Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kertoi olevansa kanssani yhdessä vain kulissit pitääkseen.

Vierailija
01.02.2015 |

Mies kertoi olevansa kanssani jotta lapsilla olisi ydinperheen turvallinen lapsuus. Ei kuulemma tiedä, onko koskaan minua rakastanutkaan, vai olenko vain ollut "sopivaa vaimomateriaalia", mitä mies on tarvinnut toteuttaakseen suunnitelmansa "täydellisestä elämästään".

jäisittekö rakkaudettomaan suhteeseen, jossa asiat on muuten hyvin?

Mies on kyllä muilta osin paras mahdollinen aviomies. Muutaman vuoden itseäni vanhempi, urallaan menestyvä, hyväpalkkainen, komea ja urheilullinen. Kohtelee minua kunnioittavasti ja huomaavaisesti. Ei kuulemma koe mitään tarvetta "suurille tunteille", eikä aio koskaan minua pettää, ei kuitenkaan minua myöskään rakasta. Seksiä on harvoin, enkä tiedä tuleeko se tälläisessä tilanteessa jatkumaan..

itse olen kotona kolmen alle kouluikäisen lapsen kanssa, ja suunnitelmiimme on kuulunut lasten kotona hoitaminen vielä ainakin muutaman vuoden ajan. Olen itse myös korkeakoulutettu, mutta en tule ikinä yltämään lähellekkään mieheni palkkatuloja. Miehen palkalla elämme leveästi, asumme vauraalla alueella isossa talossa, ajalen mukavaa autoa ja voin tehdä melkeinpä mitä vain, mitä rahalla saa. Siispä eron tullen häviäisin taloudellisesti PALJON. Puhumattakaan lapsista. Rikkonainen koti, minun kotivuosieni loppuminen...

mitäpä siis tehdä..

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Tosi loukkaavaa. Ihan kuin sulla ei olisi ihmisarvoa.

Vierailija
2/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 01:23"]Mies kertoi olevansa kanssani jotta lapsilla olisi ydinperheen turvallinen lapsuus. Ei kuulemma tiedä, onko koskaan minua rakastanutkaan, vai olenko vain ollut "sopivaa vaimomateriaalia", mitä mies on tarvinnut toteuttaakseen suunnitelmansa "täydellisestä elämästään".

Mies on kyllä muilta osin paras mahdollinen aviomies. Muutaman vuoden itseäni vanhempi, urallaan menestyvä, hyväpalkkainen, komea ja urheilullinen. Kohtelee minua kunnioittavasti ja huomaavaisesti. Ei kuulemma koe mitään tarvetta "suurille tunteille", eikä aio koskaan minua pettää, ei kuitenkaan minua myöskään rakasta. Seksiä on harvoin, enkä tiedä tuleeko se tälläisessä tilanteessa jatkumaan..

itse olen kotona kolmen alle kouluikäisen lapsen kanssa, ja suunnitelmiimme on kuulunut lasten kotona hoitaminen vielä ainakin muutaman vuoden ajan. Olen itse myös korkeakoulutettu, mutta en tule ikinä yltämään lähellekkään mieheni palkkatuloja. Miehen palkalla elämme leveästi, asumme vauraalla alueella isossa talossa, ajalen mukavaa autoa ja voin tehdä melkeinpä mitä vain, mitä rahalla saa. Siispä eron tullen häviäisin taloudellisesti PALJON. Puhumattakaan lapsista. Rikkonainen koti, minun kotivuosieni loppuminen...

mitäpä siis tehdä..
[/quote]

Päätös on sinun. Mitä haluat elämältä? Siinäpä kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäisin ja nauttisin kaikista kivoista asioista, mies menee siinä sivussa.

Vierailija
4/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut selata kovin pitkälle, mutta en huomannut kenenkään ehdottaneen työskentelyä parisuhteen eteen. Auttaisiko parisuhdeterapia? Mitä mies mahtaa ymmärtää rakkaudella? Ammattilaisavulla ja treffailulla saattaisitte saada 'homman' toimimaan. Maailmassa on paljon avioliittoja, jotka eivät perustu rakkaudelle. Joihinkin niistä saattaa rakkaus myös löytää tiensä. Rakkaus ei aina ja välttämättä ole intohimoa ja suuria tunteita. Rakkaus on myös tasaista arkea, keskinäistä kunnioitusta ja luottamusta. Kysymys kuuluu: Mitä TE tahdotte?

