Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisitkö kesällä viikon yksin mökillä, mistä 5km lähimpään kauppaan?

Vierailija
01.02.2015 |

Ilman ajokorttia siis. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tommosta haluaisin, niin pärjäisin. Tosin puhelin pitää olla.

Vierailija
2/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. 5km käveeleekin tarvittaessa ja ottaisin vaikka rinkan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran sissihenkeä pitää olla. Nauttisin luonnosta, näpyttelisin tietsikalla ja soittelisin kavereille. Ehkä kattoisin välillä telkkuakin. Sähköt ja juoksevavesi tietty pitäisi olla. Tarvittaessa soittaisin taksin kyytsäämään kauppaan.

Vierailija
4/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, helposti. Fillari olisi kyllä kiva.

Vierailija
5/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon pidempäänkin. Tosin ilman puhelinta kaipaisin juttuseuraa.

Vierailija
6/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Eihän 5km kesäsäässä ole matka eikä mikään. Lapsi kulkee muutenkin kantoliinassa kauppareissut ja ostokset selkärepussa. Omaan tahtiin kun kävelee niin ei tule edes liian hiki. Vettä vaan mukaan.

Mulla kyl on ajokortti ja auto, mut en kesällä lomalla edes ottaisi autoa tuollaiselle kävelyetäisyydelle. Kävelen ne 5km matkat myös kaupungissa aina kun on aikaa. Kaloreita kuluu kun on +10kg lapsi kyydissä ja ostoksia 15kg selässä. Raskauskilot lähti parissa kuukaudessa (sektio viivästytti toipumista).

Vierailija
7/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin helposti. Mulla on iso reppu, ja 5 km on lyhyt matka. Juosten kauppaan ja kävellen takas. Ei oo paha rasti. Jos mökkiin tulee vielä puhdas vesi, niin tuohan on ihan helppo homma. Ilman sähköäkin pärjäisin helposti.

Vierailija
8/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti.  Olen välillä mökillä saaressa yksin eikä minulla ole siellä kuin soutuvene. Lähimpään rantaan noin neljä kilsaa ja kauppaan vielä siitä  kuutisen kilsaa. 

Vierailija
9/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 03:04"]Helposti.  Olen välillä mökillä saaressa yksin eikä minulla ole siellä kuin soutuvene. Lähimpään rantaan noin neljä kilsaa ja kauppaan vielä siitä  kuutisen kilsaa. 
[/quote]

* kade* :(

Vierailija
10/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti! Polkupyörä mukaan tai sitten kävellen kauppaan..tai Sitten voi myös organisoida viikon niin että ruoka Ym.riittää!

Vierailija
11/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 5km kauppaan? Helposti.

Vierailija
12/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käynnin kannalta helposti, mutta mua pelottaa kotonakin yksin pimeällä, joten mua pelottaisi varmasti olla yksin jossain syrjäisessä mökissä johon olisi todennäköisesti helpompi murtautua kuin asuntoon.

Vierailija
13/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihanaa. Voishan sitä pyörällä polkasta kauppaan, jos joku sattuis loppumaan. Mutta etukäteen koittais ostaa kaiken tarvittavan tottakai.

Vierailija
14/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa suunnitella syömisiään hieman? Ei kai viikossa nyt kauppaan tarvitse päästä.

Vierailija
15/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään joka kesä ja paljon pidempäänkin kuin viikon :) Ja vieläpä kolmen lapsen kanssa :) Ne tosin ovat jo isoja koululaisia, jotka voi lähettää sinne kauppaan fillarilla yksinkin.. Mutta siis kauppaan pääsen joko pyörällä tai soutuveneellä, tarvittaessa toki kävellenkin. Jos pitää päästä isommille kaupoille, niin sieltä kyläkaupalta menee pari kertaa päivässä bussi kaupunkiin. 

On meidän perheessä autokin, mutta tyypillisesti mies vie sen mukanaan kun häneltä loppuu loma, ja minä ja lapset jäädään sitten muutamaksi viikoksi vielä mökkeilemään kun meillä sitä lomaa piisaa pidempään.

Ai että kun tuli tätä kertoillessa ihan ikävä meidän kesäelämää =)

Vierailija
16/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 03:23"]

Eikö kukaan osaa suunnitella syömisiään hieman? Ei kai viikossa nyt kauppaan tarvitse päästä.

[/quote]

Maito ei monesti säily kuin pari päivää. Kestomaidot taas maistuvat ihan hirveälle. Tietty jos lähellä on maitotila voi hakea maitoa omaan tonkkaan ja säästää pari kilometriä kävelyä. Eikä mökillä välttämättä ole niin isoja säilytystiloja, että mahtuisi ruuat koko viikolle.

Vierailija
17/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäsin kesällä viikon erämaassa, kirjaimellisesti keskellä ei-mitään, teltassa nukuin ja rinkassa kannoin ruokani. Lähimpään kauppaan heittämällä sata kilsaa. Viikko mökillä tuon jälkeen (jossa ehkä olisi myös sellainen luksus kuin sähkö), piece of cake!

Vierailija
18/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 03:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 03:23"]

[/quote]

Maito ei monesti säily kuin pari päivää. Kestomaidot taas maistuvat ihan hirveälle. Tietty jos lähellä on maitotila voi hakea maitoa omaan tonkkaan ja säästää pari kilometriä kävelyä. Eikä mökillä välttämättä ole niin isoja säilytystiloja, että mahtuisi ruuat koko viikolle.

[/quote]

Juotko jotain tinkimaitoa vai miten se menee pilalle noin nopeasti? Normaali pastöroitu maito kestää kyllä viikon viileässä. Eikä sitä nyt muutenkaan hengissä pysymiseen tarvita. Ja kaikkea ruokaa ei tarvitse säilyttää jääkaapissa, vaan viikon menun voi suunnitella niin, että siinä on paljon kuivatuotteita ja säilykkeitä. On paljon muitakin ruokia kuin maito, jauheliha ja peruna.

Vierailija
19/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 02:50"]

Sen verran sissihenkeä pitää olla. Nauttisin luonnosta, näpyttelisin tietsikalla ja soittelisin kavereille. Ehkä kattoisin välillä telkkuakin. Sähköt ja juoksevavesi tietty pitäisi olla. Tarvittaessa soittaisin taksin kyytsäämään kauppaan.

[/quote]

Miksi mökillä pitää olla juoksevavesi, telkkari, tietokone jne?

Vierailija
20/22 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 02:59"]

Paljon pidempäänkin. Tosin ilman puhelinta kaipaisin juttuseuraa.

[/quote]

Huonosti menee jos viikkoa ei voi olla yksin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän