Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet luulevat, että voivat laistaa lastenhoitovastuustaan?

Vierailija
01.02.2015 |

Lapsessa on 50% äidin genomia ja 50% isän genomia. Tämä tarkoittaa, että lapsesta vastuun ottaa äiti ja isä puoliksi. Hoitovapaat puoliksi, kaikki perushoidolliset toimenpiteet puoliksi, harrastukset, ulkoilut jne viriketoiminta puoliksi... meillä ei tällaisesta edes neuvoteltaisi. Miksi kuitenkin niin moni mies luulee, ettei joudu tekemään mitään, kunhan ehkä vähän äitiä auttaa... aaaaargh!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:25"]

Koska (jotkut) naiset omivat vauvan ja pitävät miestä vain pikkuapulaisena eikä toisena vastuullisena vanhempana.

[/quote]Ei mene kyllä aina näinkään. Minä luulin, että vastuut jaetaan tasan. Kunnes vauva syntyi. Ja yllättäen oli paljon menoja jotka olivat kivempia ja tärkeämpiä kuin vauva-arrki, se vaipan vaihto muka sujui minulta paremmin, joten teepä sinä, kylvetyksessä se vain huutaa jos minä teen, enkä osaa sitä vettäkään oikean lämpöiseksi, helpompi sinun kun osaat... =( Lopulta päädyin tilanteeseen jossa lasten isä huitelee ja harrastaa kuin ennenkin, minä masennun ja uuvun kasvatusvastuun alle jonka hoidan yksin.

[/quote]

Ja miksi vitussa annoit tilanteet mennä tohon? Miksi et sanonut että "No jos osaan tehdä paremmin, se johtuu siitä että olen harjoitellut enemmän, sinä selkeästi tarvitset enemmän harjoitusta" Ja yksinkertaisesti näyttänyt hänelle miten sinä asian teet! Miehet yirttää usein luistaa kotihommista, mutta kun vähän sanoo asiallisesti vastaan niin kyllähän toimivat. 

Vierailija
22/32 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivaajan rooli on monelle miehelle vieras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:35"]

Koska (jotkut) naiset omivat vauvan ja pitävät miestä vain pikkuapulaisena eikä toisena vastuullisena vanhempana.

[/quote]Ei mene kyllä aina näinkään. Minä luulin, että vastuut jaetaan tasan. Kunnes vauva syntyi. Ja yllättäen oli paljon menoja jotka olivat kivempia ja tärkeämpiä kuin vauva-arrki, se vaipan vaihto muka sujui minulta paremmin, joten teepä sinä, kylvetyksessä se vain huutaa jos minä teen, enkä osaa sitä vettäkään oikean lämpöiseksi, helpompi sinun kun osaat... =( Lopulta päädyin tilanteeseen jossa lasten isä huitelee ja harrastaa kuin ennenkin, minä masennun ja uuvun kasvatusvastuun alle jonka hoidan yksin.

[/quote]

Ja miksi vitussa annoit tilanteet mennä tohon? Miksi et sanonut että "No jos osaan tehdä paremmin, se johtuu siitä että olen harjoitellut enemmän, sinä selkeästi tarvitset enemmän harjoitusta" Ja yksinkertaisesti näyttänyt hänelle miten sinä asian teet! Miehet yirttää usein luistaa kotihommista, mutta kun vähän sanoo asiallisesti vastaan niin kyllähän toimivat. 

[/quote]Taas tämä "annoit" mennä. Olisiko pitänyt aikuista ihmistä kouluttaa? Eiköhän se vika ole siinä isässä joka ei vastuuta ota vaikka hopealautasella tarjotaan? Suunnittelin, että varaan hiihtolomalla matkan etelään ja otan sinne parhaan tyttökaverini mukaan. Ilmoitan vain miehelle vähän ennen (niin kuin aina tekee minulle), että "lähden reissuun, tulen viikon päästä. Moido!"

Vierailija
24/32 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAH! Aina on naisen syy. Jos nainen omii vastuun, ei mies voi puoliaan pitää ja jos mies ei huoli omaa vastustaan, on se naisen vika, koska ei ole tarpeeksi painostanut miestä. Onko olemassa potentiaalista tilannetta jossa se ei ole naisen vika vaan ihan miehen itsensä? =D Hitto te olette hauskoja.

Vierailija
25/32 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas yleistys. Miksiköhän mä tunnen useita perheitä joissa miehet kokkaavat, hoitavat lapsiaan, siivoavat, tekevät remppaa jne.

Vierailija
26/32 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:35"]

[/quote]

[/quote]Taas tämä "annoit" mennä. Olisiko pitänyt aikuista ihmistä kouluttaa? Eiköhän se vika ole siinä isässä joka ei vastuuta ota vaikka hopealautasella tarjotaan? Suunnittelin, että varaan hiihtolomalla matkan etelään ja otan sinne parhaan tyttökaverini mukaan. Ilmoitan vain miehelle vähän ennen (niin kuin aina tekee minulle), että "lähden reissuun, tulen viikon päästä. Moido!"