Vierailija
5/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 08:18"]

En jaksanut selata kovin pitkälle, mutta en huomannut kenenkään ehdottaneen työskentelyä parisuhteen eteen. Auttaisiko parisuhdeterapia? Mitä mies mahtaa ymmärtää rakkaudella? Ammattilaisavulla ja treffailulla saattaisitte saada 'homman' toimimaan. Maailmassa on paljon avioliittoja, jotka eivät perustu rakkaudelle. Joihinkin niistä saattaa rakkaus myös löytää tiensä. Rakkaus ei aina ja välttämättä ole intohimoa ja suuria tunteita. Rakkaus on myös tasaista arkea, keskinäistä kunnioitusta ja luottamusta. Kysymys kuuluu: Mitä TE tahdotte?

[/quote]

Ei se homo heteroksi muutu millään pariterapialla.

Vierailija
6/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 08:18"]

[/quote]

Ööh, mitä kunnioitusta se on jos mies kertoo, että on suhteessa vain kulissien vuoksi? 

Vierailija
7/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 01:23"]

Mies kertoi olevansa kanssani jotta lapsilla olisi ydinperheen turvallinen lapsuus. Ei kuulemma tiedä, onko koskaan minua rakastanutkaan, vai olenko vain ollut "sopivaa vaimomateriaalia", mitä mies on tarvinnut toteuttaakseen suunnitelmansa "täydellisestä elämästään".

mitäpä siis tehdä..

[/quote]

onpa raha tärkeää kun pitää tuollaista pohtia. 

mieti tilanne missä mies olisi köyhä mutta muuten tarinassa kaikki samaa.   

Vierailija
8/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 01:41"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 01:27"]

Älä ole naiivi, ei se tuollaista kertoisi, ellei pettäisi. Sillä on jo joku.

[/quote]

en olisi niinkään varma, mies ei ole koskaan ollu kovinkaan seksuaalisesti aktiivinen..

-av

[/quote]

Perus homo kulissi liitossa... Enkä ilkeile, mutta siltä vain kaikki vaikuttaa...

Vierailija
9/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen tunnustuksen jälkeen ap miettii vain rahaa ja materialistista tulevaisuuttaan eron jälkeen, sekä deittailukuvioita. Eniten ihmetyttää se, että pohdit mahdollisuuksiasi uuteen mieheen. Melko tunteettomalta kulostat siis itsekin.

Vierailija
10/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 01:45"]

No miehesi ei rakasta sinua silleen elokuvatyyliin, mutta eikö tuo sitoutuminen ja kunnioittaminen ole kuitenkin jonkinlaista rakkautta? Kun kuitenkin tulette hyvin keskenänne toimeen eikä ole mitään pettämistäkään, niin ehkä voisitte yrittää yhdessä etsiä jotain romantiikkaakin siihen suhteeseen, vaikka mies ei nyt osaa kaivatakaan.

[/quote] Samaa ajattelin. Rakkauttahan on montaa lajia, ehkä miehesi ei tunne/ole tuntenut sinua kohtaan intohimoista romanttista rakkautta, mutta selkeästi teillä on lämmin ystävyys, arjen ja elämänkumppanuus. Minä en olisi valmis luopumaan siitä kovin kevyin perustein.

Pysyisin itse ehkä kumppanuusliitossa, ja hakisin elämääni haasteita ja tyydytystä toisaalta. Ehkä harrastuksista, liikunnasta tms, ei välttämättä edes rakastajaa. Enkä siis pysyisi liitossa materiaalisista syistä, vaikka toki niilläkin merkitystä on. Vaan siksi, että rinnallani on luotettava ihminen, jonka kanssa on hyvä olla ja kasvattaa lapsia.

Vierailija
11/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin miehen kanssa keskustelua ihan kunnolla ja en päästäisi häntä ihan vähällä vaan vaatisin vastauksia. Haluaisin tietää mm. miksi mies asian kertoi, miten hän oli ajatellut elämän tästä eteenpäin, mitä muutoksia hän ehkä tekisi jne. kyselisin siis asian hänen ajatuksensa, niitä asioitahan et vielä tiedä. Miehellä on varmasti suunnitelmat tulevalle, onhan hän suunnitellut tähän asti kaiken myös. Haluaako mies jotakin muuta, vaikka lähteä töihin ulkomaille tms.? Miten hän oli siis suunnitellut minun kuuluvan kuvaan?

