Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kaikkea yleensä syöt hotelliaamupalalla?

Vierailija
31.01.2015 |

Entä teillä lapset?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saa syödä ihan mitä haluaa. Toinen syö vähän, ehkä vähän muroja. Tyttö sen sijaan syö kananmunia, croissantteja ja keksejä. Mies on huono aamusyöjä. Leipää vain ja vähän hedelmää. Minä mätän ison annoksen pekonia, nakkeja ja munakokkelia. Just love it.

Vierailija
22/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 21, jos yöpyy hotellissa muutaman kerran vuodessa niin sillä ei ole mitään merkitystä, kuinka paljon tai vähän niillä kerroilla syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmillä aloitan aina, monesti sitten jugurttia. Lasi lattea. Kananmuna. Pala leipää ja leikkelettä. En syö hotellissa kovinkaan eri tavalla kuin kotona, matkustan sekä työn että huvin puolesta paljon enkä yleensäkään ole tyyppiä joka ahtaa seisovasta pöydästä itsensä halkeamispisteeseen...

Vierailija
24/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:51"]Hei 21, jos yöpyy hotellissa muutaman kerran vuodessa niin sillä ei ole mitään merkitystä, kuinka paljon tai vähän niillä kerroilla syö.
[/quote]

Niin.

Vierailija
25/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:51"]Hei 21, jos yöpyy hotellissa muutaman kerran vuodessa niin sillä ei ole mitään merkitystä, kuinka paljon tai vähän niillä kerroilla syö.
[/quote]

Mutta miksi pitää ahtaa itseensä kuin joku eläin? Koska se on "ilmaista" ts maksettu? Tulee jotenkin mieleen ne turistit joille suomalaisetkin monesti naureskelee, jotka ottavat eväät aamiaisekta mukaan... Ihan sama meininkihän tuossa on, eväät vaan menevät suoraan vatsaan...

Vierailija
26/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön puuroa, ruisleivän, kahvia ja jotain kasvista tai hedelmää sen mukaan mikä näyttää herkullisimmalta milloinkin. Pyrin syömään reissussakin terveellisesti ja pysyn kohtuudessa, koska olen entinen läski ja haluan pysyä normaalipainossa. Maailmassa olisi miljoona tekosyytä mässäillä, mutta herkuttelen vain joskus juhlissa.

Vierailija
27/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vain kaksi kertaa hotellissa, mutta maistelen (kohtuudella) vähän kaikkea. 

Vierailija
28/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövyn hotelleissa tosi harvoin, joten silloin syön aamiaisen aina pitkän kaavan mukaan.

Ensin lämmin eli munakokkeli, pekoni, nakit. Seuraavaksi jogurttia, rahkaa, hedelmiä. Ja viimeiseksi vohveleita hillon kera. (Hiljattain olimme Oslossa ja siellä sai aamiaisella paistaa itse vohveliraudalla vohveleita - nam!)

Juomaksi teetä sekä tuoremehua ja vettä.

Vierailija
29/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan työssäni jonkin verran, joten hotelliaamiaisesta tulee ensisijaisesti työmatka mieleen. Silloin ei ole yleensä aikaa aamunautiskeluihin ja aamuissa on tuttu kaava: tuoremehu, kahvi maidolla ja lasi vettä juomiksi. Syön sämpylän juustolla ja mahd. leikkeleellä, keitetyn kananmunan sekä jogurtin. Joskus tietysti jotain paikallisia erikoisuuksia. Hedelmän saatan napata mukaan huoneeseen. Paikasta riippumatta tuttu ja turvallinen. Lomalla eri juttu, on aikaa valikoida erikoisuuksia ja nautiskella pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
30/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:25"]Ensiksi haen lämpimän ruuan: munakokkelia, pieni pala pekonia, papuja ja mitä kaikkea lämmintä sieltä löytyykin. Siis maistellen. Seuraavaksi luonnonjugurttia ja mysliä / maissihiutaleita / mitä kaikkea sieltä löytyykään. Paahtoleipää ja marmeladia, croissanttia ja marmeladia, lautasella juustoja, leikkeleitä ym. Pari kuppia kahvia, pari lasillista tuoremehua. Hedelmiä.

Jos jäi nälkä niin takaisin lämpimiin.

Yleensä syön aamuisin täytetyn ruisleivän ja mukillisen kahvia. Mutta oletettavasti jos hotellissa olen yöpynyt, niin seuraava päivä on "pitkä", eli ollaan jossain lomalla ja silloin ei viitsi heti parin tunnin kuluttua aamiaisesta etsiä mitään ruokapaikkaa. Parempi että syö hyvin aamupalalla. Huom! En siis ahnehdi ja ahda itseäni täyteen. Pystyn syömään aamulla runsaan aamupalan, kunhan se tapahtuu rauhallisesti.
[/quote]

No vaikka söisit noi miten "maistellen" tahansa niin tuosta tulee kevyesti yli puolet naisen päivittäisestä kaloritarpeesta, ellei koko tarve... Jo lasissa tuoremehua on hurjasti energiaa. Eli ilmeisesti syöt seuraavan kerran korkeintaan illalla tai sitten olet melko huomattavan kokoinen henkilö?
[/quote]

Pipsahan se siel hotellissa maistelee!

Vierailija
31/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tylsä, että syön hotellissa samoin kuin kotonakin eli kahvia ja kaksi palaa leipää joiden päällä on toisella juustoa ja kurkkua sekä toisella kinkkua ja kurkkua. No joo, ehkä otan myös lasin tuoremehua ja jos oikein tumppaan, niin maustamatonta jogurttia ja hedelmäsalaattia/ marjoja joukkoon.

