Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paise? Milloin lääkäriin?

Vierailija
13.11.2021 |

Pakarassa huomasin kipeän patin, kova noin 2cm. Ympärillä reilusti punoitusta, ei valu mätää tai näy märkäpäätä. Milloin lääkäriin?
Ei ole yleisoireita, eilen aloin suihkuttelemaan ja puhdistamaan. Myös ab voide käytössä.

On tänään kipeämpi kuin eilen.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene maanantaina. Puhkaisevat todennäköisesti, kipu helpottaa ja alkaa paranemaan.

Vierailija
2/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko parantua itsehoidolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän voi seurata. Jos selvästi tulehduksen merkkejä niin voi käydä näyttämässä. Voi myös suihkussa yrittää varovasti puristaa.

Vierailija
4/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta voi myös tulehtua niin että homma pahenee kertaheitolla 10x ja antibioottia pukkaa.

Vierailija
5/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vain pakaravaon paise... Hankalia.

Vierailija
6/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan pakarat päällä. Ei tosiaan näy mitään mitä voisi edes puristaa. -ap

Vierailija
7/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihto ehto yksi . Se on punkin purema jos ympärillä punainen alue . Menet lääkäriin . Vaihtoehto 2 joku muu on purrut kuten luteet tai hyönteiset . Vaihto ehto kolme olet saanut rasvapatin . Vaihtoehto neljä se on kuppa paise . Wikipedia syfilis kuppa . Vaihto viisi se on paise . Vaihtoehto kuusi se alkaa haista . Vaihtoehto seitsemän se on rutto jos se tummuu .

Vierailija
8/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoona kertaa hitaammin ja kivuliaammin.

Vierailija
9/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maanantaihin asti voi itse hoitaa? -ap

Vierailija
10/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä odottaisin, josko tekevät siitä Tohtori Paiseesta Suomi version. Pippa Laukka tai Kiminkiläinen paiseita ihmettelemään ja poksauttelemaan. Ap saa naaman telkkariin ja ehkä vähän paise-rahaa.

Vierailija
11/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se on vain iso finni?

Vierailija
12/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mies tai nainen tai tms?

Vierailija
13/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin om iso finni. Klassinen paise kuvan mukaan, jossa ei ole märkäpäätä. 2cm finni, jossa punoitusta noin 5cm? En usko, toki finnistäkin voi tulla paise.

-ap

Vierailija
14/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ehkä 3-5 kertaa eläessä ollut pieni paise, kaikki menneet itsestään kotihoidolla pois. Joku ei kypsynyt missään vaiheessa niin että olisi voinut puristaa märät pois mutta jossain vaiheessa alkoi vaan itsestään pienentyä ja hävitä. Jotkut alkoivat kypsyä ja puhkaisin neulalla. Näistä joku tulehtui ja oli muistaakseni jotenkin ikävä vaiva, en muista tarkemmin oliko sitten kauhean kipeä vai millä tavalla vaivasi. Mutta tämäkin lopulta parani ilman lääkäriä/suun kautta antibioottia. 

Olen siis itse lääkäri. Paise on suht vaikea puuduttaa niin, ettei sen puhkaisu sattuisi ollenkaan. Siksi olen viivyttänyt lääkäriin menoa. 

Vierailija
15/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit odottaa maanantaihin, jos olet varma että paise on pakaran puolella. Viestistäsi ei ilmennyt oletko mies vai nainen, mutta jos olet nainen googlaa bartholiniitti ja tsekkaa, ettei kyse ole siitä.

Vierailija
16/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ollut muutama paise, viimeksikin tein puhtaalla neulalla reikään ja ruiskusta katkaisin päädyn, eli tein siitä sellasen nuuskatykin näköisen ja sillä imin mätää pois neulan tekijästä, hyvin toimi ja putsasi sitten hyvin, helpotti ja pikkuhiljaa hävisi muutamassa päivässä.

Mutta...

Vierailija
17/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se nyt maanantaihin odottaa, jos ei ole edes reikää, josta pöpöjä pääsisi. Mulla oli kerran vastaava, joskin isompi. Siitä tuli mätää eikä sitä saanut tyhjäksi asti millään puristamisella. Lääkäri ei edes koskenut siihen. Antoi vain ab-kuurin. Kesti aikansa kuivua pois.

Vierailija
18/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selkeästi pakarassa. Toisen pakaran keskiosassa. -ap

Vierailija
19/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttava oli nuorena kesätöissä sairaalassa imemässä paiseita.

Vierailija
20/45 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo tulehtunut kysta? Onko siis jo aikaisemmin siinä ollut kova (mutta tulehtumaton) talipatti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän