Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko totta, että 44v äiti todennäköisesti kuolee kahden vuoden sisällä kun juo kaksi pulloa 11% viiniä päivässä?

Vierailija
13.11.2021 |

Vanhemmat ovat eronneet ja ilmassa on riitaa ja katkeruutta, mutta onko reilua sekoittaa minut tähän? Isä hokee suutuspäissään (itsekin humalassa) "puhu nyt äitis kanssa vielä kun se on mahdollista" jos soitan äidille. Asun vielä isän kanssa mutta muutan parin kuukauden päästä omilleni.

Äiti on päällisin puolin ihan terve, hoitaa asiansa ja koti on siisti. Olin isän kanssa kaupassa ja siellä käveli joku n. 70v ukko sellaista "ankkakävelyä" ja jupisi itsekseen. Isä sanoi "Kato tuota, äitis on kohta samanlainen"

Ei kai kahdessa vuodessa perusterve ihminen yhtäkkiä kuole tuollaiseen?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt alkoholistien parissa. Ei todellakaan kuole pariin vuoteen juomiseen. Pari vuosikymmentä todennäköisempi määrä.

Joojoo, mutta ap:n mutsi onkin 44v. Hyvin voi olla että alko on jo maistunut 18v ja nyt on loppusuora menossa.

Vierailija
22/28 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavimmin ei. Tunnen ihmisiä, jotka ovat juoneet koko aikuisikänsä ja ovat paljon tuota vanhempia. Jos on maksavikaa eikä lopeta juomista, luultavasti totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Olin Ranskassa muutaman vuoden ja mun kavereiden mammat hyvinkin dokasivat tuohon malliin punaviiniä.

Ne oli kuitenkin tosi hoikkia ja sileäihoisia ja mä ihmettelin, kun ne vetää sitä punkkua siihen malliin, että miksi ne ei kuitenkaan näyttäneet "spurguilta", niin mulle selitettiin, että herranjestas, eihän viini edes ole alkoholia.

Mutta kyllä tuo määrä aika pahalta kuulostaa.

Jostain olen kuullut, että sitä viiniä pitää juoda rasvaisten juustojen kanssa, että se ehkäisee alkoholin haittoja, mutta epäilen sitä ranskalaiseksi myytiksi.

Toivon, että äitisi löytää jotain "parempaa" sisältöä elämäänsä kuin viini.

Vierailija
24/28 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipumus riippuvuuteen on perinnöllistä, muista pitää huolta omasta itsestäsikin! 

Vierailija
25/28 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävistäni moni on kuollut 60 ikävuoteen mennessä. Viisi heistä on kaatunut humalassa ja lyönyt päänsä ja kuollut. Yksi kuoli ruokatorven kuroutumaan. Naisten maksa hajoaa nopeammin kuin miesten. Jos aloittajan äiti lopettaisi juomisen, hänen terveytensä kohenisi nopeasti. Miten rahat riittävät noin 400 euroa viinaan joka kuukausi. Kukaan ei tarvitse päihteitä. Itse olen lopettanut lähes kokonaan alkoholin käytön.

1 lasillinen viiniä ruuan kanssa kerran viikossa riittää. Juominen kannattaa lopettaa.

Vierailija
26/28 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitään parissa vuodessa kuole. Mun äiti on dokannut nyt n. 25 vuotta, litra kirkasta viinaa menee tätä nykyä helposti päivässä. On 60+ ja 60-kiloinen reipas nainen. Samanlaisia esimerkkejä on pilvin pimein.

Vierailija
27/28 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitään parissa vuodessa kuole. Mun äiti on dokannut nyt n. 25 vuotta, litra kirkasta viinaa menee tätä nykyä helposti päivässä. On 60+ ja 60-kiloinen reipas nainen. Samanlaisia esimerkkejä on pilvin pimein.

Niin, tuota ei voi kukaan ennustaa. Jonkun elimistö kestää, jonkun ei.

Olethan kertonut huolesi äidillesi? Jos kovasti suuttuu ja moittii puuttumisesta asioihinsa, on tilanne hankala. Apua olisi tarjolla, mutta tyrkyttämällä ja pakottamalla apu menee vain hukkaan ja saattaa antaa uuden tekosyyn ryyppäämiselle. Kerro, että välität ja olet huolissasi, se riittää. Kaikkia ei voi pelastaa, ja tosiaan on sattumaa, kuka mitäkin kestää.

Vierailija
28/28 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hemmetti, itse en juo kahta pulloa viiniä (tai mitään muutakaa) edes vuodessa.

ja tulit tähän keskusteluun ilmoittamaan että olet parempi ihminen, tyhmempi ainakin.