Oikeasti, mä en käsitä kuka voi syödä aamupalalla jotakin nakkeja/pekonia/munakasta ääöörghh...!

Vierailija
32/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelleissa tulee harvoin käytyä, joten runsaasta valikoimasta otetaan ilo irti. Munia ja pekonia, leipää marmeladeilla tai suolaisilla päällysteillä tai karjalanpiirakoita Suomessa. Maustamatonta jogurttia marjojen ja myslin kanssa. Jotain hedelmää ehkä. Jälkkäriksi keksi tai joku makea.

Vierailija
33/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina liikaa. En mä osaa hillitä itseäni ikinäseisovissa pöydissä. Oisin läski, jos matkustaisin useammin tai jos joka päivä kävisin lounaan seisovassa pöydässä. Aina päätän ottaa kohtuullisesti, mutta kun kaikki näyttää hyvältä. Otan kahvileipääkin, vaikka kotona en syö ikinä kahvileipää aamulla. Enkä todellakaan syö nakkeja ja lihapullia kotiaamaiseilla, mutta aina hotellissa tulee otettua jompaa kumpaa. No ehkä viime aikoina olen vähän alkanut hillitä ja ottaa sitä kevyempää osastoa. 

Vierailija
34/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaa, paljon munaa. Yleensä siihen viellä voinappi päähän koristamaan. Myös kokin apupojan kovamuna on tullut joskus testattua, hups :D sen jälkeen vielä jälkkäriks oman miehen munaa kovaksi kiihotettuna :)

Vierailija
35/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti yritän syödä lähinnä niitä mitä ei normi arkena tule mussutettua. Oikeastaan arkena aamupala on kahvi ja joskus sämpylä.

Hotelliaamiaisessa suosin pekonia, munakokkelia, keitettyjä munia, karjalanpiirakoita, hyviä sämpylöitä tai muita leipiä, lihaleikkeleitä, kurkkua, tomaattia, salaattia (huolimatta että ovat järjestään surkeita, vihannekset, hotelleissa), juustoja, lihapullia, nakkeja, ehkä jugurttia ja hedelmiä, yleensä pahaa kahvia ja ns. "tuoremehua". Ja jos jotain erikoisempaa hyvää löytyy, niin kokeilen. Ulkomailla on tullut käytyä niin harvoin että en voi siitä sanoa mitään.

Vierailija
36/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:10"]

Olen niin tylsä, että syön hotellissa samoin kuin kotonakin eli kahvia ja kaksi palaa leipää joiden päällä on toisella juustoa ja kurkkua sekä toisella kinkkua ja kurkkua. No joo, ehkä otan myös lasin tuoremehua ja jos oikein tumppaan, niin maustamatonta jogurttia ja hedelmäsalaattia/ marjoja joukkoon.

Oikeasti, mä en käsitä kuka voi syödä aamupalalla jotakin nakkeja/pekonia/munakasta ääöörghh...!

[/quote]

Minä syön joskus niitä, jos aamiainen on jäänyt myöhäiseksi ja päivän mittaan on tiedossa jotain fyysistä, esim useamman kilsan kävely. Silloin aamiaisella pärjää pitkälle iltapäivään. Normaalisti pysyn leipälinjalla.

Lapset syövät meillä hotellissa mitä itse haluavat. Katson vain, että ottavat myös jotain terveellistä, eikä pelkkiä keksejä tai pullaa tms.

Vierailija
37/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:34"]Rakastan hotelliaamupaloja joissa on hyvää leipää ja vaikka croissantteja :) lappaan niitä ja leikkeleitä päälle ja vedän napaan ihan luvattoman paljon. Ruokaruokaa ei yleensä tule syötyä, kun en pidä munakkaista tai pekonista yms, nakkeja saatan ottaa. Muroja/myslia jugurtin kera jos löytyy.
[/quote]

Haha, ai munakkaat on roskaruokaa? Enemmänkin nuo leivät ja hiilarimössöt on sitä roskaa...

Vierailija
38/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on selvästi kaksi täysin eri porukkaa vastaamassa: ne joille hotelli on niin harvinaista luksusta että siitä otetaan kaikki irti, ja ne joiden arkeen hotellissa syöminen kuuluu tavalla tai toisella ja joille hotelliaamiainen ei siksi juuri poikkea tavallisesta.

Vierailija
39/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:34"]Rakastan hotelliaamupaloja joissa on hyvää leipää ja vaikka croissantteja :) lappaan niitä ja leikkeleitä päälle ja vedän napaan ihan luvattoman paljon. Ruokaruokaa ei yleensä tule syötyä, kun en pidä munakkaista tai pekonista yms, nakkeja saatan ottaa. Muroja/myslia jugurtin kera jos löytyy.
[/quote]

Haha, ai munakkaat on roskaruokaa? Enemmänkin nuo leivät ja hiilarimössöt on sitä roskaa...

Sanoi ruoka ruokaa. Opettele lukeen pälli.
[/quote]

Vierailija
40/60 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:23"]

Tässä on selvästi kaksi täysin eri porukkaa vastaamassa: ne joille hotelli on niin harvinaista luksusta että siitä otetaan kaikki irti, ja ne joiden arkeen hotellissa syöminen kuuluu tavalla tai toisella ja joille hotelliaamiainen ei siksi juuri poikkea tavallisesta.

[/quote]

Kumpaan ryhmään minä kuulun? Hotelliöitä kotimaassa tulee n. 20/vuosi, t. 34 joka syö aina liikaa (jos saa syödä samaan hintaan niin paljon kuin jaksaa).