Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seinänaapurin käytöksestä kerrostalossa

Vierailija
14.11.2021 |

Muutin pari kk sitten aika pahviseinäiseen taloon ja paljon kotona olevana olen huomannut, että seinänaapuri "matkii" lähes kaikkea mitä teen. Eli jos satun kolistella jotain, vaikka siivoamisen takia, niin kohta sielläkin alkaa kolistelu. Jos kaveri on kylässä tai puhun puhelimessa, kuulen että sielläkin lärpätellään jne. Aina kun tulen kotiin, niin kohta ovi käy hänelläkin. No sattumaa, enkä aluksi kiinnittänyt tuohon huomiota mutta niin herkästi kaiken kuulee, että sen tajuaa. Jos satun hetken kävellä edestakaisin asunnossani, niin sielläkin aletaan. En tiedä kuka/keitä siellä asuu. Mitä tekisitte mun tilanteessa?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä asuu huutokiljuvia naisia seinän takana, keille kuppi maistuu ilmeisesti. En jaksa useinkaan kuunnella sitä rääkymistä alkuillasta puolille öin, jolloin laitan oman telkkarin miltei täysille (TV on tarkoituksella heidän seinää vasten). Uskon että naapurillasi on mennyt sinun kovaääniseen elämiseen vaan hermot. Yritä puhua normaalilla äänellä ja elää normaalisti, ja katso loppuuko myös naapurin huono käytös.

Vierailija
22/29 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tod näk matkii... Jees. :D TAidanpa muuttaa seuraavaksi uudempaan taloyhtiöön.

Muuta ihmeessä. Omasi ja naapurisi elämänlaatu saattaa parantua. Sääli vain uusia naapureitasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/29 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanlainen kun teen jonkun äänen niin ylhäältäkin kuuluu ääntä sama kun tulen kotiin alkaa heti tekemään ääntä kun menen yöllä vessaan kuuluu kun naapurikin menee kun herään kuuluu kun naapurikin herää. Asun vielä hänen alapuollellaan ihmettelen vaan sitä miten voi muka kuulla kun itse en alanaapurista ikinä kuule mitään ääntä. Mutta voi kyllä sanoa että on ihmeellinen tapaus. Kannatta vaan olla välittämättä elää omaa elämää. Itse pähän tekee luulisi jo että häntä rasittaa ei se minua kiinosta kummastelen vaan.

Vierailija
24/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaisin veke luultavasti mielenterveys ongelmainen.

Vierailija
25/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lukemisen kohtaan "satun kolistella".

Vierailija
26/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satun kävellä???

Vierailija
27/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa Helsingin Kalliossa oli selkeästi mielenterveysongelmainen vanhapoika kannabiksen polttaja naapurina ja AINA kun tulin kotiin viidessä minuutissa siitä hänen piti lähteä kauppareissulleen. Meinasin tulla hulluksi ja olin aivan vähällä monta kertaa ärähtää hänelle että hanki oma elämä äläkä elä minun aikataulujeni mukaan. Thank god tajusin itse muuttaa pois. 

Vierailija
28/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut kerrostalossa, et voi varmuudella sanoa, mistä huoneistosta äänet kantautuvat. Harvemmin ne tulevat seinänaapureilta, vaan ylä- tai alakerrasta ja välissä voi olla useampi kerrosl, ellei ole putkivetoja. 

Ja ne äänet, voivat yhdistyä useammasta asunnosta. Äänet tulevat yleensä putkia pitkin. 

On nimittäin noita ääniä jo työni puolesta tullut kuunneltua, niin tiedän mistä puhun. Se sinun seinänaapurin huoneisto voi olla vaikka tyhjä. 

Vierailija
29/29 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa korvatulpat tai radio, jolloit et kuuntele ja tarkkaile niitä ääniä. Kerrostalossa joku on aina liikkeellä, kolistelee ovea tai laskee vettä. 

Esim. jos ensimmäisessä kerroksessa lasketaan vettä, veden ääni voi kuulua 3-krs ja päinvastoin.