***Elarigallup
Olisi mielenkiintoista kuulla yh ja lähivanhempien saamien elareiden euromääriä. Meillä ero tulossa ja sain jostain laskurista tulevan elatusavun suuruudeksi 240e/lapsi. Onkohan yhtään tontilla?
Kommentit (51)
Minun vuositulot 37000 exän 32000 minimielatus kahdesta lapsesta eli n.155e/lapsi
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:29"]
Minun vuositulot 37000 exän 32000 minimielatus kahdesta lapsesta eli n.155e/lapsi
[/quote]
Mikäs minimi se tollanen on?
Ehkäisy tulee halvemmaksi kuin elarit.
80 €/lapsi. Asuvat vuoroviikoin vanhemmillaan.
300 €/kk. Lapsi on isällään joka viikonloppu ja loma-aikaan on noin puolet ajasta isällään.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:29"]
[/quote]
Mikäs minimi se tollanen on?
[/quote]
En ole tuon aiemman kirjoittaja mutta tarkoittanee minimiksi määriteltyä summaa eli 155e/kk jonka saa kelasta jos etä ei pysty maksaa varattomuuden vuoksi tai isää ei ole. Tai jos isä maksaa vaikka 55e/kk, kelasta saa erotuksen eli 100e.
Hyvätuloinen isä. 515€/lapsi. Laskurin mukaan laskettu.
Paljonko pitää miehen tienata et joutuu maksaan yli 500/lapsi???
Aika hurjia elareita. Täällä neljästä minimit, joista isä maksaa vain 20e/lapsi, loput kelalta.
700€/kk kahdesta lapsesta & harrastukset & isot hankinnat puoliksi.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:14"]O e. Lapset ovat vko- vko- systeemillä. [/quote] Kunnioitan, noin sen pitäisi mennäkin. Halveksin yli kaiken äityleitä, jotka rahastavat exäänsä eron jälkeen ja rahan takia jopa kieltäytyvät vuoroviikkosysteemistä. Ap:sta haistaa kyseisen ominaisuuden jopa netin välityksellä.
[/quote]
halveksitko myös niitä kaikkia isyleitä, jotka ovat kiinnostuneita uuden suhteensa vuoksi tapaamaan lapsiaan max kerran kuukaudessa? Niitäkin nimittäin on, ja paljon. Mutta naisten vika tietenkin sekin, saatanan yh-huorat jne. jne. jne.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:29"] Minun vuositulot 37000 exän 32000 minimielatus kahdesta lapsesta eli n.155e/lapsi [/quote] Mikäs minimi se tollanen on? [/quote] En ole tuon aiemman kirjoittaja mutta tarkoittanee minimiksi määriteltyä summaa eli 155e/kk jonka saa kelasta jos etä ei pysty maksaa varattomuuden vuoksi tai isää ei ole. Tai jos isä maksaa vaikka 55e/kk, kelasta saa erotuksen eli 100e. [/quote] Meillä siis tultiin niin lähelle minimielarit mitä kelasta tulee että sovitiin että isä maksaa sen saman summan. Ei ole järkee 145e isältä ja 10 Kelalta [/quote] Ahne paska olet, jos puuttuvan kympin isältä kinuat. Yhtä hyvin olisit voinut kantaa tappion itse tai edes pistää sen puoliksi. Toivottavasti lapsi tietää tai tulee tietämään, millainen kuvottava hyväksikäyttäjä olet. [/quote] Se oli isän oma ehdotus :) onpa kamalaa! Hän myöskin osallistuu isompiin hankintoihin. Olenpas ahne :) [/quote] Niin olet. Olisit voinut itsekin ehdottaa kohtuullisempaa järjestelyä. Häpeäisin silmät päästäni, jos olisin ex-miehen rahojen tarpeessa enkä kykenisi edes huolehtimaan menoista, jotka minulle elarien ja lapsilisän nostajana kuuluvat. Maksullinen nainen, jota mies on aikoinaan höylännyt luotolla ja nyt on maksun aika. Ja ei, en ole kateellinen, huorata voi kuka vaan kun unohtaa moraalin ja itsekunnioituksen. Minä varmaan vetäisin mieluummin ranteet auki.
[/quote]
Niin minäkin, mutta eri asia ovat YH-ISÄT <3 mies on aina hyvä ja puhdas ihminen, se nyt vaan on niin. Nainen sen sijaan on aina paska huora, luuseri, vitun lortto, jonka pitäisi tappaa itsensä, hyi saatana. Etäisät ovat uhreja <3 ja yh-isät SANKAREITA <3 yh-äidit ovat saatanallisia huoria ja etä-äidit tunnevammaisia hulluja.
t. av
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:33"]
On se niin jännää koko tää touhu. Etävanhemmat ja ydinperheelliset on sitä mieltä että lähivanhemman pitäisi vaan yksin ja ilman elatuksia lapset hoitaa. Miksi ihmeessä se eron sattuessa aina muuttuukin niin että ydinperheellisestä naisesta yhtäkkiä tuleekin yhäriruikku. Sama nainen se on. Erona vaan se että se nainen yksin huolehtii lapsista samalla kun mies loikkii jossain ja valittaa että elareitakin joutuu maksamaan. Miksi nainen joka on tehnyt suunniteltuja lapsia avioliittoon yhtäkkiä onkin huora joka väkisin puskee lapsia maailmaan?
[/quote]
SIKSI KOSKA SE ON NAINEN. NAINEN ON AINA HUORA. MIES ON SELLAISENAAN OK. Jos mietit vaikka taannoista TT:n tapausta ja sitä et se jätti vaimonsa ja lapsensa jonkun parikymppisen fitness-pimun vuoksi. Ei se tempaus sitä TT:tä pilaa, se pilaa ainoastaan sen ex-vaimon. Mies ei mene koskaan pilalle, koska mies on luonnostaan parempi kuin nainen.
O e.
Lapset ovat vko- vko- systeemillä.