Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauva ja lemmikit

Vierailija
31.01.2015 |

Miten teillä meni vauvan ja lemmikin (kissan/koiran) ensitapaaminen? Teitkö jotain ennalta käsin, esim toitko sairaalasta ennen vauvaa jotain harsoja missä oli vauvan tuoksu? Miten eläimet reagoivat? Onko jotain hyvä ottaa huomioon? Kerro kokemuksesi!

Ensikertalainen 36+2

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle vietiin hajua kotiin. Oli silti niin yli innokas, että joutui muuttaa kaverille pariksi päiväksi kunnes vauvan haju oli levinnyt kotiin. Sitten sujui paremmin.

Vierailija
2/14 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin koira on hyvin aktiivinen ja innokas tapaus, sitä lähinnä vähän jännitänkin.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle tuotiin vauvantuoksuinen rätti laitokselta kotiin, mutta ei se nyt koiraa niin kiinnostanut. Koira on muutenkin ihmisrakas, eikä vauvaan suhtautuminen ollut sille mikään ongelma. Lähinnä kai se oli hämmentynty siitä ylipirteästä hössötyksestä, millä yritettiin "sopeuttaa sitä vauvan tuloon". Koiraparka ois sopeutunut ilman sen suurempia projektejakin. :D

Ekan illan koira istui lapsen pinnasängyn vierellä ja kuunteli vauvan öhinöitä pää kallellaan. Totesi sitten, että joo, öhisee se, ja jatkoi elämäänsä. Lapsen ja koiran yhteiselo sujui hyvin, kunnes lapsi lähti liikkeelle. Sitten tuli tosi rasittavat ajat, eihän lapsi ymmärrä koiran viestejä ja on mielellään koiran kimpussa. Nämä kaksi piti pitää koko ajan erillään kunnes lapselle tuli älliä päähän (ja sama toistui toisen lapsen kanssa myöhemmin, en ikinä jättänyt vahtimatta).

Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Koirasta on ihanaa ärsyttää lapsen hulluuden partaalle menemällä keskelle junarautaleikkejä ja pätkäisemällä leveän takapuolensa justiinsa siihen  keskusrautatieaseman päärakennuksen päälle. Pakkohan se on huomioida silloin. :D Se on myös mielellään vastassa kun jostain tullaan, koska pienempi lapsi tykkää köllähtää sen päälle isolla painiotteella heti kun on päässyt ovesta sisään, ja se on koirasta aivan ihanaa. Iltaisin koira käy viimeisenä katsomassa että nukkuuko lapset, ja aamulla se tulee mukaan herättelämään pienempää, "laskemalla varpaat" eli nuuskuttamalla pienemmän varpaita kunnes lapsi nauraa, mikä saa koiran heiluttamaan villisti häntäänsä.

Meillä on koira jo niin vanha että kohta tästä aika jättää. Haikeaa tulee olemaan, ja lapsilla varmaan tosi vaikeaa, kun ovat ikänsä koiran kanssa eläneet. Koira on hyvä lemmikki, kunhan alkuaikojen työläyden ja siivoamisen ja vahtimisen jaksaa klaarata läpi.

Vierailija
4/14 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään numeroa asiasta. Meillä ihminen, emäntä/ isäntä on lauman pää, koira alimpana järjestyksessä. Ylempi voi lisätä väkeä laumaan, ja kun koira tietää järjestyksen ei ongelmia tule. Meillä koirat ovat myös vaistonneet raskauden, eli ovat varautuneet lauman kasvuun.

Vierailija
5/14 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon varautunu että jos koira ei anna vauvan olla rauhassa niin saa koira lähteä.

Vierailija
6/14 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:52"]Minä oon varautunu että jos koira ei anna vauvan olla rauhassa niin saa koira lähteä.
[/quote]

Mielummin niin että sinä lähdet ja mies jää huolehtimaan vauvasta ja koirasta.

Vierailija
7/14 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:52"]Minä oon varautunu että jos koira ei anna vauvan olla rauhassa niin saa koira lähteä.
[/quote]

[/quote]
Sinähän se harvinaisen tollo olet. Laitatko koiran vauvan edelle?

Vierailija
8/14 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:52"]Minä oon varautunu että jos koira ei anna vauvan olla rauhassa niin saa koira lähteä.
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Pidän sinua tollona kun et osaa kasvattaa koiraa ja vauvaa yhtaikaa.

Vierailija
9/14 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahajjaj jä äsken kaikki mammatcoöi heittämässä mieheb mielummi pois ku koiran, nyt sitte ite heti koiraa viskaamassa Pihalle. Mitä kaksinaismoralismia...

Vierailija
10/14 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaa ei kiinnostanut oikeastaan yhtään.Vähän kävi sormenpäitä haistelemassa,kun kotiin tultiin.Ei yrittänyt vauvan sänkyyn , sitteriin eikä mihinkään muuallekaan vauvan paikkaan.Ei ole ikinä purrut ,raapinut yms.Nyt ovat parhaat kaverit.

Vierailija
11/14 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 18:00"]Hahahahajjaj jä äsken kaikki mammatcoöi heittämässä mieheb mielummi pois ku koiran, nyt sitte ite heti koiraa viskaamassa Pihalle. Mitä kaksinaismoralismia...
[/quote]
Kyllä mä siihenkin vastasin että mies jää, koira lähtee.

Vierailija
12/14 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:52"]Minä oon varautunu että jos koira ei anna vauvan olla rauhassa niin saa koira lähteä.
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Pidän sinua tollona kun et osaa kasvattaa koiraa ja vauvaa yhtaikaa.
[/quote]
Mistä sitä tietää vaikka koira tulis olemaan äärimmäisen mustasukkanen ja vihanen vauvalle. En todellakaan ottais koiran takia mitään riskejä.

Vierailija
13/14 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meiltä ei kyllä lähtökohtaisesti ole lähdössä ketään, tietenkään en aio asettaa vauvaani mihinkään vaaraan, enkä toisaalta halua asettaa koiraa tilanteeseen, jossa se edes voisi olla vaaraksi. Siksipä täällä kyselinkin kokemuksia ja kiitos vaan, en ole kiinnostunut tietämään kuka teiltä heitetään pihalle ja millä perusteella, ennemmin olen kiinnostunut tietämään miten tapaamiset on TODELLISUUDESSA mennyt, enkä mitään olettamuksia et jos ja kun, niin sitten sitä ja tätä.
Ap

Vierailija
14/14 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme koiraa jotka ovat perheenjäseniä kuten lapsikin. Kaikki nukuttiin samassa sängyssä, ihmiset ja koirat ja muutenkin yhteiselo sujunut hyvin. En jätä kuitenkaan lasta ja koiria yksin keskenään vaan valvon aina niiden "yhteisiä leikkejä". Lapsi osaa olla nätisti koirien kanssa, koska hänet on siihen pienestä pitäen opetettu. Jos koira joskus näykkäisee lasta jos lapsi vaikka vetää karvoista niin en pidä sitä pahana asiana, kantapään kautta on usein tehokkain opetus lapselle. Mutta oikeasti aggressiivinen lemmikki ei lapsiperheeseen sovi.
Meillä on sujunut kaikki onneksi hyvin. On yksi dobberi ja kaksi pienempää koiraa.