Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa nuoren miehen syrjäytymään?

Vierailija
01.02.2015 |

Miksei peruskoulua voi käydä kunnolla, jotta saisi myös mieleisensä jatko-opintopaikan? Miksei omasta habituksestaan voi huolehtia, jotta saisi tyttöystävän? Miksi pitää istua kaiket illat tietokoneen ääressä, vaikka voisi käydä punttisalilla ja lenkillä? Eikö kannattaisi panostaa ulkonäköön? Niinhän tytötkin tekevät.

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:05"]

No tota. Musta tuntuu että moni syrjäytyneistä kokee kipua enemmän kuin kukaan tavallinen ihminen voi kuvitellakaan. Ja paniikkihäiriö, julkisten paikkojen pelko, sosiaalisten tilanteiden fobia, masennus yms altistaa varmastikin syrjäytymiselle ja muutkin mielenterveyshäiriöt, traumat jne. Ja nyt varmaan joku ajattelee, "joo, mullakin on ainakin ollut masennusta mutten ole syrjäytynyt tai muuta vastaavaa". Siinä vaiheessa kun diagnooseja on kymmenittäin, niin se on vähän eri asia kuin että vaikka jännittää joskus esiintyä suurelle joukolle. Kotikasvatuksella on joissain tapauksissa varmasti osansa, varsinkin jos lapsuus on ollut aivan järkyttävä. Koulukiusaus tai muut tapahtumat jotka aiheuttavat traumoja voi aiheuttaa syrjäytymistä ja mielenterveysongelmia ilman että kotikasvatuksessa olisi mitään vikaa. Joskus nallekarkit ei mene tasan ja joillekin ihmisille voi sattua kymmenittäin traumatisoivia tilanteita elämässään, joillekin ehkä max 1 ja silloin voi vielä mennä ihan hyvinkin. Toki muitakin syitä voi olla, mutta nämä nyt itselle ensimmäisenä tuli mieleen.

Ja miksi ap kysyt vaan mikä saa nuoren miehen syrjäytymään? Luulisin että ihan samoja syitä kuin miksi nuori nainen syrjäytyy. Ja joo, on naisvihaa ja on miesvihaa, minusta aika tasapuolisesti molempia.

[/quote]

Tässä on paljon asiaa. Uskon myös, että miehenä tippuu helpommin "kelkasta". Turvaverkot olemattomammat.

t. ei-syrjäytynyt mies.

Vierailija
42/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä en yksinkertaisesti välitä parisuhteista, tai lapsista. Minua voisi ehkä kutsua MGTOW henkilöksi. En koe olevani syrjäytynyt, mutta tälläistä välinpitämätöntä persoonallisuustyyppiä ymmärretään huonosti ekstroverttien maailmassa. Ihmissuhteet ovat olleet minulle aina yhdentekeviä, enkä koe olevani yksinäinen, kun olen yksin. Minusta on monesti ihmetelty, että "onko se masentunut?", "mikä sitä mahtaa vaivata, kun ei vaimon hankkiminen kiinnosta?", "onkohan se jotenkin vajaa, kun ei juhli meidän kanssa?", tai "miksei se kysynyt mitä meidän Maija-Korianderille kuuluu?". Vastaus on yksinkertaisesti, etten välitä. Yllätyin itse, kun tulin aikuisikään, että ihmisten ongelmat ja elämät pyörivät koko ajan ihmissuhteiden ympärillä ja ihmisten sanomiset otetaan kovin tosissaan. Tuntuu, kuin koko maailma antaisi pelkkien tunteidensa viedä, kuin pässiä narussa. Siksi viihdyn yksin tässä tunteellisessa ja kahelissa maailmassa, jona minä sen koen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:37"]

Poikia ei rakasteta lapsena yhtäpaljon kuin tyttöjä. Kavatustyössä painopiste on tytöissä. Ja tämä alkaa tietenkin jo päiväkodissa jatkuen peruskoulussa.

Tietenkin toinen vaihtoehto on, että pojat ovat tyhmiä ja laiskoja, näinhän palstalla väitetään.

Eli ikäluokasta toinen puoli on tyhmiä ja laiskoja. Palstaviisaus AV-puolelta. 

[/quote]

Kouluissa opettajilta puuttuu auktoriteetti. Tästä pojat kärsivät.

