Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikään ei paljasta yhteiskuntaluokkaa tällä hetkellä niin hyvin

Vierailija
01.02.2015 |

kuin se, mitä vastaa Facebookin mieskuvahaasteeseen.

Katsokaapa vaikka, mutta se menee niin, että mitä alhaisempi koulutus ja huonommat tulot, sitä enemmän filmi- ja tv-tähtiä listalla on. Ei vahingossakaan yhtään kulttuurivaikuttajaa, tutkijaa, kirjailijaa tai vastaavaa, vaan näitä Hollywood-julkkiksia järjestään.

Mulla kaveripiiri on hyvin laaja työttömistä tutkijoihin ja duunareista uraohjuksiin, ja tosi jännä seurata, miten nää listat kertovat kirjoittajansa taustasta. Tää on se, mitä näistä listoista odotan, että edes yksi tavis linkittäisi listalleen edes yhden tyypin, joka ei ole filmitähti, mutta ei. Näemmä eivät mitään muita miehiä seuraa.

En tiedä tulevatko itse ajatelleeksi asiaa ollenkaan. Eivät varmaan.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos seuraa vain iltapäivälehtiä ja seiskaa niin eihän sitä muihin törmääkään...

Vierailija
2/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläluokka ja sivistyneistö ei käytä facea, eikä muutakaan sosmedsontaa. Nousukkaat on asia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sekö haaste, missä pitää linkittää 5 miehen kuvaa?

Olen tohtori ja menin linkittämään Brad Pittin, Elastisen ja pari muuta pelkän kropan takia :-). Ei käynyt mielessä, että olisi pitänyt etsiä Kierkegaardin kuva.

Vierailija
4/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:07"]

Yläluokka ja sivistyneistö ei käytä facea, eikä muutakaan sosmedsontaa. Nousukkaat on asia erikseen.

[/quote]

FB on aika tavallinen yhteydenpitoväylä yliopistoissa. Minunkin oli pakko liittyä opiskelujen vuoksi.

Vierailija
5/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri dosentti ja sen työkaverit poikkeuksetta tohtorikoulutettuja ja kyllä kaikki Facessa ovat. 

Vierailija
6/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:08"]

Olen tohtori ja menin linkittämään Brad Pittin, Elastisen ja pari muuta pelkän kropan takia :-). Ei käynyt mielessä, että olisi pitänyt etsiä Kierkegaardin kuva.

[/quote]

Oletko duunariperheestä kotoisin? 

Sanotaan että juuri tällaisissa spontaaneissa tilanteissa, joissa ei kummemmin ajatella, tulee ilmi se, mitä ihminen on ja mitä hän arvostaa, mikä on hänen taustansa jne.

Vierailija
7/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen koulutus ja huonot tulot eivät mene yksi yhteen. Luulisi sinun tämän "sivistyneenä" ihmisenä tietävän.

Vierailija
8/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä ole tarkoitus laittaa kuvia mielestään hyvännäköisistä miehistä? Usein ne ovat näyttelijöitä tai esimerkiksi urheilijoita. Se voi selittää, miksi kovin monta tutkijaa ei tule kuvissa vastaan. Tai sitten ap ei tunnista heitä =)

Vierailija
9/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vastaa mihinkään haasteisiin. Kukaan ei tiedä siis totuutta. Mutta jos vastaisin, laittaisin ihan piruuttani jotain älyttömiä, tyyliin Aku Ankka, Teuvo Hakkarainen, Einstein.. mahdollisimman erilaisia, että ap menisi ihan sekaisin mustavalkoisessa maailmassaan. 

Vierailija
10/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse Facebookissa, mutta niistä tovtoreista noin puolet on ja puolet ei. Kenestäkään en oikein uskoisi, että he tuollaiseen haasteeseen vastailisivat lainkaan. Eikö täällä aina toitoteta, kuin verraton kanava ammatilliseen verkostoitumisen fb on, eikä siellä tarvitse jakaa yksityisasioitaan kaikille?

Vierailija
11/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:07"]

[/quote]

Et taida kuulua kumpaankaan alussa mainittuun ryhmään? Ihan vaan päättelin...

Vierailija
12/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen spontaani tilanne?

Mitäpä ap jos opiskelisit sanojen merkitystä hieman lisää. Miesten miettiminen, kuvien kaivelu ja someen lataaminen ei ole toimintaa, jota voi kuvailla kovinkaan spontaaniksi.[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:12"]

[/quote]

Sanotaan että juuri tällaisissa spontaaneissa tilanteissa, joissa ei kummemmin ajatella, tulee ilmi se, mitä ihminen on ja mitä hän arvostaa, mikä on hänen taustansa jne.

[/quote]

Vierailija
13/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh my god, millaisia vastauksia. Ei taida tämä palstan porukka oikeasti kouluttautuneita ihmisiä olla koskaan tavannutkaan. He eivät kuule edes mistään Facebook-haasteista tiedä. Ja tiedoksesi, Suomessa ei ole yhteiskuntaluokkia, eikä niitä todellakaan määriteltäisi facebookin kuvahaasteen avulla. Oletpa juntti. 

Vierailija
14/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:12"]

[/quote]

[/quote]

Ei, isäni oli töissä yliopistossa tutkijana ja äiti oli opettaja. Mieheni on DI ja hänen vanhempansa ovat lääkäreitä, joten ei sieltäkään pitäisi tulla pahoja ympäristövaikutuksia.

Voisiko olla, että muilla on erilainen huumorintaju kuin sinulla? Ei kaikki akateemiset ole tosikkoja.

Vierailija
15/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtee tuohon naurettavaan haasteeseen, se kertoo jo kaiken ihmisestä.

Vierailija
16/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutuista ainoastaan yksi on laittanut jotain muuta kuin filmitähden tms kuvan. Kyseessä perus duunari ja teiniäiti, jonka esikoinen on kyllä jo lähes aikuinen. Laittoi kuvan pojastaan tekstillä "Ensimmäisenä elämäni tärkein mies"

Vierailija
17/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi esimerkki av-junteista. Ymmärrä jo, että a) Suomessa ei ole yhteiskuntaluokkia b) jos olisi, niihin eivät vaikuttaisi se, onko nimi Janetta vai Anna tai vastaako mitä johonkin kuvahaasteeseen, vaan aivan muut asiat.

Ihmisillä, jotka ovat itse epävarmoja, on suurin tarve kategorisoida muita. Vain juntti tekee tällaisia aloituksia ja vain juntimpi lähtee mukaan. 

Vierailija
18/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:17"]

Oh my god, millaisia vastauksia. Ei taida tämä palstan porukka oikeasti kouluttautuneita ihmisiä olla koskaan tavannutkaan. He eivät kuule edes mistään Facebook-haasteista tiedä. Ja tiedoksesi, Suomessa ei ole yhteiskuntaluokkia, eikä niitä todellakaan määriteltäisi facebookin kuvahaasteen avulla. Oletpa juntti. 

[/quote]

Ei ole yhteiskuntaluokkia!? Reps.

Vierailija
19/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan ihannemieheni mikään Stephen Hawking ole, vaikka akateemisestä perheestä lähtöisin oleva tutkija olenkin.

Vierailija
20/56 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:12"]

[/quote]

[/quote]

Anna jotain esimerkkejä mitä ne sivistyneimmät linkittäjät linkittää. :)