Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Lyhyt äitiysloma
01.02.2015 |
Onko muita ketkä on pitänyt lyhyen äitiysloman tai aikoo pitää? Itse ajattelin mennä takaisin töihin 2kk:n jälkeen synnytyksestä, mies jäis kotiin.
Kommentit (22)
Tytär palasi kouluun 6 viikkoa synnytyksen jälkeen, minä hoidin vauvan päivisin ja tytär iltaisin koulun jälkeen. Onneksi minulla oli työ, joka mahdollisti tämän.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:52"]Nyt kyllä monet suuttuu mutta suuttukoon. Minusta ei ole ihan sama hoitaako vauvaa isä tai äiti. Ensinnäkin vaikka rintamaitoa voi antaa tuttipullostakin on se ihan eri asia että vauvaa imetetään. Toisaalta en ole mikään imetysfanaatikko eli jos äiti menee töihin vaikka sen kolmen kuukauden jälkeen niin ei se nyt niin kauheata ole jos se imetys tyssää siiihen. Tärkeää on että lasta imetetään ainakin jonkin aikaa vaikka pari kuukautta. Mutta palataksen tuohon isä kysymykseen niin minusta luonto on vain tarkoittanut niin että vauvan on tarkoitus olla oman äidin hoidossa ja vain jos äiti ei ole kykenevä niin silloin on parempi olla jonkun toisen hoidossa, vaikka isän. Turhaa yritetään mielestäni tehdä niin että äiti ja isä ovat sama asia kun luonto nyt ei vain ole tarkoittanut niin. Turhaan yritetään taistella luontoa ja biologiaa vastaan monessa kohdin. (en ole siis uskovainen tai mikään muu hihhuli vaan tälläinen tunne ja mielipide minulla on vain näistä asioista) Onhan isissä eroja paljonkin siinä miten haluavat tai pystyvät edes hoitamaan vauvaa ja monet hoitavat varmaan loistavastikin mutta silti en ole vakuuttunut siitä että vauvalle on hyvä olla erossa äidistä ensimmäisen vuoden ajan paljoakaan. Kyllä se luonnollisempaa on että äiti on kotona sen ensimmäisen vuoden ja isä on mukana hoidossa niin paljon kun ehtii. (en ole edes mikään kotiäitiyden, tai hoitovapaan kannattaja sinänsä eli minusta on ihan ok äidin lähteä töihin sitten sen vanhempainvapaan jälkeen mutta jotenkin tuntuu että äidin ja vauvan kuuluu olla ainakin ne ensimmäiset 10 kk) [/quote] Hienoa, että haluat ohjailla toisten elämänvalintoja sillä perusteella, että sinusta tuntuu joltain. Mitäs jos antaisit muiden itse päättää, mikä heille on parasta.
[/quote]
No en nyt ole sellaisessa asemassa että pystyisin jotenkin vaikuttaa toisten päätöksiin. Mutta täällähän on tarkoitus keskustella mitä mieltä ollaan toisten päätöksistä. Saahan sitä jokainen päättää mitä haluaa. Itse en ikinä haluaisi jättää omia lapsiani jo parin kuukauden ikäisenä isän tai jonkun muun hoitoon. Ymmärrän että kaikilla ei ole samoja tuntemuksia mutta veikkaan että enemmistä äideistä ei haluaisi tehdä niin ja mielestäni hyvä niin.