Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos huomaisit työkaverisi varastavan

Vierailija
01.02.2015 |

työpaikalta?
Tai mitä olet tehnyt, jos sellainen tilanne on eteesi tullut?
Kertoisitko pomolle, huomauttaisitko työkaverille itselleen vai olisitko vaan hiljaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:36"]Huonosta duunista voi ottaa paskan palkan lisäksi jotain extraa.
[/quote]

Erityisesti jos työ on 9 euron orjatyö.

Vierailija
2/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:36"]Huonosta duunista voi ottaa paskan palkan lisäksi jotain extraa. [/quote] Erityisesti jos työ on 9 euron orjatyö.

[/quote]

Orjatöissä varastaminen on velvollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:52"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:36"]Huonosta duunista voi ottaa paskan palkan lisäksi jotain extraa. [/quote] Erityisesti jos työ on 9 euron orjatyö.

[/quote]

Orjatöissä varastaminen on velvollisuus.
[/quote]

Näin on!!!

Vierailija
4/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin pomolle.

Vierailija
5/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:14"]

Tuskin tekisin mitään. Jos meiltä joku varastaa, korkeintaan katson itse, olisko mullekin jotain tarpeellista.

[/quote]

Heh, ihana=)

Vierailija
6/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin varastamisen lapsena isältäni, joka toimi työpaikan esimiehenä ja varasti taukohuoneesta kaikkia herkkuja. Siis ihan siinä minun silmieni alla. Sama jatkui kun olin kesätöissä samassa paikassa. En ole vielä koskaan ollut työpaikassa, jossa ei joku varastaisi jotakin. 

Vierailija
7/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkina hyödynnän tilaisuutta.

Vierailija
8/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään. Tarpeeseen menee, jos täytyy töistä viedä. Hoitoalalla tiedän, että esim. joku on ottanut joskus kertakäyttöisen poikkilakanan tai kumihanskat, jos lapsi oksentanut kotona tmv. ja tarpeeseenhan tuo on mennyt. Typerämpää olisi tuollaisesta juoruta pomolle.

Vierailija
9/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei rakennusalalla omakotitalon tarvikkeita varasta, ei ole kunnon raksamies.

Vierailija
10/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:04"]Kokkina hyödynnän tilaisuutta.
[/quote]

Kokkiopiskelijana vein kerran koulusta koko pellillisen mokkapaloja, ja milloin mitäkin.

Vierailija
11/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään. Olen itse se varas.

Vierailija
12/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kakkosta, ei ole itselläkään ihan puhtaat jauhot pussissa niin olisin hiljaa.

Vierailija
13/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tekisin mitään. Jos meiltä joku varastaa, korkeintaan katson itse, olisko mullekin jotain tarpeellista.

Vierailija
14/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi teitä, toivottavasti joku huomaa ja saatte fudut.

Vierailija
15/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin kokeneemmalle työkaverille, satuin tulemaan aikaisemmin töihin ja jäi kiinni. Hän sitten informoi pomolle ja muutimme vähän systeemejä niin, ettei pääse yksinään. Kyse ei ollut isoista asioista, lähinnä varasteli kahvipaketteja ja muuta henkilökunnan pikkutavaraa taukotiloista ja vei kotiinsa. Kerran kassasta oli hävinnyt pieni summa rahaa, ja olen kyllä varma, että hän se oli, mutta vaikea todistaa. Meillä oli vähän turhan avoimesti työntekijöiden tiedossa, missä kassa oli, vaikka olikin lukkojen takana. Käteismyyntiä ei ollut kovin paljon. Muutimme senkin sijainnin niin, että ei enää tiennyt missä oli. 

Vierailija
16/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristäisin 80 summasta tai tavaran arvosta.

Vierailija
17/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 80 %.

Vierailija
18/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran huomasin ja tilanne oli aika päivänselvä. Minä olin vuorovastaava ja tivasin häneltä heti vastausta. Hän meni ihan lukkoon eikä osannut keksiä oikein mitään selitystä. Paikalla oli myös muita työntekijöitä, jotka näkivät ja vahvistivat selvät todisteet.

Seuraavana päivänä soitin firman omistajalle ja selostin tapahtuneen juurta jaksain. Hän kiitteli minua siitä, että olin ollut tiukkana ja uskaltanut ottaa asian vakavasti. Keskustelimme siitä, mitä tehdään ko. työntekijän kanssa, mutta onneksi hän ymmärsi tilanteen eikä tullut enää töihin (oli ollut satunnainen keikkatyöntekijä).

Vierailija
19/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:21"]Kerran huomasin ja tilanne oli aika päivänselvä. Minä olin vuorovastaava ja tivasin häneltä heti vastausta. Hän meni ihan lukkoon eikä osannut keksiä oikein mitään selitystä. Paikalla oli myös muita työntekijöitä, jotka näkivät ja vahvistivat selvät todisteet.

Seuraavana päivänä soitin firman omistajalle ja selostin tapahtuneen juurta jaksain. Hän kiitteli minua siitä, että olin ollut tiukkana ja uskaltanut ottaa asian vakavasti. Keskustelimme siitä, mitä tehdään ko. työntekijän kanssa, mutta onneksi hän ymmärsi tilanteen eikä tullut enää töihin (oli ollut satunnainen keikkatyöntekijä).
[/quote]

Kyllä minäkin jonain pätkäpaska duunarina veisin firmasta kaiken mikä lähtee irti.

Vierailija
20/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko näin moni on epärehellinen? :'(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme