Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua äkkiä!! Allergialääkkeet!!

Vierailija
31.01.2015 |

lapsella (12v) paha allergiakohtaus, saanut zyrtecin 1,5 h sitten eikä auta. Kissataloudessa ollaan yötä eikä muualle päästä. Voinko antaa vielä Aeriuksen??? Onko siitä haittaa?? Kiitos pikaisesta vastauksesta!!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painukaa pois sieltä äkkiä. Lääkäriin heti jos henki menee ahtaaksi.

Vierailija
2/12 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen. Onko astmalääkkeitä mukana?

Vierailija
4/12 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsella ole astmaa! Silmät kutisivat ja naamaan nousi näppylöitä, aivastelee. Henki kulkee aivan hyvin. Ap

Vierailija
5/12 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien ja naaman pesu ja vielä se yksi aerius. Ei ole lääkäriä vaativa kohtaus jos henki kulkee. Ja näpit irti kisusta :)

Vierailija
6/12 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi periaatteessa antaa sillä lääkkeissä eri vaikuttavataineet. Tosin voi olls että aerius ei myöskään auta sen enempää sillä vaikuttavat samalla tavalla samoihin reseptoreihin. Suosittelen kuitenkin poistumista taloudesta mahd.pian. Itse en leikkis lapsen terveydellä tollein..

T: farmaseutti

Vierailija
7/12 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin itse kotiin lapsen kanssa. Henki voi mennä ahtaalle ilman astmaa. Myös allergioissa käytetään avaavia lääkkeitä jos/kun henki menee ahtaalle. Kerta on se ensimmäinenkin.
Edesvastuutonta mennä pitkäksi aikaa kylään kissatalouteen kissa-allergikon kanssa.
T.2, koira-allergisen (muitakin allergioita) astmaatikon äiti

Vierailija
8/12 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee lapselle tuskien yö. Lähtekää nyt ihmeessä pois sieltä. Kun silmät alkavat muurautua umpeen, hyvä, jos maanantaiksi turvotus laskee. Kun ärsytystä tulee koko ajan, paraneminen ei pääse alkamaan. Kyllä kai sen toisenkin lääkkeen voi antaa, mutta älkää ihmetelkö, jos lapsi on unelias. Jos kovin unelias ja alkaa allergeenit alkavat vaikuttaa hengitysteihin, taitaa olla vaarallista. Lapsen terveys on kyllä hotelliyön arvoinen.

Vierailija
9/12 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se pelkkä poislähtökään ei ihan auta: kaikki vaatteet ja laukut pitää pestä, ulkovaatteita myöten. Sitä kissan hilsettä, jolle allerginen reagoi, on ihan joka paikassa, siis ihan ilmassakin, jos se kissa ja kissan kanssa tekemisissä olevat ihmiset kulkevat vapaasti huoneesta toiseen.

Se seuraava allergiakohtaus kissan kanssa voikin sitten olla kohtalokas. Jos tuo allergia oli tiedossa, mieti seuraavalla kerralla uudestaan.

Vierailija
10/12 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette todellakaan jää sinne yöksi! Olen itse allerginen kissoille, yleensä oireet ovat kuin ap:n lapsella, mutta kerranpa alkoikin kyläreissuilla yhtäkkiä hengitystiet yllättäen turvota umpeen. Ei oltu kovin pitkään, olin ottanut lääkettä jo etukäteen, mutta en silmä- ja iho-oireiden alettua heti poistunut talosta. Saatiinkin lähteä sitten kiireellä sairaalaan.

Sen jälkeen en ole enää pelleilyt allergian kanssa. Yökylään ei olisi aiemminkaan tullut mieleen lähteä kissatalouteen.

Vierailija
11/12 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois sieltä. vaatteet pesuun ja suihkuun

Vierailija
12/12 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaikkien vaatteiden pesu tärkeää, myös muiden perheenjäsenten. Huhh huh. Kissa-allergia on tuskallinen.