Kuria kouluihin ja kaikenmaailman hyysäys ja hyssyttely hevon v..........n!

Jos ei muu auta niin pojille omat luokat. Niissä voidaan pikkulurjuksille laittaa luun kurkkuun. Eikä mitään suostutteluja ja selittelyjä. Kuria!

Vierailija
44/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:42"]

Itse miehenä en yksinkertaisesti välitä parisuhteista, tai lapsista. Minua voisi ehkä kutsua MGTOW henkilöksi. En koe olevani syrjäytynyt, mutta tälläistä välinpitämätöntä persoonallisuustyyppiä ymmärretään huonosti ekstroverttien maailmassa. Ihmissuhteet ovat olleet minulle aina yhdentekeviä, enkä koe olevani yksinäinen, kun olen yksin. Minusta on monesti ihmetelty, että "onko se masentunut?", "mikä sitä mahtaa vaivata, kun ei vaimon hankkiminen kiinnosta?", "onkohan se jotenkin vajaa, kun ei juhli meidän kanssa?", tai "miksei se kysynyt mitä meidän Maija-Korianderille kuuluu?". Vastaus on yksinkertaisesti, etten välitä. Yllätyin itse, kun tulin aikuisikään, että ihmisten ongelmat ja elämät pyörivät koko ajan ihmissuhteiden ympärillä ja ihmisten sanomiset otetaan kovin tosissaan. Tuntuu, kuin koko maailma antaisi pelkkien tunteidensa viedä, kuin pässiä narussa. Siksi viihdyn yksin tässä tunteellisessa ja kahelissa maailmassa, jona minä sen koen.

[/quote]

Se on kyllä rasittavaa että heti pidetään jotenkin epänormaalina ja minun täytyisi jatkuvasti selitellä miksi en koe ja näe asioita samalla tavalla kuin he. Ihan niin kuin minun täysi nähdä se vaiva ymmärtää heidän toiminta tapojaa ja sen jälkeen selittää miksi minä en ajattele samalla tavalla. Enemmistöön on varmaan kiva kuulua kun ei tarvitse koskaan pysähtyä miettimään mitään.

Vierailija
45/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:42"]

[/quote]

Se on kyllä rasittavaa että heti pidetään jotenkin epänormaalina ja minun täytyisi jatkuvasti selitellä miksi en koe ja näe asioita samalla tavalla kuin he. Ihan niin kuin minun täysi nähdä se vaiva ymmärtää heidän toiminta tapojaa ja sen jälkeen selittää miksi minä en ajattele samalla tavalla. Enemmistöön on varmaan kiva kuulua kun ei tarvitse koskaan pysähtyä miettimään mitään.

[/quote]

Pahinta on minusta vielä se sakki, joka suorastaan suuttuu, kun en näe asioita samalla (ylensää kovin mustavalkoisella) tavalla. "Kyllä se asia nyt vain on näin", vaikka ei ole, sillä varaatio on loputon, eikä missään nimessä yksiselitteinen. Sitten vielä ihmetellään, että miksi haluan olla yksin.

Vierailija
46/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 08:35"]

Miksei peruskoulua voi käydä kunnolla, jotta saisi myös mieleisensä jatko-opintopaikan? Miksei omasta habituksestaan voi huolehtia, jotta saisi tyttöystävän? Miksi pitää istua kaiket illat tietokoneen ääressä, vaikka voisi käydä punttisalilla ja lenkillä? Eikö kannattaisi panostaa ulkonäköön? Niinhän tytötkin tekevät.

[/quote]

Nuori mies on haukuttu ja lannistettu henkisesti jo etukäteen. 

MIEHET ON SIKOJA, MIEHET ON PASKOJA, MIEHET HAKKAA NAISIA. MIEHEN PITÄÄ OLLA HYVÄNNÄKÖINEN, MIEHEN PITÄÄ ANSAITA PALJON, MIEHEN PITÄÄ KUSTANTAA KAIKKI NAISELLE. 

JOS SAAT LAPSIA NIIN NAINEN OTTAA NE EROSSA JA VETÄÄ SUPERELARIT. ERO KOSKA MIES EI ENÄÄ MIELLYTÄ, JA AIDAN TAKANA ON KORSKEAMPI ORI. 

Hei vittu, miksi nuori mies kokee ettei siitä ole mihinkään???????   

