Aina kun aloitat uuden suhteen uuden kumppanin kanssa niin..
käytkö sukupuolitautitesteissä ja patistatko uuden kumppanisikin sellaisiin?
Kommentit (26)
Itse olen käynyt sukupuolitautien poliklinikalla Helsingissä. Ainakin aamuaikaan sinne voi mennä ilman ajanvarausta ja toiminta on aika anonyymia. Silloin epäilin klamydiaa ja sehän minulla oli.
Valitettavan usein on tullut luotettua vain sanoihin.. Sitähän voi kantaa mitä vaan tautia myös tietämättään
Mielenkiintoinen kysymys. Noinhan sitä pitäisi toimia, mutta toisaalta tuntuisi varmaan vaikealta ottaa asiaa esille. Pelkäisin kumppanin loukkaantuvan, vaikka eihän sitä pitäisi. Parhaan kaverin uusi tyttöystävä oli käynyt testeissä ennen ekaa kertaa oma-aloitteisesti, ja arvostimme molemmat kyllä suuresti.
Minulle kuitenkin lähinnä teoreettista pohdintaa, ellen tästä suhteestani eroa.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:45"]Kertokaapa testeissä kävijät, miten pääsette niihin? Suomessa kun tuntuu asenne olevan, että testeihin pääsee vain, jos sanoo panneensa mustaa miestä paljaalla.Itse en ole koskaan käynyt kuin hiv-testeissä ja niissäkin muista syistä.
[/quote] ??? Soitan terveyskekukseen ja pyydän testejä? Viimeksi mulla testattiin hiv. Klamydia ja joku muu ja tehtiin papa. Ihan vaan pyysin testejä ja sanoin ettei mitään oireita ole koskaan ollut että sellaiset oireettomat testaisivat. Ei kai se nyt tuon hankalampaa voi olla.
Olettaen siis, että uuteen suhteeseen kuuluu seksi.
En. Ja olen vieläpä harrastanut seksiä ilman ehkäisyäkin. Tyhmää, mutta olen luottanut niihin miehiin ja itselläni lähes mahdotonta tulla raskaaksi. Sama tilanne sattunut olemaan miehilläkin.
En todellakaan. Jos kumppani vaikuttaa epäilyttävältä, käytän kortsua.
Tuntuu, että ihmiset hakeutuvat vasta sitten testeihin kun oireita yms ilmenee
taitaa olla av-mammalaisille "tabu"
En oo saanut tautia mutta sain satiaisia poikaystävältä, oli käynyt nk vieraissa. Ero tuli ja aika pian löysin uuden. Se oli sitä aikaa kun oli nuori ja tyhmä.
Se on nyt epänormaalia, että kumppaneita on monta. Itse olen seurustellut ennen nykyistä puolisoani yhen kerran eikä oltu edes sängyssä. Tosin olin parikymppinen kun tapasin puolisoni. Olen siis mies.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:57"]
Se on nyt epänormaalia, että kumppaneita on monta. Itse olen seurustellut ennen nykyistä puolisoani yhen kerran eikä oltu edes sängyssä. Tosin olin parikymppinen kun tapasin puolisoni. Olen siis mies.
[/quote]
miten niin epänormaalia? tuo sinun meininkisi kuulostaa "epänormaalimmalta" jos sille linjalle lähdetään
Käyn "aina" edellisensuhteen loputtua testeissä (vaikka käytän kondomia ehkäisynä). En harrasta irtosuhteita.
Käyn ja pyydän myös uutta kumppania käymään. Onneksi ei ole kuin kolme kertaa tämä tarvinnut tehdä.
Av-mamma jakaa paljaalla, kun mies sanoo ettei ole tauteja.
Kertokaapa testeissä kävijät, miten pääsette niihin? Suomessa kun tuntuu asenne olevan, että testeihin pääsee vain, jos sanoo panneensa mustaa miestä paljaalla.Itse en ole koskaan käynyt kuin hiv-testeissä ja niissäkin muista syistä.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:39"]Av-mamma jakaa paljaalla, kun mies sanoo ettei ole tauteja.
[/quote]
Eiköhän niitä jakohommia kuitenkin ole enemmän lapsettomilla sinkuilla kuin av-mammoilla.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:51"]
Yths:llä suostuttiin tekemään vain klamydiatesti, vaikka pyysin kaikkea. Seuraavalla kerralla valehtelin että olin pannut neekerin kanssa Afrikan lomalla. Pääsin hiv-testiin.
[/quote]
Noinhan sen joutuu nykyään hoitamaan, valitettavasti.