***Elarigallup
Olisi mielenkiintoista kuulla yh ja lähivanhempien saamien elareiden euromääriä. Meillä ero tulossa ja sain jostain laskurista tulevan elatusavun suuruudeksi 240e/lapsi. Onkohan yhtään tontilla?
Kommentit (51)
Järkyttävä kuulla, että elarit voivat olla parisataa euroa per lapsi.
Onneksi on vasektomia tehtynä. Kyllä ainakin minulle on parempaakin käyttöä noille rahoille.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:06"]Järkyttävä kuulla, että elarit voivat olla parisataa euroa per lapsi.
Onneksi on vasektomia tehtynä. Kyllä ainakin minulle on parempaakin käyttöä noille rahoille.
[/quote]
Kyllä se lapsi maksaa myös sen verran vaikka pari pysyy yhdessä. Elareilla taataan että lapsella pysyy suht samana elintaso vaikka vanhemmat eroaakin. Jos ei olis tällaista syysteemiä mikään mies (tai nainen) ei maksaisi kohtuullista summaa lapsen elatuksesta vaan veikkaan että isoin osa häviäisi iloisesti vilkuttaen.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:01"]
Voi kulta, jonon ohi pääsevät vain yh-huorat ja niiden penikat. Mutta mitäpä sinä tavallisesta elämästä tietäisitkään, koko elämä mennyt milloin keneltäkin kerjätessä.
[/quote]
No niin provoilija, menepä siitä kaljaa kittaamaan ja päivärahojasi alkoon kantamaan. Ei tarvii meitä kokopäivätöissä käyviä ruveta haukkumaan vaan koska oma elämä on perseestä. :)
[/quote]
Jos olisin kaljaa kittaava loinen, samaistuisin yhäreihin, eikö? Onko vaikea uskoa, että jotain vituttaa, että asiansa huonoiten hoitavat saavat kaiken tuen, mitä keksivät haluta, jopa lapsilisät maksetaan korotettuina. Ja kaikki tämä vain siksi, että pentuja on ollut pakko puskea, vaikka mihinkään ei kyetä sitoutumaan.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:06"]Järkyttävä kuulla, että elarit voivat olla parisataa euroa per lapsi.
[/quote]
Kyllä se lapsi maksaa myös sen verran vaikka pari pysyy yhdessä. Elareilla taataan että lapsella pysyy suht samana elintaso vaikka vanhemmat eroaakin. Jos ei olis tällaista syysteemiä mikään mies (tai nainen) ei maksaisi kohtuullista summaa lapsen elatuksesta vaan veikkaan että isoin osa häviäisi iloisesti vilkuttaen.
[/quote]
Sinusta on siis sama, käyttääkö rahat omaan perheeseensä vai toisen perheen lapseen? Kummallista ajattelua.
Tuttu maksoi kokonaan äidin luona asuvasta teinistä 600€/kk oikeuden päätöksellä. Isällä hyvät/ok tulot, äiti työtön.
Vanhempien tulojen erotus sekä se, miten paljon lapsi viettää aikaa kummassakin päässä, vaikuttaa elatusmaksuihin. Jos tasatuloiset vanhemmat pitää lapsia vuoroviikoin, voi olla ettei elareita edes makseta.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:01"]
Voi kulta, jonon ohi pääsevät vain yh-huorat ja niiden penikat. Mutta mitäpä sinä tavallisesta elämästä tietäisitkään, koko elämä mennyt milloin keneltäkin kerjätessä.
[/quote]
No niin provoilija, menepä siitä kaljaa kittaamaan ja päivärahojasi alkoon kantamaan. Ei tarvii meitä kokopäivätöissä käyviä ruveta haukkumaan vaan koska oma elämä on perseestä. :)
[/quote]
Jos olisin kaljaa kittaava loinen, samaistuisin yhäreihin, eikö? Onko vaikea uskoa, että jotain vituttaa, että asiansa huonoiten hoitavat saavat kaiken tuen, mitä keksivät haluta, jopa lapsilisät maksetaan korotettuina. Ja kaikki tämä vain siksi, että pentuja on ollut pakko puskea, vaikka mihinkään ei kyetä sitoutumaan.
[/quote]
Kerropa mitä yhteiskunnan tukia mahdan saada? En saa asumistukea ja päivähoidostakin maksan lähelle maksimimaksuja. Miksi isä ei saa omien lasten elatukseen osallistua? Minäkö itse ja yksin päätin lapset tähän maailmaan tuoda kun päätimme miehen kanssa yhdessä tehdä lapsia?
Kyllä sulla aika heikosti menee. Pitäisikö lähteä arvaamaan sinun elämäntilanne? Olet yksinäinen keskiikäinen ketä vituttaa ettei kukaan ole ikinä sua puolisokseen huolinut. Nyt oksennat kaiken sen pahan olon tänne av-palstalle.
Minä en häpeä että olen eronnut enkä sitä että lasten isä osallistuu läsnäolollaan ja rahoillaan meidän elämään. Vaikka emme pariskuntana menestyneet se ei tarkoita ettemme voisi lapsistamme yhdessä kasvattaa kunnon ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:06"]Järkyttävä kuulla, että elarit voivat olla parisataa euroa per lapsi. Onneksi on vasektomia tehtynä. Kyllä ainakin minulle on parempaakin käyttöä noille rahoille. [/quote] Kyllä se lapsi maksaa myös sen verran vaikka pari pysyy yhdessä. Elareilla taataan että lapsella pysyy suht samana elintaso vaikka vanhemmat eroaakin. Jos ei olis tällaista syysteemiä mikään mies (tai nainen) ei maksaisi kohtuullista summaa lapsen elatuksesta vaan veikkaan että isoin osa häviäisi iloisesti vilkuttaen.
[/quote]
Eiköhän useammalle lapselle ja äidille samalla taata eronjälkeen nouseva elintaso kun katsoo euromääräisiä elatustarpeita.
On se niin jännää koko tää touhu. Etävanhemmat ja ydinperheelliset on sitä mieltä että lähivanhemman pitäisi vaan yksin ja ilman elatuksia lapset hoitaa. Miksi ihmeessä se eron sattuessa aina muuttuukin niin että ydinperheellisestä naisesta yhtäkkiä tuleekin yhäriruikku. Sama nainen se on. Erona vaan se että se nainen yksin huolehtii lapsista samalla kun mies loikkii jossain ja valittaa että elareitakin joutuu maksamaan. Miksi nainen joka on tehnyt suunniteltuja lapsia avioliittoon yhtäkkiä onkin huora joka väkisin puskee lapsia maailmaan?
Exän tulot 90 000 ja minun 16 000 euroa / vuosi. Ex maksaa 1000 euroa 4stä lapsesta. Laskuri lla laskettu.