[/quote]

No hei vittu, miksi mies tyytyy tuohon? Miksei mies näytä itselleen ja muille, että onkin oikeasti menestyjä? Miksi jäädä nyyhkimään, että "byääh, kun mut on lannistettu"? Äidinkö pitää se jamppa nostaa pystyyn vai? 

[/quote]

Kyllä, vanhempien pitäisi tukea kasvavan nuoren itsetuntoa. Yksin on vaikeampaa.

Idiootti.

Vierailija
47/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:01"]

[/quote]

MIEHET ON SIKOJA, MIEHET ON PASKOJA, MIEHET HAKKAA NAISIA. MIEHEN PITÄÄ OLLA HYVÄNNÄKÖINEN, MIEHEN PITÄÄ ANSAITA PALJON, MIEHEN PITÄÄ KUSTANTAA KAIKKI NAISELLE. 

JOS SAAT LAPSIA NIIN NAINEN OTTAA NE EROSSA JA VETÄÄ SUPERELARIT. ERO KOSKA MIES EI ENÄÄ MIELLYTÄ, JA AIDAN TAKANA ON KORSKEAMPI ORI. 

[/quote]

No hei vittu, miksi mies tyytyy tuohon? Miksei mies näytä itselleen ja muille, että onkin oikeasti menestyjä? Miksi jäädä nyyhkimään, että "byääh, kun mut on lannistettu"? Äidinkö pitää se jamppa nostaa pystyyn vai? 

[/quote]

Kyllä, vanhempien pitäisi tukea kasvavan nuoren itsetuntoa. Yksin on vaikeampaa.

Idiootti.

[/quote]

Vanhempia on opastettu jo vuosia kohottamaan tyttöjen itsetuntoa. Pojallahan on itsetunto korkea jo luonnostaan, eikä kaipaa pönkitystä...

On myöhäistä selvitellä kun Auviset, Saaret ja kumppanit kyrpiintyneinä tarttuvat ainoaan tapaansa käsitellä ongelmiaan...

Vierailija
48/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:55"]

Vanhemmat eivät ohjaa. Isänmalli puuttuu, kun isä vaihtaa perheensä 20 v nuorempaan naiseen ja toteaa, että ei ole koskaan edes tuntenut isällisiä tunteita. Teini luulee, että kaikki saavat pillua joko 14-vuotiaana tai sitten ei koskaan, koska kaverit sanovat niin. Miehillä ei kovin hyviä ystäviä ikinä edes ole.

[/quote]

Tää on yksi tekijä. Jos mies kokee jossain vaiheessa jääneensä jälkeen naissuhteissa, se laskee itsetuntoa, mikä puolestaan tekee naissuhteiden saamisesta. Miesporukoissa se naisen saaminen on kuitenkin statuksen merkki ja se on monesti myös syy jollain tasolla painaa toista alas tai jakaa porukkaa hyviin ja huonoihin. Jos et ole armeijaiässä pitänyt edes naista kädestä, kyllä siinä on voimakkaasti sellainen "mitäänsanomattoman luuserin" stigma, vaikka nyt yritettäisiin millä korulauseilla asiaa parantaa. Miehen minäkuva alkaa kuitenkin tietyssä iässä voimakkaasti rakentua naissuhteidenkin ympärille. Kun 16-vuotias alkaa seurustella, hän alkaa ajatella itsestään vähän eri tavalla ja kulkea enemmän pää pystyssä. Tätä on nähty niin paljon. Sitten jos kuulut siihen porukkaan, joka ei vaan saa mitään naissuhteita, alkaa paineet kasautua vuosi vuodelta. 

Vierailija
49/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Idiootti.

[/quote]

Toisekseen, et taida tuosta itsetunnosta itsekään ymmärtää tuon taivaallista. Ei se toisille näyttäminen miestä saa oikeasti voimaan hyvin, vaan se että hän hyväksyy itsensä. Kyllähän noita on tyyppejä, joilla on kauhea draivi näyttää toisilla, mutta pikkupojiksihan he jäävät vaikka jotain joskus saavuttaisivatkin.

Vierailija
50/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:38"]

Monet näistä syrjäytyneistä nuorista miehistä on korvien välistä luusereita; välttelevät eivätkä kestä kipua ja epämukavuutta, jota kehittyminen edellyttää.