[/quote]

Kyllä ihminen voi vaikuttaa siihen, miten antaa itseään kohdella. Jos joku mies tekisi minulle noin että ilmoittaa tulevansa viikon päästä mitään etukäteen varoittamatta, ilmoittaisin että sitten saa kyllä tulla tyhjään kotiin. Ei tuo ole normaalia käytöstä parisuhteessa, jossa lapsia vielä. 

Vierailija
27/32 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin äiti käytännössä kasvatti meidät yksin ja isä jäi vähän vieraaksi vaikka samassa asunnossa asuttiin. Äitini selittää sitä sillä että isäni on niin huonoista oloista että ei osaisi olla isä. Minä kuitenkin näin että ehkä tämän vuoksi isä ei edes saanut mahdollisuutta. Kyllä hän olisi taatusti ollut parempi kuin monet. Ehkä pahin asia mitä tämä etäännyttäminen aiheutti oli se että olen jotenkin pelokas puhumaan hänen kanssaan. Ei hänen itsensä takia vaan sen takia että äitini yleensä on tullut siihen väliin.

Vierailija
28/32 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hoitaminen on hankalaa, ikävää ja epäkiitollista hommaa. Onko se nyt ihme, jos joku ei siihen halua ryhtyä? Jos se olisi kivaa, naiset kyllä tekisivät sen mielellään kokonaan itse.

Vierailija
29/32 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattakaa omat lapsenne niin, että ymmärtävät tulevaisuudessa lastenhoidon olevan molempien vanhempien vastuulla.

Oman kokemukseni mukaan kaveriporukkaan tarvitaan yksi rohkea mies jäämään esim. kotihoidontuelle ja tästä rohkeasta toiset ottavat mallia. :)

Vierailija
30/32 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku eli sellaisessa perheessä, jossa nainen passaa poikalapset ja miehen. Serkun äiti siis kuori ja pilkkoi perunatkin miehelleen sekä kaatoi jopa ruokajuoman lasiin, miehen tarvitsi vain istua pöytään ja syödä ja poistua. Vaimo hoiti koko huushollin siitä alkaen kun lapset syntyivät. Sitä ennen teki kodin ulkopuolella töitä päiväkodissa. Omien lasten myötä jäi kotiin, hoiti ensin omat lapset ja jäi sitten perhepäivähoitajaksi ja passasi miestään. Nyt on eläkkeellä, mutta miestä passaa edelleen.

Serkkuni ei osaa hoitaa lapsia, eikä halua opetella, hänen vaimonsa hoitaa kaiken lapsiin liittyvän 100% eikä tästä edes keskustella. Jos vaimo sairastuu, lapset kiikutetaan mummolaan. Jos vaihtoehtona olisi jäädä kotiin tai laittaa lapset päiväkotiin, lapset menisivät päiväkotiin, vaikka suoraan äitiysloman loputtua. Siinä oli serkulla kova paikka aikuisena opetella edes ottamaan itse ruokaa kattilasta ja kuoria perunat, sillä siihen ei vaimo suostunut, että alkaisi anoppinsa kaltaiseksi miehen passaajaksi.

Samasta perheestä lähtöisin oleva naispuolinen serkkuni on lapseton ja miehetön feministi, miksiköhän.

Vierailija
31/32 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:54"]

Kasvattakaa omat lapsenne niin, että ymmärtävät tulevaisuudessa lastenhoidon olevan molempien vanhempien vastuulla. Oman kokemukseni mukaan kaveriporukkaan tarvitaan yksi rohkea mies jäämään esim. kotihoidontuelle ja tästä rohkeasta toiset ottavat mallia. :)

[/quote]

Tämä! Jos äiti pesee vielä teinipoikansakin pyykit  eikä poika joudu osallistumaan kotitöihin ruuanlaiton yms osalta, mutta saman perhen teintytöltä oletetaan omien pyykkien pesua ja ruuanlaitossa auttamista, niin ei ihme että monille miehille jää ihan väärä kuva perherooleista. Tällaisenkin tapauksen olen nähnyt. Tapasin myös lähes kolmikymppisen miehen tässä taannoin, joka kävi edelleen äitinsä luona pesemässä pyykkinsä ja eikä osannut tehdä ruokaa, kun kävi siellä usein syömässäkin. Kuinka säälittävää! En nähnyt isäpotentiaalia tuossa miehessä.

Vierailija
32/32 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 11:56"]

Meillä mies lupas jäädä kotia makaamaan tenavan kans jos joskus hommataan lapsia. :D

[/quote]

Unelmamies. Oikein makaamaan! Te itsellesi palvelus, älä ikinä hanki tuon miehen kaanssa lapsia. Lasten kotihoito ei ole pelkkää makoilua...
[/quote]
no huhhuh mikä tosikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi