Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka herkästi jäät saikulle?

Vierailija
01.02.2015 |

esim. Päänsäryssä, flunssassa, selkä/jalkasäryssä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos ääni on täysin mennyt tai en pysty liikkumaan.

Vierailija
2/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy olla oikeasti tosi kipeä ennen kuin jään saikulle. Mistään kurkkukivusta/päänsärystä tms en jää kotiin vaan otan Buranan ja painun töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kovin herkästi, kyllä pitää olla sellainen tauti että ei oikeasti pysty tekemään töitä. Tosin pitäisi olla menemättä jos on tarttuva tauti, mutta mulla ainakin yskiminen ja räkiminen kestää viikkotolkulla, ja lapset tuo päiväkodista niitä tauteja, missä välissä sitä ehtisi töissä olla, ja kyllä sieltä taitaa töistäkin tulla tauteja, kyllä siellä muutkin köhii kuin minä.

Vierailija
4/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pikkuvarvas on vähänkään kipeä

Vierailija
5/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään jos olo on sairas. Ärsyttäviä ovat ne jotka buranan voimin " sinnittelevät". Käyvät töissä tartuttamassa muut.

Vierailija
6/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeesta, en pelkästään muista flunssan oireista. Selkä tai muut paikat ei onneksi ole olleet niin kipeät, että työnteko olisi ollut mahdotonta (joskus vaihdettiin työtehtävää selän takia). Pusken työpäivän läpi ja saikkua haen vain kun en pääse "sängystä ylös", enkä tarkoita nyt pelkkää laiskuutta :P

Vierailija
7/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vielä jatkaa. Tauti ei pitkity kun malttaa sairastaa pari päivää kotona. Sen olen havainnut. Buranaa napsimalla ja sinnittelemällä vain pitkittää flunssaa.

Vierailija
8/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kuumetta tai oksennan/ripuloin.

Vierailija
9/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään kotiin, jos olen kuumeessa, mahataudissa tai niin pahassa flunssassa, että olo on täysin jyrän alle jäänyt ja aivastelen ja niiskutan tauotta. Kovassa kivussa jään myös. Pikku flunssa ei saa mua jäämään kotiin, ei myöskään sellainen päänsärky, jonka jaksan sietää (esim. hartiajännityksestä johtuva).

Vierailija
10/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lääkäri ei kirjpita ees sairaslomaa,jos ei oo kuumetta.

Vierailija
11/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kuumetta niin en mene.

Vierailija
12/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En helposti, viimeisen 10 vuoden aikana yksi sairaspäivä. Lukion lehtori. 

Vierailija
13/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: Se onkin toisista kiva kuunnella räkimistäsi ja niiskutustasi viikkokaupalla vain siksi, että "ei minulla ole kuumetta".

Vierailija
14/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on TOSI paska olo. Sairastan pari pikkuflunssaa vuodessa (pää kipeä, nenä tukossa, muuten ok olo) ja niitä en saikuta, koska pärjään Finrexinillä ja Buranalla. Viimeks hain saikkua 3v sitten kun sairastuin samalla kertaa angiinaan ja laryngiittiin enkä pystynyt edes nielaisemaan saati sitten puhumaan. Meillä kaatuis töissä seinät päälle jos jäisi jokaista nuhaa kolmeksi päiväksi parantelemaan.

Vierailija
15/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:35"]7: Se onkin toisista kiva kuunnella räkimistäsi ja niiskutustasi viikkokaupalla vain siksi, että "ei minulla ole kuumetta".
[/quote]vaikeet jäädä kotiin,jos ei sairaslomaa saa.

Vierailija
16/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää kevyin perustein. Jos tolpillani pysyn ja suinkin pystyn työtehtävistä suoriutumaan, menen töihin. Flunssa on vain hidaste, ei saikun peruste. En tartuta töissä muita, sillä voin tehdä työni ilman ihmiskontakteja. Mahatauti on kyllä jo sellainen tauti, että se kaataa minut sängynpohjalle. Siitä ei pääse muualle kuin vessaan, jos sinnekään. Se on mulla aina palkatonta, sillä en pääse edes lääkäriin saikkua hakemaan. Onneksi näitä flunssia tai mahatauteja ei ole edes vuosittain.

Töissä tarvitsen jalkojani, joten tietyt jalkoihin tulevat vammat pakottavat saikulle, sille vaan ei voi mitään. Mutta heti kun vaan pystyy, töihin menen. Harvoin näitä on ollut.

Pääkivuista migreeni kaataa sänkyyn (onneksi harvoin), muut pikku jomotukset ei.

Issiassärky, välilevyn pullistuma ja vaivaisenluut olivat infernaalisia särkyjä, mutta töihin menin silti koska olin kuitenkin töihin kykenevä.

Nyt mulla on kädet aivan kamalassa kunnossa, niveliä särkee, suorastaan vihloo, kädet puutuu tai niitä polttelee vuorotellen ja sormenpäät pienillä haavoilla. En hae saikkua, koska ei tämä parane kotona istumallakaan. Kipugeeliä ja kääreet yöksi niin voi nukkua parin tunnin pätkissä, kun taas pitää heräillä jumppaamaan puutuneita sormia.

Vierailija
17/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen fyysistä työtä, joten jos on kuumetta, selkäkipuja tai en päänsäryn vuoksi näe eteeni, niin haen saikkua. Pieni yskä tai köhä ei haittaa, tai jos nokka vähän vuotaa.

Vierailija
18/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos on kuumetta tai olen liikuntakyvytön. Viimeksi olen ollut sairauslomalla marraskuussa 2009 yhden päivän. Ja olen megaläski, jonka yleisen tiedon mukaan pitäisi olla joka toinen viikko saikulla.

Vierailija
19/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en pysy pystyssä tai oksennan.

Vierailija
20/23 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:11"]Mun täytyy olla oikeasti tosi kipeä ennen kuin jään saikulle. Mistään kurkkukivusta/päänsärystä tms en jää kotiin vaan otan Buranan ja painun töihin.
[/quote]

Näin, mutta mä liikun töissä koko päivän, joten jos on jalka sen verran kipeä että burana ei auta niin jään kyllä kotiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme