Nukun 10 tuntia yössä ja silti väsyttää.
Arkena nukun noin 8 tuntia, viikonloppuisin vedän sit minimissään 10 tunnin unet. Jatkuvasti väsyttää. Päikkäreitä en nuku.
Kommentit (16)
Syötkö reilusti D-vitamiinia nyt pimeään aikaan?
Anemiaa ei ole. D-vitamiinia en syö kun en siedä sitä.
Jos nukun yhtään vähemmän kun 8 tuntia, olen kuolemanväsynyt. Nukahdan vaikka seisaaltaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:28"]Anemiaa ei ole. D-vitamiinia en syö kun en siedä sitä.
Jos nukun yhtään vähemmän kun 8 tuntia, olen kuolemanväsynyt. Nukahdan vaikka seisaaltaan.
Ap
[/quote]
Et siedä vitamiineja? :D mene lääkäriin.
Mulla vähän sama homma. Ennen heräsin helposti ja vähän väliä, mutta nyt nukun sikeästi 10h.
On ihan tutkittu juttu, että jos nukkuu liikaa, niin silloin tuntee olonsa väsyneeksi.
Tosin muakin väsyttää pimeänä vuodenaikana enemmän kuin valoisana vuodenaikana. Varsinkin aamulla herääminen tekee näin pimeänä vuodenaikana tiukkaa ja yöunet tuppaa venymään juuri tuosta aamupäästä. Ei vaikuta mulla pimeä vuodenaika mitenkään iltaunisuuteen, mutta aamu-unisuuteen se mulla vaikuttaa. En tiedä miksi. Johtuuko sitten siitä, kun oma rytmini on enemmän iltapainotteinen, niin se aamuherääminen tekee tiukkaa.
Sitten kun keväällä alkaa aamut muuttumaan valoisemmiksi, niin tulee joskus jo aivan itsestään herättyä 6-8 välillä, ja olo tuntuu ihan pirteältä.
Se on toi vitamiini melkein varmasti.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:42"]Kilpurauhasen vajaatoiminta?
[/quote]
Siis KILPI
Se oirehtii mm. väsymyksenä, johon ei auta mikään
Laita sinappia perseesee nii virkistyt, habanero käy myös
Mulla sama juttu talvisin pimeän aikaan. Vaikka söisi kourakaupalla vitamiinejä, ulkoilisi tms. aina väsyttää. Mutta kun kevät saapuu ja päivät pitenevät, olo on aivan toinen. Tuntuu kuin heräisi eloon auringon myötä.
Menisin kilpirauhaskokeisiin, miehellä oli sama homma ja vajaatoimintahan sieltä löytyi. Miten et siedä Dtä? Oletko kokeillut kaikki mahdollisen luonnollisetkin luontaistuotteesta missä ei ole muuta kuin deetä ja oliiviöljyä? Apteekin synteettiset kannattaa unohtaa
Nukut liikaa.