Näiden vastauksien jälkeen aloittaisin keskustelun mitä itse haluaisin ja mitkä olisivat minun suunnitelmani ja toiveeni. En ollenkaan pelkäisi kertoa siinä todellisia suunnitelmia ja esim. halusta olla oikeasti rakastettu. Tuollainen "rakkaus" ei ainakaan minua lämmittäisi ollenkaan vaikka arki mukavasti rullaisikin. Jossakin vaiheessa mieleen tulee ajatuksia ihmisestä, joka rakastaa ja välittää oikeasti ja siinä ei enää miehen mahdolliset suunnitelmat ja mahdollinen mukava elämä paljoa paina.

Kirjoittaisin teinä ihan mustaa valkoiselle ja siihen asiat myös lasten kannalta. Miehellesi tämä on ollut alunperinkin kylmä asia, joten hän osaa tällaiset asiat. Sinun täytyy pitää omien ja lastesi asioista huolta omalta kantiltasi. Ulkopuolinen apu ei olisi tässä pahaksi, mutta pariterapia olisi luultavasti turhaa tuolle miehelle. Ei hän siitä sen sydämmellisemmäksi muutu.

Vierailija
12/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että sun miehes valmistelee itseään astumaan kaapista ulos. Ei hän muuten tuollaista "tunnustusta" tekisi, varsinkin useamman lapsen jälkeen. Mitään muuta motiivia ei moiselle olisi... Materia ja raha ei ole tärkeää. Yksinhuoltaja sinusta tuskin tulisi erosta huolimatta. Eiköhän tuollaiseen saa yhteishuoltajuuden. Tuskin haluat lapsiasi isästä erottaa, vaikka ero tulisikin.

Vierailija
13/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap sinun elämäsi siitä nyt huononisi jos kerran olette naimisissa ja ero tulisi? Kerroit, että elätte leveästi, joten mihin se leveys sitten katoaisi? Meinasitko myös, että mahdollisen eron tullessa mies häipyisi kokonaan kuvioista ja jättäisi myös lapset kokonaan? Oletteko kirjoittaneet sinulle epäedullisen avioehdon vai miksi niin huolehdit siitä taloudellisesta tilanteestasi? Vai oletko sinä mennyt kuokkimaan vieraita maita ja olet nyt siellä pelko puserossa? En oikein ymmärtänyt mitä pelkäät ja miksi et pärjäisi ilman miestä. Miksi et pärjäisi?

Vierailija
14/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erohan tuosta tulee ennen pitkää. Jos nyt lähdet itse, säilytät itsekunnioituksesi. Itse madalsin elintasoani, jotta pääsisin eroon tunnevammaisesta miehestä. Totta kai murehdin taloudellista pärjäämistäni, mutta lopulta mies ampui omaan nilkkaansa, näytti rakkaudettomuudesta ja kävi kimppuuni. Henkisen väkivallan lisäksi. Ja nyt voin hengittää vapaasti, ei sen materian takia kannata masentuneena ja rakkaudettomana elää.

Vierailija
15/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 01:41"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 01:27"]

Älä ole naiivi, ei se tuollaista kertoisi, ellei pettäisi. Sillä on jo joku.

[/quote]

en olisi niinkään varma, mies ei ole koskaan ollu kovinkaan seksuaalisesti aktiivinen..

-av
[/quote]
Mulla oli samantapainen tilanne kuin ap:lla. Mies sanoi rakastavansa, mutta "ilman intohimoa". Ei itsekään pitänyt itseään kovin seksuaalisena. Jäin, kun rakastin niin kovasti itse. Lopputulos oli, että 11 vuoden liiton jälkeen lensin suhteesta kuin leppäkeihäs, kun mies rakastui toiseen naiseen, tällä kertaa intohimoisesti.