[/quote]

Luulen että moni on myös vain kasvatettu liian kiltiksi. Luulevat että heillä on velvollisuus ottaa paskaa niskaan ja olla aina ystävällisiä muille. Seurauksenahan tästä on, että maailma musertaa miehen ja tämä lukittautuu huoneeseensa.

Sitten taas moni aivan paskalla asenteella varustettu tyyppi, joka on kuitenkin kasvanut hyviin sosiaalisiin taitoihin ja ilman suurempia sosiaalisia pelkoja, löytää aina seuraa ja voi neppailla jossain varastoduunissa vaikka eläkeikään asti ja hyvin pyyhkii. 

Vierailija
51/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika syrjäytyi ihan vaan siitä syystä, että kalja maistui liikaa ikävälillä 15-19. Ykskaks huomasi, että viides osa elämästä mennyt kännissä. Apua on haettu, vähän saatukin, muttei hyötyyn asti. Nyt kaverit katkolla, osa vankilassa ja loput muuten vaan hukassa. Ei itse jaksa enää sitä touhua. Koulut jäänyt kesken, päästötodistus paska. Luottotiedot juotu ja uskoa tulevaan ei ole. Täällä me sitten potkitaan persuuksilke ja yritetään hyysämättä auttaa.
Tyhmähän poika ei ole ja tietää muutoksen lähtevän vain ja ainoastaan itsestään, mutta vaikeaa se on.
Ja ennenkuin kukaan moralisoi meidän osuuttamme, niin me vanhemmat emme dokaile ja harrastuksiin ollaan aina kannustettu ja viety. Läsnä ollaan oltu. Mun suku ja miehen suku täynnä juoppoja ja meillä on tämä "krapulaton"- geeni, mikä mahdollistaa jatkuvan juomisen. Pompsahti vaan meidän yli.

Vierailija
52/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:38"]

Monet näistä syrjäytyneistä nuorista miehistä on korvien välistä luusereita; välttelevät eivätkä kestä kipua ja epämukavuutta, jota kehittyminen edellyttää.

[/quote]

Totta. "No pain, no gain" pätee muuallakin elämässä kuin punttisalilla.

[/quote]

Näin se on, mutta mitä jos mies ei tiedä edes mistä aloittaa? Jos hän ei osaa puolustaa itseään tekemättä itseään vielä pahemmin naurunalaiseksi, niin miten hän voi kehittyä sosiaalisissa taidoissa.

Tai joo, itse pystyin nuorena jotenkin (no, silti oltiin mielenterveyden rajamailla) selviytymään esim. armeijasta, kun nostin kauheat suojamuurit eteen ettei porukka voi satuttaa enää. Vittuilin todella kärkkäästi takaisin enkä antanut kenellekään aseita itseäni vastaan. Kai se jollain tasolla toimi, mutta ystävien saanti muuttui entistä vaikeammaksi ja kyllä se loppujen lopuksi oli tuhon tie sekin. Elämä lähti parempaan suuntaan vasta sitten, kun mulle käytännössä kädestä pitäen opetettiin, että miten pelata korttinsa täällä valtapelien ja alistamisen maailmassa. Omin avuin en varmaan olisi sieltä noussut. 

Tämä vaan kaikille vitun besserwissereille.

Vierailija
53/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:19"]

Mun poika syrjäytyi ihan vaan siitä syystä, että kalja maistui liikaa ikävälillä 15-19. Ykskaks huomasi, että viides osa elämästä mennyt kännissä. Apua on haettu, vähän saatukin, muttei hyötyyn asti. Nyt kaverit katkolla, osa vankilassa ja loput muuten vaan hukassa. Ei itse jaksa enää sitä touhua. Koulut jäänyt kesken, päästötodistus paska. Luottotiedot juotu ja uskoa tulevaan ei ole. Täällä me sitten potkitaan persuuksilke ja yritetään hyysämättä auttaa. Tyhmähän poika ei ole ja tietää muutoksen lähtevän vain ja ainoastaan itsestään, mutta vaikeaa se on. Ja ennenkuin kukaan moralisoi meidän osuuttamme, niin me vanhemmat emme dokaile ja harrastuksiin ollaan aina kannustettu ja viety. Läsnä ollaan oltu. Mun suku ja miehen suku täynnä juoppoja ja meillä on tämä "krapulaton"- geeni, mikä mahdollistaa jatkuvan juomisen. Pompsahti vaan meidän yli.

