Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen huone teillä oli teininä?

Vierailija
29.10.2023 |

Oliko teillä oma huone, vai jaoitteko huoneen jonkun kanssa? Mitä huonekaluja siellä oli? Minkä näköinen se oli? Oliko seinillä julisteita? Millaisia? 

Kertokaa kaikki, minua kiinnostaa 

Ja lisätkää myös vuosiluku jolloin olitte teinejä, esim. 90-luku tai 70-luku

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa. Jaoin huoneen isosiskoni kanssa omakotitalon yläkerrassa. Kalustuksena oli molempien sängyt ja kirjoituspöydät sekä nojatuoli, lattialla matto. Vaatehuoneen ovissa oli muistaakseni teipattuna pari julistetta, niitä hempeitä mitä sai aikanaan Tiimarista ja vastaavista tilpehööripuodeista. 

Vierailija
2/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni alle 10m2 huone, johon mahtui sänky,  koulupöytä ja nojatuoli kiinteiden vaatekaappien lisäksi.  Seinällä julisteita. 70-80 luku. Lisänä vielä  tietty kasettiradiosoitin 😌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea!

M 48

Vierailija
4/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kävin siellä vain nukkumassa. Oli aina kiire.

Vierailija
5/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikin huonetta. Autotallissa sai luukuttaa stereoita niin että pannuhuoneessa kattila jytisi ja sitten oli kesällä ulkovajassa kämppä, jossa ei ollut sähköjä. Lueskelin lehtiä ja kuuntelin patteriradiota.

Vierailija
6/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kyllä sanoa, että en yhtään muista. En tiedä miksi. 

Vierailija
7/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaoin huoneen siskoni kanssa. Oli sellainen pitkä kirjoituspöytä, ja lisäksi peilipöytä. Meillä oli myös gerbiileitä ja hamstereita, ja jonkin aikaa myös akvaario.

Julisteita seinät täynnä, ainakin Wham, Michael Jackson, Duran Duran, Bondin View To A Kill-juliste, James Dean, Mongomery Clif ja mitä vielä. Suosikkeja oli vino pino lehtihyllyssä.

Olin teini 80-luvulla.

Vierailija
8/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alkupuolella yhteinen huone pikkusiskon kanssa. Minun puoliskoni oli vuorattu julisteilla, sänky, kirjahylly, työpöytä ja vaatekaappi. Äiti valitti jatkuvasti että julisteeni eivät sovi pikkulapsen huoneeseen ja oli kerran irrottanut kaikki kun olin koulussa. Vastineeksi irrotin kaikki siskon taulut ja julisteet, ja sain omani takaisin kun sisko ulvoi muumiensa perään :D

Vierailija
9/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1973. Meillä on huoneen ja keittiön kokoinen talo. Nukuin vanhempien kanssa olkkarissa.

Vierailija
10/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli valkoiset seinät ja niissä liila boordi ylhäällä. Ikean valkoinen päiväpeitto ja koristetyyny, jossa oli hopeisia hileitä. Pinkkiä kukkaa esittävä Ikean juliste, hiekanvärinen punottu matto myös Ikeaa.

Sisustuskrääsänä Kivi-tuikku ja turkoosi Mariskooli, jossa oli hiekkaa Miami Beachilta ja joku tuikku. Kalusteina tavallinen kapea sänky, kirjahylly, mäntyinen työpöytä, pari lamppua ja sininen, plyysipäällystetty nojatuoli. Kelloradio, josta kuuntelin YleX:ä. Lukiossa sain cd-soittimen. 

2000-luvun alku 

Vierailija
11/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3x5 m. Aluksi jaoin sen veljeni kanssa, mutta sitten hän muutti omilleen ja sain koko huoneen käyttööni. Niin ajatelkaas, eri sukupuolta olevat sisarukset samassa huoneessa. Ei tosin ollut ongelmia.

Vierailija
12/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan omaa huonetta, nukuimme ja leikiskelimme pirtissä. Osa meistä nukkui levitetävässä puusängyssä, pienet jalkopäässä, näin sänkyyn mahtui meistä viisi. Loput kolme nukkuivat hetekassa. Isä ja äiti kammarissa.

Vierailija
13/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

70- luvun lapsi. Ensin vuokramökki, ei varmaan ollutkaan tarvetta alle 3v omalle huoneelle, sitten omassa talossa oma huone, muistaakseni pinkit lastulevyseinät. 

Myöhemmin remontoitiin turha (?) vierashuone mulle lisäksi niin koko tuplaantui.

Kaappeja, 80-120cm sänky, peilipöytä, kirjahyllyt, kirjoituspöytä, nojatuoli, kukkia telineillä. Cd-teline.

Ostin jossain vaiheessa 5-pesäisen CD- soittimen jossa ylhäällä oli myös levysoitin ja luulin että 3-tie kaiuttimet on kova juttu =D

Julisteita oli myös vaihtelevasti joista mutsi mäkätti.

Vierailija
14/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa huoneessani oli maalatut lastulevyseinät ja tammikuvioinen muovimatto lattiassa. Sänky, vaatekaapit ja kirjoituspöytä. Vaatekaapin ovissa ja seinällä julisteet Suosikki-lehdestä. Pöydällä oli kasettimankka ja meikit ym. sälää. Kattovalo oli sellaine vaaleansininen vekkiplafondi. Olin teini 80-90-luvun vaihteessa.

Vierailija
15/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli isohko huone omakotitalossa. Siinä oli myös oma vaatehuone. Kalusteita taisi olla vaan sänky, koulupöytä jossa oli avattava kansi ja sen alla tilaa meikeille ja peili. Saattoi olla lisäksi joku pieni pöytä/yöpöytä. Ai niin ja pieni vuodesohva oli myös. Julisteita toki oli seinällä. Suosikista tms saatuja. Lisäksi joitain hempeitä kukka tms tauluja

Vierailija
16/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla oli yhteinen huone. Joskus lähempänä yläasteikää sain oman huoneen kun ostettiin lisää kaappeja ja  vaatehuone tyhjennettiin.  Huone oli pitkä ja kapea. Sinne mahtui perälle kirjoituspöytä ikkunan alle. Ikkuna tosin oli katonrajassa, mutta kumminkin tilaan tuli luonnonvaloa . Pitkälle sivulle tuli sänky ja  toiselle peräseinälle sängyn viereen mahtui korkea vaatekaappi. Tällä seinällä kaapin vieressä oli myös hyllyjä sängyn yläpuolella. Huoneeseen sain valita värit ja maalasin seinät siniharmaalla ja lattiaan tuli punainen muovimatto. Pieni ja ahdas huone, mutta oma rauha. Seinillä oli julisteita hevosista ja yksi posteri, jossa oli aurinkoinen  kuva hiekkarannasta ja palmuista. Tämä oli 70-luvun loppua 80-luvun alkua.

Vierailija
17/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma huone. Keltaiset tapetit ja puukuvioinen muovimatto. Kalusteina 80 cm leveä sänky, kirjahylly, työpöytä ja vaatekaappi. Muuta sitten ei mahtunutkaan. Seinillä oli julisteita urheilijoista ja muutama bändin kuva. 

2000-luvulla.

Vierailija
18/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin pahvilaatikossa.

Vierailija
19/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen...

Vierailija
20/27 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvisänky, johon kiinteänä kuului pöytä. Nojatuoli myös siinä alla ja pari kirjahyllyä, jotka täynnä kirjoja. 3 x kiinteää kaappia ja äiskän kutomo räsymatto lattialla. Riisipaperivarjostin lampussa, kasettimankka ja pieni tv. Olin teini 80-90-luvun taitteessa.