ole ollut maaliskuun 2020 jälkeen).

Vierailija
66/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että on länsimaissa ihmisen perusoikeus saada itse päättää kenelle haluaa näyttäytyä alastomana!

Surullista, että alastomuus on monella niin tabu asia aikuisenakin, että seksiäkin uskalletaan harrastaa vain pimeässä ja uimahalliin ei uskalleta mennä. Teininä nyt vielä ymmärrän kun kropan muutokset saattavat tuntua pelottavilta, mutta kyllä aikuisten ihmisten kannattaisi olla enemmän sinut kroppansa kanssa. Mikään muu ei ole niin luonnollista kuin alastomuus...

Vierailija
67/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain trauman tuossa iässä kun olin suihkussa uimahallissa ja siihen lähelle tuli joku nuori nainen siivoamaan. Mä en ymmärrä miten tämä sama touhu jatkuu edelleenkin uimahalleissa, että naiset tunkevat sinne alastomien miesten ja poikien sekaan siivoilemaan.

Vierailija
68/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lintsasin uinnista 8- ja 9-luokan. Muuten olin melko tunnollinen koulussa.

Oli nöyryyttävää esiintyä uimapuvussa luokalle, kun minua kiusattiin laudaksi ja laihaksi koko yläaste.

Eli ehkä antaisin lintsata, jos on 7- ja 8-luokalla uinut.

Vierailija
69/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä keskustelua. Uinti on yksi liikuntalaji, jota koulussa harrastetaan. Hyvä sellainen. Saako lapsenne jäädä pois siis myös muiden liikuntalajien tunneilta, jos eivät halua vaikkapa hiihtää, luistella, pelata lentopalloa jne.? Ei kaikki niitäkään osaa hyvin ja silti sinne vaan mennään harjoittelemaan.

Ja mitä siihen alastomuuteen suihkutiloissa tulee. Käyvät kai he kai suihkussa muidenkin lajien jälkeen? Ja pojat nyt viimeistään armeijassa joutuvat tottumaan siihen, että käyvät samaan aikaan suihkussa muiden kanssa. Ehkä parempi tottua siihen jo aikaisemmin.

Vierailija
70/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä siihen alastomuuteen suihkutiloissa tulee. Käyvät kai he kai suihkussa muidenkin lajien jälkeen? Ja pojat nyt viimeistään armeijassa joutuvat tottumaan siihen, että käyvät samaan aikaan suihkussa muiden kanssa. Ehkä parempi tottua siihen jo aikaisemmin.

Miksi tuohon toisten kanssa suihkussa käymiseen pitäisi tottua koskaan? Eihän sellaista harrasteta normielämässä vaan ihmiset käyvät ihan itsekseen suihkussa. Ei ole mikään elintärkeä elämäntaito siis.

Vierailija
71/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä pakottaisi enkä pakottanut. Kirjoitin vaan opelle viestin ”ei osallistu uintiin” ja sillä selvä.

Vierailija
72/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuohon toisten kanssa suihkussa käymiseen pitäisi tottua koskaan? Eihän sellaista harrasteta normielämässä vaan ihmiset käyvät ihan itsekseen suihkussa. Ei ole mikään elintärkeä elämäntaito siis.

No jos vaikka meet kuntosalille niin todennäköisesti vaihdat vaatteet pukuhuoneessa, jossa on muitakin alastomia ihmisiä.  

Vierailija
73/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos vaikka meet kuntosalille niin todennäköisesti vaihdat vaatteet pukuhuoneessa, jossa on muitakin alastomia ihmisiä.  

Mä käyn kotona suihkussa.

Vierailija
74/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olisi hyvä, että nuorella on itsevarmuutta omaan kehoonsa liittyen. Nuoresta saattaa tulla hyvin estoinen monessa asiassa jos pelkää alastomuutta. Se ei ole hyväksi.

Vierailija
75/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä uimassa ollaan alasti suihkussa ja saunassa, moniko aikuinen ois valmis tähän työkavereiden ja pomojen kanssa? Mä en ymmärrä miks nää uinnit teineille ei vois olla valinnaisia aineita!

Mitä helvettiä? Saunotaan yhtenään työkavereiden kanssa, joskus jopa sekasaunoja… ja kaiken maailman homoseksuaalejakin mukana, eikä ole kenellekään ongelma.

Enpä ole ikinä työkavereiden kanssa saunonut, enkä missään sekasaunassa ollut. Ei tulisi mieleenkään. Missä ihmeen tilanteessa te joudutte työkavereiden kanssa saunaan? Antaisin lapsen olla pois, jos se hänestä painajaiselta tuntuu. Yhdellä uimakerralla ei ole uimataitoon mitään merkitystä.

Vierailija
76/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiasta pitää tehdä niin iso numero? Ei kenenkään ole pakko olla kavereidensa kanssa alasti yhtään mistään syystä - oli syynä koululiikunta tai mikä tahansa muu asia. Olennaista on että osaa uida, ei se missä on opetellut uimaan.

On ylipäätään uskomatonta että aletaan tivaamaan syitä sille miksi ei halua olla alasti luokkalaistensa edessä. Mitä se yhtään kenellekkään kuuluu? Kuuluu yhtä vähän muille kuin esimerkiksi se miksi joku antaa vauvalle korvikkeita, joku tekee kolmipäiväistä työviikkoa, yksi seurustelee vain saman sukupuolen kanssa, on ikänsä hervottoman lihava ja juo kuin hullu, välttää esiintymistä tai elelee elämänsä hevon kuusessa yksinänsä pienessä mökissä.

Vierailija
77/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän äiti kirjoitti:

En ikinä pakottaisi enkä pakottanut. Kirjoitin vaan opelle viestin ”ei osallistu uintiin” ja sillä selvä.

Tällainen ei nykyään riitä. Syy pitää olla ja silti intetään, että pitäisi osallistua.

Vierailija
78/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä keskustelua. Uinti on yksi liikuntalaji, jota koulussa harrastetaan. Hyvä sellainen. Saako lapsenne jäädä pois siis myös muiden liikuntalajien tunneilta, jos eivät halua vaikkapa hiihtää, luistella, pelata lentopalloa jne.? Ei kaikki niitäkään osaa hyvin ja silti sinne vaan mennään harjoittelemaan.

Ymmärrät varmaan itekin että muita lajeja ei voi verrata uintiin.

Vierailija
79/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain trauman tuossa iässä kun olin suihkussa uimahallissa ja siihen lähelle tuli joku nuori nainen siivoamaan. Mä en ymmärrä miten tämä sama touhu jatkuu edelleenkin uimahalleissa, että naiset tunkevat sinne alastomien miesten ja poikien sekaan siivoilemaan.

Mistä ihmeestä tuossa voi saada trauman jos siivoaa asiallisesti? Eri asia jos käyttäytyisi törkeästi niin saattaisin ymmärtääkin.

Vierailija
80/93 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä alastomuudessa on niin ihmeellistä? Uimaan vaan!