[/quote]

En ota kantaa oletteko osatekijöinä ongelmassa(niin kuin tässäkin ketjussa on mainittu, yhteiskunnassa itsessään on kovat paineet), mutta minun äitini aina luuli tehneensä oikein, mutta pohjimmiltaan ei ymmärtänyt minua ollenkaan.

Vierailija
54/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen päivittäin nuoria, joiden voi jo 15-vuotiaana sanoa olevan kovaa vauhtia syrjäytymässä. Heitä yhdistävät seuraavat asiat: Koulun halveksunta, päihteiden ihannointi, tyttöjen mollaaminen (vaikka he heistä pitäisivätkin), surkeat käytöstavat ja se, ettei osata nähdä vaivaa tavoitteiden eteen. On myös hyvin tavallista, että perheet eivät "vaadi" näiltä nuorilta mitään. Läksyjä ei tehdä eikä kokeisiin lueta.

Heitä yhdistää myös se, etteivät he tavoittele aikuisuudessa mitään tai tavoitteet ovat kykyihin nähden mahdottomia.

Vierailija
55/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:19"]

Mun poika syrjäytyi ihan vaan siitä syystä, että kalja maistui liikaa ikävälillä 15-19. Ykskaks huomasi, että viides osa elämästä mennyt kännissä. Apua on haettu, vähän saatukin, muttei hyötyyn asti. Nyt kaverit katkolla, osa vankilassa ja loput muuten vaan hukassa. Ei itse jaksa enää sitä touhua. Koulut jäänyt kesken, päästötodistus paska. Luottotiedot juotu ja uskoa tulevaan ei ole. Täällä me sitten potkitaan persuuksilke ja yritetään hyysämättä auttaa. Tyhmähän poika ei ole ja tietää muutoksen lähtevän vain ja ainoastaan itsestään, mutta vaikeaa se on. Ja ennenkuin kukaan moralisoi meidän osuuttamme, niin me vanhemmat emme dokaile ja harrastuksiin ollaan aina kannustettu ja viety. Läsnä ollaan oltu. Mun suku ja miehen suku täynnä juoppoja ja meillä on tämä "krapulaton"- geeni, mikä mahdollistaa jatkuvan juomisen. Pompsahti vaan meidän yli.

[/quote]

En ota kantaa oletteko osatekijöinä ongelmassa(niin kuin tässäkin ketjussa on mainittu, yhteiskunnassa itsessään on kovat paineet), mutta minun äitini aina luuli tehneensä oikein, mutta pohjimmiltaan ei ymmärtänyt minua ollenkaan.

[/quote]

Sama mulla. Nyt äitini on myöntänyt, että hänellä oli todella huono itsetunto. Äidillä oli tapana opettaa mulle, että "älä välitä mitä muut ajattelee", mutta itse hän meni shokkiin pienestäkin arvostelusta esim. naapureiden ja sukulaisten taholta. Hän mm. käveli tiettyjä reittejä kotiin koska pelkäsi nähdä niitä muka häntä inhoavia naapureita (oikeasti ne ketään edes inhonneet), joten oliko se ihme kun pojasta kasvoi ihmisiä pelkäävä ja itseinhossa rypevä ressukka?

Vierailija
56/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:29"]

Näen päivittäin nuoria, joiden voi jo 15-vuotiaana sanoa olevan kovaa vauhtia syrjäytymässä. Heitä yhdistävät seuraavat asiat: Koulun halveksunta, päihteiden ihannointi, tyttöjen mollaaminen (vaikka he heistä pitäisivätkin), surkeat käytöstavat ja se, ettei osata nähdä vaivaa tavoitteiden eteen. On myös hyvin tavallista, että perheet eivät "vaadi" näiltä nuorilta mitään. Läksyjä ei tehdä eikä kokeisiin lueta.

Heitä yhdistää myös se, etteivät he tavoittele aikuisuudessa mitään tai tavoitteet ovat kykyihin nähden mahdottomia.

[/quote]

Mihins unohtu se toinen puoli, nää tyypit jotka käy kyllä koulua mutta syrjäytyy nuorten porukoista ja lopulta elämästä sosiaalisten pelkojen takia? Näitä on myös valtava määrä ja ovat tietyllä tavalla pahempi ongelma, koska tunnelin päässä löytyy suljettu osasto, lääkeriippuvuus ja itsemurhat.

