Jos lapsesi ÄO olisi tasan 100
Viiltäisitkö ranteesi auki? Kuolisitko häpeään? Henkilö ei siis olisi mikään älykääpiö muttei mikään älykkökään, intellektuelleista ja korkeakouluista nyt puhumattakaan.
Itse mensalaisena olen huolestunut pojan 6,7 keskiarvosta, vaikka selityskin on ymmärretävä ettei hän lue vaan käyttää ajan kavereihin ja energiajuomaan. Jos hän taas lukisi kuten normaalit "sinisilmät" opettajan käskystä samalla menestyksellä, huolestuisin.
Haluaisin itse mensalaisena että äo olisi monta kymmentä prosenttia enemmän kuin sata, mutta en osaa sanoa jos on sata, onko hän enään minun poikani sillä ei hänestä taida silloin saada edes kehitysvammaislapsen lisäpisteitä kasvattajana ymmärrykseen.
Kommentit (34)
Mulla on 125 ja asiaan perehtynyt psykologi sen testasi kunnollisella monipuolisella testillä. Kahtena päivänä kävin.
Jouduin Olemaan koulussa hyvin ahkera ja tunnollinen, jotta sain pidettyä keskiarvon yli kasina. Kielet tuppasivat helposti putoamaan kutiseen ja seiskaan.
Tuttavapariskunta on superälykkäitä. He sitten saivat kauan odottamansa adoptiolapsen ulkomailta. Se ei vaikuta älykkäältä ja sillä on adhd. Mites nuo sitten sietää.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 02:16"]Mulla on 125 ja asiaan perehtynyt psykologi sen testasi kunnollisella monipuolisella testillä. Kahtena päivänä kävin.
Jouduin Olemaan koulussa hyvin ahkera ja tunnollinen, jotta sain pidettyä keskiarvon yli kasina. Kielet tuppasivat helposti putoamaan kutiseen ja seiskaan.
[/quote]
Jostain syystä olet siis ollut alisuoriutuja, äo 125 ei korreloi koulumenestyksesi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 02:03"]
ÄO on yliarvostettua
[/quote]
Kaikki, jossa muut kuin minä menestyvät, on yliarvostettua.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 02:10"]
Tasan 100 ois just keskimääräinen ÄO, eli lapsi ois älykkyydeltään samnlainen kuin suurin osa ihmisistä.
[/quote]juuri näin! Jos ÄÖ on alle 100 oot tyhmä, jos yli 100 oot viisas ja jos se on tasan 100 oot tavan pulliainen. Huoh kuka oikeesti uskoo noita testejä jotka mittaa loogista ja matemaattista päättelykykyä? niillä ei tee oikeassa elämässä yhtään mitään.
Tuosta 125:n älykkyydestäni kysyisin. Millä tavalla olisi ollut mahdollista olla alisuoriutuja. Eli millaiset häikät ovat mahdollisia ja voiko niitä yrittää jollain kompensoida? Tosiaan ahkeruudella sain keskiarvon yli kasina olemaan.
Mulla tais jonkun nettitestin (jonka olen pariinkin kertaan tehnyt) mukaan olla 95-97, en nyt muista tarkalleen. En ymmärtänyt niistä kuvioista mitään tai ainakaan sitä että mikä tulee taas seuraavaksi. Peruskoulusta valmistuin keskiarvolla 9,8. Nyt oikiksessa kun lääkis tuntui tylsälle. Olen silti "blondi bimbo" ja ihmiset sanovat tyhmäksi. Pohdin usein asioita syvällisemmin kuin muut. Kun muut sanovat vaikka että "rattijuopot ovat tyhmiä", itse en vaan vastaa että juu niin on vaan pohdin asialle syitä miksi se rattijuoppo tekee niin ja mikä hänet ajaa tekemään niin ja miksi hän on tyhmä. Ei se tarkoita että minun mielestäni teko olisi oikein, mutta saan silti kuulla olevani tyhmä ja mietteilleni nauretaan. Suomen jääkiekkopeleissäkin suurinosa katsojista huutaa "vittu mikä tunari miks se ei lauo" ja minä mietin että eihän sitä voi tietää jos valmentaja on käskenyt syöttää vain sille ja sille tms. Itse olen siis pelannut kiekkoa ja ymmärrän monia asioita mitä muut katsoja eivät :)
Niin joo, viillä vain ranteesi auki niin saadaan pojalle aivotoiminta toimimaan kun ei tarvitse aivoja äitillä rasittaa. Paranee se kehitysvammasuuskin nopsaan ;)
"Haluaisin itse mensalaisena että äo olisi monta kymmentä prosenttia enemmän kuin sata,"
Tässä kohtaa repesin. Ilmeisesti aloittajan oma äo on pienempi kuin kenkänsä numero.
Mä sain jostain mensan tekemästä nettitestistä 140-150, eli onkos tuo nyt sitten keskiverto, hyvä, vai mikä?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 02:39"]
Tuosta 125:n älykkyydestäni kysyisin. Millä tavalla olisi ollut mahdollista olla alisuoriutuja. Eli millaiset häikät ovat mahdollisia ja voiko niitä yrittää jollain kompensoida? Tosiaan ahkeruudella sain keskiarvon yli kasina olemaan.
[/quote]
Olisit saanut paremmat, mikäli et olisi pyörinyt tunteidesi perässä, esim objektina luokan kauneimman pojan. jos olisit seurannut edes opetusta olisit varmana vähintään ysin oppilas.
Niin siis mensan testihän ei oikeesti mittaa älykkyyttä joten no hätä. Lapsesi on vasta lapsi, kehittyy vielä ja oppii kyllä.
Trollihan tuo on mut enemmän olisin kyllä huolestunut huonosta keskiarvosta koulussa ja rajojen puutteesta kasvatuksessa kuin ÄÖ tuloksesta.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 02:39"]
[/quote]
Sillä tavalla ettet osaa opiskella.
Olen huomannut ettei suomessa opeteta sitä itse opiskelua (kävin kouluni toisessa maassa, jossa opetetaan opiskelemaan), tekniikoita jne. ja se tekee monista alisuoriutujia niiden älykkyyteen nähden.
Joillakin on kotona vanhemmat, jotka osaavat neuvoa miten opiskellaan, toisilla ei.
Opiskelutekniikan osaamisen takia esim. jotkut pääsevät kauppakorkeaan yms. lukemalla pääsykoekirjan yhden kirjan, pärjäävät kirjoituksissa pienellä kertaamisella jne.
Suosittelen opettelemaan tehokkaat opiskelutekniikat, ja opettamaan ne myös lapsille.
Oiskohan kasvatuksessa ja vanhemmissa vika jos juo energiajuomia ja pelaa eikä opiskele yhtään