Päätä särkee,.en pääse edes päivystysjonoon
Lappeenrannassa, Suomen persereiässä, kun hoitaja vinkuu puhelimeen ettei voi ottaa edes odotusjonoon tänään. Särkylääke ei auta ja epäilen flunssan takia poskiontelo/otsaontelotuledusta. Eipä täällä pääse julkiselle puolelle muutenkaan helposti mutta onneksi yksityisiä lääkäreitä on ja niille saa aikoja. Pärstäkertoimen mukaan kyllä tietyt ihmiset tutkitaan ja hoidetaan hyvin.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:33"]
Miksi sitten toisella paikkakunnalla päuvystävä sairaanhoitaja tutki ontelot ultralla ja totesi että tarvitaan lääkekuuri ja sain sen samana päivänä? Täällä hoitajat eivät voi tutkia mitään eikä lääkärille pääse millään. Ap
[/quote]
Koska poskiontelontulehdus on vaarallinen vain, kun sitä ei hoideta piiiiiiitkään aikaan. Voit itse putsata onteloitasi suolavedellä ja höyryhengityksellä. Sitten huomenna terveyskeskukseen tai työpaikkalääkärille. Jos poskiontelontulehdus uusiutuu jatkuvasti/ on krooninen, niin suosittelen punktointia. Ja jos punktointi+tuubitus ei auta, niin silloin lääkäri suositteleekin jo onteloiden laajennusleikkausta. Poskiontelontulehdus on sairaus, joka katoaa useimmiten ihan vain kunnon huuhtelulla.
Joten ei, sinun ongelmasi ei ole päivystysaika. Varsinkaan jos epäilet kyseessä olevan poskiontelontulehdus.
[/quote]
Poskionteloita ei voi kyllä itse huuhdella. Mutta muuten olen samaa mieltä, että ap:n oireet eivät anna aihetta käydä päivystyksessä. Itselläni poskiontelotulehdus kestää aina hyvin pitkään, jopa kuukauden, mutta aina se on itsestään parantunut.
Itse olen kyllä sunnuntaina mennyt päivystykseen flunssan vuoksi, mutta kyseessä oli vähän pahemmat oireet kun ap:n päähän sattuu.. Tuli rytmihäiriöitä ja hengenahdistusta. Ei tulisi mieleenkään lähtä pääkivun takia ilman muita oireita ruuhkauttaan päivystystä.:D
Pärstäkertoimen mukaan hoidetaan. Voi luoja, kasva aikuiseksi
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:33"]
Miksi sitten toisella paikkakunnalla päuvystävä sairaanhoitaja tutki ontelot ultralla ja totesi että tarvitaan lääkekuuri ja sain sen samana päivänä? Täällä hoitajat eivät voi tutkia mitään eikä lääkärille pääse millään. Ap
[/quote]
Koska poskiontelontulehdus on vaarallinen vain, kun sitä ei hoideta piiiiiiitkään aikaan. Voit itse putsata onteloitasi suolavedellä ja höyryhengityksellä. Sitten huomenna terveyskeskukseen tai työpaikkalääkärille. Jos poskiontelontulehdus uusiutuu jatkuvasti/ on krooninen, niin suosittelen punktointia. Ja jos punktointi+tuubitus ei auta, niin silloin lääkäri suositteleekin jo onteloiden laajennusleikkausta. Poskiontelontulehdus on sairaus, joka katoaa useimmiten ihan vain kunnon huuhtelulla.
Joten ei, sinun ongelmasi ei ole päivystysaika. Varsinkaan jos epäilet kyseessä olevan poskiontelontulehdus.
[/quote]
Poskionteloita ei voi kyllä itse huuhdella. Mutta muuten olen samaa mieltä, että ap:n oireet eivät anna aihetta käydä päivystyksessä. Itselläni poskiontelotulehdus kestää aina hyvin pitkään, jopa kuukauden, mutta aina se on itsestään parantunut.
[/quote]
Ai? No mikähän ammattitaidoton lääkäri minulle sitten on neuvonut ostamaan sarvikuonon (sen huuhtelutsydeemin) ja suolaliuosta? Sen jälkeen, kun minulle laitettiin punktoinnin yhteydessä tuubit ja annettiin kahden viikon ilmakylpy onteloihin, niin uudet tulehdukset ovat hoituneet suolaliuoshuuhtelulla. Tai pitäisi varmaan sanoa tulehduksen alut, jotka eivät ole levinneet pidemmälle.
Miksi et mene yksityiselle? Itse juuri pari tuntia sitten kotiuduin yksityiseltä lääk.asemalta. Apteekin kautta. Dg.keuhkokuume.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:41"]Pärstäkertoimen mukaan hoidetaan. Voi luoja, kasva aikuiseksi
[/quote]
jep. Niillä on sellainen naamasysteemi siellä, joka laittaa automaattisesti paremmuusjärjestykseen, jos on joku seinääpäin juosseen näköinen, jää ilman hoitoa.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:41"]Pärstäkertoimen mukaan hoidetaan. Voi luoja, kasva aikuiseksi [/quote] jep. Niillä on sellainen naamasysteemi siellä, joka laittaa automaattisesti paremmuusjärjestykseen, jos on joku seinääpäin juosseen näköinen, jää ilman hoitoa.
[/quote]
Eikös sen seinääpäin juosseen näköisen nimenomaan pitäisi saada hoitoa :D
kyllä minäkin menin aikoinaan yhtenä sunnuntaina päivystykseen itkemään oloani, kun muu perhe oli toipunut influensasta ja itselläni vointi vain tuntui pahenevan .. ja ihan hyvä että meninkin: molemmin puolinen poskiontelo-tulehdus sekä virtsatulehdus joka oli nousemassa munuaisiin . että ihme kova selkäsärky!