Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntooni tulossa 20kk peruskorjaus saanko hyvitystä kuluista?

Vierailija
01.02.2015 |

Onko kellää kokemusta asiasta? Koko kerrostalo on tyhjennettävä remontin tieltä ja muutettava. Remontin kestoksi on arvioitu 20kk. Tarkempia tietoja tulee kesällä mutta siis onko kellää kokemusta tästä? Olemme opiskelijaperhe ja vaimo raskaana. Talousasiat on tällä hetkellä kunnossa ja muutama tonni säästöjä (töistä, opiskelujen ohessa) mutta tommoseen muutto-juhlaan ei ole kyllä varaa!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:47"]Anteeksi nyt kun en ole laittanut tarvittavia tietoja mutta kyseessä on Helsingin Kaupungin vuokra-asunto. Ja minulla on tvo vuokra-sopimus. He aikovat remontoida kaikki pinnat, kylpyhuoneen, putkiremontti ja sit maalata koko paska ulkoo ja sisältä. Arvoi että korjaus kestää 16-20kk. Tuommosen olen vain kuullut, tarkemmat tiedot tulee kesällä postista en tiedä yhtää mitää muuta tästä koko jutusta. [/quote] No tu 20kk on melkoisen varmasti remontin kokonaiskesto. Putkiremontit tehdään linjoittain jolloin asunto on asumiskelvoton max 2kk jolloin myös uusitaan pinnat ja maalataan. Ulkopintojen maalaus ei vaikuta asumiseen millään tavalla.

[/quote]

Miten niin max 2kk? Kyllä se on 3-5krs talossakin 3kk ja jos on korkeampi, on aika pidempi (päällekkäin olevat asunnot kerralla työn alla). Ja jos tulee mutkia matkaan, aika pitenee.
[/quote]
No harvinaista amatööritouhua se on jos normi putkiremontti kestää 3kk yhdessä linjassa.

Vierailija
22/27 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on putkiremontista, niin se tehdään varmaan porrastetusti eli 20 kk remppa-aika tarkoittaa koko taloyhtiötä. Itse en perinnyt vuokralaiselta vuokraa sinä aikana, kun putkiremppaa tehtiin ja vuokralainen sai itse päättää, asuuko sen aikaa asunnossa vai ei. Vuokralainen asui rempasta huolimatta ja esim. olohuoneen suun edessä oli muovisuoja, joka aukesi vetoketjulla ja alakerran saunaosaston vessat&suihkut oli käytettävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:05"]Putkirempan ajan voi asua omassa kodissa, kokemusta on. Oli ihan perinteinen putkiremppa. Keittiö oli työmaata ja luonnollisesti vessakylpyhuone. Hyvin pystyin asumaan, tosin onhan se epämukavaa. 
[/quote]
Mä asuin yksiössä rempan ajan ei ollut kyl mukavaa. Ei ollut vettä eikä sähköä :) onneksi olin päivät työssä ja viimeisen viikon halvalla äkkilähdöllä turkissa

Vierailija
24/27 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa ainakin osoitetaan uusi asunto ilman hakemista, jopa aluetoiveen sai tehdä. Myös uuteen evakkoasuntoon saa halutessaan jäädä. Mutta vajaa kaks vuotta ei kyllä ykskään remppa kestä. Vuoden ihan maksimissaan.

Vierailija
25/27 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:07"]

Maunulassa tehtiin tollanen vuospari sitten ja kaupunki osoitti kaikille toisen asunnon. Se haettiin itse ja itse sai päättää haluaako jäädä siihen korvaavaan vai palaako rempan jälkeen takas. Vuokra ei noussut kovinkaan paljoa täysremontin vuoksi. N. 60€/kk tuli vuokraan lisää.

Korvaavan asunnon saantiin vaikutti se, että onko päiväkoti-ikäisiä lapsia, koululaisia, työmatkat yms. eli ketään ei pakotettu toiselle puolelle kaupunkia. Marssijärjestys oli siis päiväkodit työssäkäyvillä vanhemmilla , sit koulut työssäkäyvillä jne.

Suurin osa sai asunnon Maunulasta ja ihan sen läheisyydestä.

[/quote]

Kuulostaa tosi järkevältä. Mä tarvisin kolmion ja ja ehkä vähä paremmalta alueelta Helsingistä. Vois sitte tehdä yhden lapsen lisää ja asunto riittäis useammaksi vuodeksi. Voisin yrittää tommosta hakee ja ihan pysyvästi muuttaa. Hekalla kun ne vuokratkin on niin edullisia.

AP

Vierailija
26/27 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että talo peruskorjataan täysin, eli putkien lisäksi menee uusiksi sähköt, ilmanvaihto, ikkunat, ovet, kylpyhuoneet, keittiöt, lattia- ja seinäpinnat, julkisivut ja parvekkeen. Eli talo käytännössä puretaan osittain sisäpinnoiltaan ja osittain jopa rakenteiltaan. Ehkä jopa asuntojen huonejärjstystä muutetaan, eli yhdistellään tai jaetaan asuntoja eri kokoisiksi kuin aiemmin. Silloin voi hyvinkin remontti kestää pitkään, eikä sinne voi jäädä kukaan asumaan.

Vierailija
27/27 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tuota puhutaan kaupungin talosta ei niihin tehdä tuollaisia remontteja. Vaikka tehtäisiinkin ei se kokotaloa kerralla tee asuinkelvottomaksi täällä ei nyt ole ihmisillä pienintäkään realiteettien tajua eikä käsitystä miten remontit suoritetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi