Korvien kutina
Mista johtuu että korvia kutittaa joka päivä? Pakko kaivaa pumpulipuikolla.
Kommentit (30)
Lääkäri puhdistaa korvat kirjoitti:
Käy korvat puhdistamassa lääkärissä. Lääkäri tekee korvahuuhtelun ja samalla tarkistaa korvat.
Hoitaja katsoo korvat, tarvittaessa huuhtelee ja ohjaa eteenpäin lääkärille jos tarvetta ilmenee.
Vierailija kirjoitti:
Käy korvat puhdistamassa lääkärissä. Lääkäri tekee korvahuuhtelun ja samalla tarkistaa korvat.
Hoitaja ne huuhtelee. Mutta eipä toi mitään auta kuiviin kutiseviin korviin.
Mulla joka kerta lääkäri tehnyt korvahuuhtelun ja samalla tarkastanut korvat. Mielestäni lääkäri tekee aina korvahuuhtelun ei hoitaja.
Sama. Liittyisikö jotenkin säähän sisäilmaan ja lämmityskauden alkamiseen.
Mulla auttaa kutinaan vaxol-suihke. Helppo käyttää ja riittää kauan. Sain vinkin terkkarilta. Ei tartte tunkea mitään puikkoja ja hinkuttaa.
Kaveri kertoi korvien kutinan loppuneen siihen, kun oli saanut ihokeliakiadiagnoosin. Se diagnoosiin johtanut ihottuma oli ollut aivan muualla kehossa.
Mulla taas korvien liikarasvaisuus eli seborrooinen ekseema eli taliköhnä aiheuttaa korvien kutinaa, karstan kerääntymistä ja ihon halkeilua. Sain reseptillä Locoid liuosta, jolla sivelen korvakäytävät ja korvantaukset. Pesen myös joka toinen päivä korvat ja taukset Sebamedilla.
Korvat kuntoon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja ne huuhtelee. Mutta eipä toi mitään auta kuiviin kutiseviin korviin.
Mulla joka kerta lääkäri tehnyt korvahuuhtelun ja samalla tarkastanut korvat. Mielestäni lääkäri tekee aina korvahuuhtelun ei hoitaja.
Ei oo lääkäri ikinä huuhdellut,kerran imurilla otti. Aina hoitaja on pessyt. Tarkistaa samalla ja kerran lähetti lääkärille lisätarkistukseen oireiden takia.
Mä heräilin aina välillä yöllä kutinaan, sitten tajusin, että tuo on allergiaa ja allergialääke auttaa. Kannattaa kokeilla.
Otiborin apteekista., saa ilman reseptiä. Kuivattaa, koska kosteutta jää suihkun jälkeen. Korvalääkärin ohje. Harrastin uintia joka päivä ja korvat jäivät märiksi. Jotta tipat menevät korvakäytävien pohjalle asti, niin avustan varovasti korvatopsilla.
Auttaako ne?