Montako tuntia tekisitte töita ja saat 32€ päivässä käteen?
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:15"]Näyttäisi sille että suurin osa on ns. kultalusikka perseessä. Olisi aika laskea palkkaa monilla aloilla reippasti. Eli verotusta olisi hyvä lisätä. Tietenkin ne jotka tienaa sen tonnin kuussa tai alle niin heitä ei tarvitse verottaa.
[/quote]
Toiset ovat opiskelleet peruskoulun jälkeen 0-3v, minä olen opiskellut 14v! teen vastuullista työtä, jossa minulla ei ole varaa virheisiin - virheeni saattavat maksaa ihmishengen. Joten mitä sinusta minulle pitäisi maksaa? 2000€ netto? Maksan jo nytkin puolet tuloistani veroa, toki elelemme ihan mukavasti mutta velallisia me olemme siinä missä sinäkin(?).
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:15"]Näyttäisi sille että suurin osa on ns. kultalusikka perseessä. Olisi aika laskea palkkaa monilla aloilla reippasti. Eli verotusta olisi hyvä lisätä. Tietenkin ne jotka tienaa sen tonnin kuussa tai alle niin heitä ei tarvitse verottaa. [/quote] Toiset ovat opiskelleet peruskoulun jälkeen 0-3v, minä olen opiskellut 14v! teen vastuullista työtä, jossa minulla ei ole varaa virheisiin - virheeni saattavat maksaa ihmishengen. Joten mitä sinusta minulle pitäisi maksaa? 2000€ netto? Maksan jo nytkin puolet tuloistani veroa, toki elelemme ihan mukavasti mutta velallisia me olemme siinä missä sinäkin(?).
[/quote]
Puutarhatyöntekijällä on myös vastuu siitä ettei laita myrkyllisiä vihanneksia myyntiin tai ylilannoita tomaatteja. Turvallisen ravinnon valmistaminen on vastuullista työtä. Hortonomi on aluksi käynyt lukion ja lukenut 2,5 vuotta puutarhuriksi, sen jälkeen hortonomiksi 4 vuotta.
Kummallista, kun duunareille ei makseta kunnon palkkaa. Enemmän veroja teille!
Eniten teikäläiset maksaa yhteiskunnalle ja veronmaksajille ansiosidonnaisillanne. Ette tee mitään muuta, kuin länkytätte turpaanne keskustelupalstoilla ja vedätte dunareita korkeampaa palkkaa. Saatanan loiset.
Normaalista päivätyöstä pari tuntia, jos olisi esim. ilta/yöpäivystys niin tunnin tai itseasiassa vähän vajaan.
Verotusta voisi lisätä progressiivisesti eräille aloille. Ei se pitkään opiskelu tai ammatin haastavuus ole mikään meriitti että pitää tienata enemmän. Kutsumushan siinä on se suurin. Ei vain haluta menettää saavutettuja etuja ja eletään silmät sokaistuina oman ammatin tärkeydestä. Eiköhän jokainen ammatti ja työntekijä ole tärkeitä.
Siksi ihmettelen miksi eräillä aloilla se oma korkeampi palkka on niin pyhä asia. Jopa pyhempi, kuin valtion tilanne. Tosiasia on että valtio tarvitsee rahojanne ja myöhemmin, kun on paremmat ajat, katsotaan viitsiikö verotusta laskea alemmas.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:15"]
[/quote]
Puutarhatyöntekijällä on myös vastuu siitä ettei laita myrkyllisiä vihanneksia myyntiin tai ylilannoita tomaatteja. Turvallisen ravinnon valmistaminen on vastuullista työtä. Hortonomi on aluksi käynyt lukion ja lukenut 2,5 vuotta puutarhuriksi, sen jälkeen hortonomiksi 4 vuotta.
Kummallista, kun duunareille ei makseta kunnon palkkaa. Enemmän veroja teille!
Eniten teikäläiset maksaa yhteiskunnalle ja veronmaksajille ansiosidonnaisillanne. Ette tee mitään muuta, kuin länkytätte turpaanne keskustelupalstoilla ja vedätte dunareita korkeampaa palkkaa. Saatanan loiset.
[/quote]
Mitäs olet niin urpo, että turhaan olet käyttänyt aikaa kouluttautuessasi alalle, jossa 240 op hortonomi olisi varmasti riittänyt. Eri asia opiskella jotain pilipalijuttua kuin sellaista mihin vaaditaan kokonaisuudessa paljon enemmän vuosia. Musta on aika söpöä että oot 6,5 vuodessa oppinut erottamaan myrkylliset kasvit epämyrkyllisistä. Julma totuus on vaan se, että sun alalla ei aivoja liiemmin tarvita. Ja tyhmyyden huipentuma on se että vertaat sinun "vastuutasi" luultavasi sellaisen henkilön vastuuseen joka ammatikseen leikkelee ihmisten aivoja.
T. ei 14 vuotta opiskellut, vaan urpoudestasi tulistunut siivooja.
Työmatkatkulut kun miinustaa niin hieman yli tuon jää käteen 4 h työvuorosta. T. Lentokonesiivooja
Saan tuon 32e päivä ja töissä olen 7 tuntia.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:24"]Minä ehkä jopa neljä tuntia.
[/quote]
Mä teen viikossa noin 5 h työtä josta saldona käteen tuo summa vituttaa mutta pakkotilanne.
Riippuu työstä. Omaa työtäni korkeintaan pari tuntia. Ja vähättelemättä siivoustyötä, sitä voisin tehdä neljäkin tuntia, vaikka siihenkin tuo on huono palkka. Riippuu paljon työn vaativuudesta ja vastuusta.
Nykyisellä palkallani maksimissaan 15-20 minuuttia.
Itse olin tuolla palkalla kesätöissä viimevuonna. Tein 6h päivää..
32€/päivä olis hyvä palkka omaishoitajalle, todellisuus 0.41€/h työaika 24/7.
Terveisin
Omaishoitaja
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 07:21"]
Nykyisellä palkallani maksimissaan 15-20 minuuttia.
[/quote]
Saat siis päivässä nyt yli 800 €/vrk?
1,3 h.