Vierailija
16/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan mies olla innostunut terapiaan menemisestä? Vaikuttaa kunnianhimoiselta ja miten kulissien ylläpitäminen ja terapiaan meneminen sopisivat yhteen keskenään? Ap vaikuttaa järkevältä ja hyvältä naiselta, toivottavasti hän saa juteltua miehen kanssa tämän (kadoksissa olevista?) tunteista. En usko, että mies on homo, sillä ei kenenkään homon tarvitsisi nykyaikana enää elää tuollaista kulissi- ja kaksoiselämää. 

Vierailija
17/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei varmaankaan kuulu muutenkaan yltiöromanttisiin ihmisiin, ei välttämättä tunnista mitä se rakkaus on. Ehkä jos sinulle tapahtuisi jotain niin se vasta herättäisi hänet tuosta ja tajuaisi, että on tuntenut näin aina..tai jos siis et olisikaan siinä vieressä enää. Voi olla jonkinlaista masennusta hänellä tai kilpirauhasongelmaa. Nuo kaksi turruttavat aika tehokkaasti tunteita ja mikään ei tunnu miltään. Joka tapauksessa ei kai sinun tarvitse päätöksiä tehdä suuntaan jos toiseenkaan. Anna lasten kasvaa ja jos koet tyytymättömyyttäsi elämääsi niin siinä vaiheessa mieti mitä todella haluat. Jis nyt kaikki toimii niin elä ihminen rauhassa omassa kodissasi miehen ja lapsien kanssa. Turha murehtiminen metsään.

Vierailija
18/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jotenkin hirveää, että mies on noin hyvä luonteeltaan ja kustantaa naiselle elintason, jota ei itse osaisi itselleen ikinä hankkia...mutta sitten naisen pitäisi pettää tuollaista miestä sillä perusteella, että mies ei koe "suuria tunteita". Olisiko sillä käytännöllä kuitenkin vähän enemmän merkitystä? Ihmiset ilmaisevat itseään eri tavoin, mutta käytäntö on aina käytäntö. Rajansa ahneudellakin. Tai voihan sitä jotenkin reilusti jättää miehen, jos se tuossa elämäntilanteessa on mahdollista. Toivottavasti avioehto on tehty.

-Mies 29v-

Vierailija
19/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:16"]

Minusta on jotenkin hirveää, että mies on noin hyvä luonteeltaan ja kustantaa naiselle elintason, jota ei itse osaisi itselleen ikinä hankkia...mutta sitten naisen pitäisi pettää tuollaista miestä sillä perusteella, että mies ei koe "suuria tunteita". Olisiko sillä käytännöllä kuitenkin vähän enemmän merkitystä? Ihmiset ilmaisevat itseään eri tavoin, mutta käytäntö on aina käytäntö. Rajansa ahneudellakin. Tai voihan sitä jotenkin reilusti jättää miehen, jos se tuossa elämäntilanteessa on mahdollista. Toivottavasti avioehto on tehty.

-Mies 29v-

[/quote]

Ei kuulemma tiedä, onko koskaan minua rakastanutkaan, vai olenko vain ollut "sopivaa vaimomateriaalia", mitä mies on tarvinnut toteuttaakseen suunnitelmansa "täydellisestä elämästään".

Kuka sinusta on tässä se hyväksikäyttäjä? Mies kustantaa selvästi ensisijaisesti lapsille hyvää elämää. Nainen kuuluu "toimivaan pakettiin".  

Vierailija
20/78 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:59"]

Miten ap sinun elämäsi siitä nyt huononisi jos kerran olette naimisissa ja ero tulisi? Kerroit, että elätte leveästi, joten mihin se leveys sitten katoaisi? Meinasitko myös, että mahdollisen eron tullessa mies häipyisi kokonaan kuvioista ja jättäisi myös lapset kokonaan? Oletteko kirjoittaneet sinulle epäedullisen avioehdon vai miksi niin huolehdit siitä taloudellisesta tilanteestasi? Vai oletko sinä mennyt kuokkimaan vieraita maita ja olet nyt siellä pelko puserossa? En oikein ymmärtänyt mitä pelkäät ja miksi et pärjäisi ilman miestä. Miksi et pärjäisi?

[/quote]

Eihän tuo yhtään sellaiselta mieheltä kuulosta, joka ei lapsista pitäisi huolta. Taitaa olla niin, että ne lapsille kustannetut harrastukset sun muut ei vaan äitiä lämmitä riittävästi.