Vierailija
57/132 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:29"]

[/quote]

Mihins unohtu se toinen puoli, nää tyypit jotka käy kyllä koulua mutta syrjäytyy nuorten porukoista ja lopulta elämästä sosiaalisten pelkojen takia? Näitä on myös valtava määrä ja ovat tietyllä tavalla pahempi ongelma, koska tunnelin päässä löytyy suljettu osasto, lääkeriippuvuus ja itsemurhat.

[/quote]

Olet oikeassa. Miten auttaa nuorta, joka yleensä kieltäytyy kaikesta yhteistyöstä?

Vierailija
58/132 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:23"]

Ei miehen kannata hankkia perhettä. Tasa-arvo tekee miehestä vain perheen yhden "taviksen", joka sen lisäksi käy töissä ja tienaa "eniten" ja vaimo haluaa siitäkin siivun. Toki nimellisesti voi olla eri pankkitilit, mutta vaimo ottaa silti. Vähintään asuntolainassa mies joutuu maksamaan enemmän. Vitut tasa-arvosta.

Perheen hankkiva mies on orja ja uhri. Yleensä avioliitot päätyvät eroon tilastollisesti. Lapset ovat toki aikansa mukavia, mutta nykymaailman perhe-elämä on mitä on. Liian hektistä ja mies on altavastaavana. Alkoholia ei tunnetusti saa nauttia ja siitä nalkutetaan. Videopeleistä myös. Mihinkään ei pääse pakoon, edes vessaan tai autotalliin. Autoja tai moottoripyöriä ei saa hankkia vaikka olisi omat rahat. Vaimo närkästyy ja ei lämpene enää seksiin.

Ei se säännöllinen seksi oikein riitä kattamaan kaikkia huonoja puolia. Oikeastaan mies pilaa elämänsä, jos hankkii parisuhteen ja peheen.

Järkevämpää miehelle olisi käydä säännöllisesti maksullisissa ja nauttia elämästä. Tietokone ja netti mahdollistaa nautinnollisemman elämän, kuin koskaan. Miehen on turha haaskata elämäänsä naisen vuoksi. Naisille suosittelisin samaa ja käskisin unohtaa perhekeskeisen elämäntyylin.

Teini-ikäiset ovat elämässään onellisimpia. Miksi ei eläisi koko elämää, kuten teinit?

[/quote]

Japanissa miehet ja pojat ovat tajunneet tämän. Nykyään on paljon erilaisia viihdykkeitä, joiden avulla voi irtautua yhteiskunnan pakotetuista rituaaleista, kuten seurustelusta, töistä ja perhe-elämästä.

Kuten joku tilasto on sanonut niin suurin osa avioliitoista päätyy eroon. Miksi edes vaivautua.

Luulen että ne jotka vaivautuvat siihen ovat samoja ihmisiä, jotka lottoavat.

Vierailija
59/132 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 08:24"]Jos annat mulle aseen, niin lupaan pistää niin monta teikäläistä maahan, kuin vaan ehdin ennen kuulasadetta. Eli: haistappa jätkä vittu.[/quote]

Vinkuti vinkuti. Oikea rynnäkkökivääri pitää pahan äänen, potkaisee ja tuottaa pahanhajuista savua. Oikeat "teikäläiset" ampuvat kovilla takaisin. Ei kapinointi ole sitä, että klikkaillaan hiirellä idioottimaisia AI-ukkoja matalaksi, ja kun sattuu itseen painetaan F9:ä ja palataan 20 sekuntia ajassa taaksepäin.

[/quote]

Huvittavaa marista jostain videopelimentaliteetista tuossa tilanteessa, kun se ase on jo annettu potentiaalisen massahurmaajan kätösiin - kun se syrjäytyminen psykologisena voi oikeastikin olla sellaista, ettei siinä enää epäröi yhtään painaa liipaisinta. Jää sinä vaan pitämään palopuhetta...

Vierailija
60/132 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nelikymppisenä stereotyyppisenä keskiluokkaisena heppuna en olisi ollut yhtään pahoillani jos olisin jäänyt syrjäytyneeksi nuoreksi mieheksi. Siitä tilanteesta sentäs pääsee eroon ilman isompia penaltteja, tästä ei mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän