Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvakuume, auttakaa vauvalliset!

Vierailija
31.01.2015 |

Olen alle kolmekymppinen nainen, asun omistusasunnossa avopuolisoni kanssa ja minulla on vakituinen ihan hyväpalkkainen työ (en ole korkeakoulutettu). Olemme asuneet avopuolisoni kanssa yhdessä hieman alle 5vuotta. Lähipiirissä on suurin osa parisuhteessa olevia ihmisiä ja osalle on syntynyt jo esikoinen, osa odottaa esikoistaan.

Olen aina halunnut "nuorena" äidiksi, ihanne olisi olla alle 30vuotias. Jos tähän haluaisin tähdätä, pitäisi oikeastaan jo alkaa yrittää (kun lapsiahan ei voi tilata, enkä edes tiedä voisimmeko saada lasta). Olisin varmasti hyvä äiti ja valmis vastuuseen (meillä on koira, joten emme nykyiseltäkään voi tehdä mitään hullua ekstemporea, enkä ole vuosiin jaksanut juosta baareissa). Avopuolisoni pitää myös todella paljon lapsista ja on ehkä jopa minua parempi lasten kanssa, epäilemättä olisi aivan mahtava vastuuntuntoinen isä.

Ongelma on, hän ei ole koskaan ottanut asiaa puheeksi. Itse otin asian aika vakavasti esille vuosi sitten, jolloin avokki sanoi ettei ole valmis. Tämän jälkeen olen vain pari kertaa vihjannut että olen valmis heti kun hän on. Hän ei kuitenkaan koskaan jatka keskustelua huomautustani pidemmälle. Ei mene vaikeaksikaan, muttei sano asiaan mitään kummempaa.

Miten teillä vauvansuunnittelut ovat menneet? En halua missään nimessä painostaa kultaani, mutten halua jäädä odottelemaan loputtomiinkaan asiaa. Ihanteellistahan olisi että mies ilmoittaisi olevansa valmis ja koska minä olen jo, niin vauva olisi tietysti heti tervetullut. Mutta mitä jos mies ei ota asiaa puheeksi koskaan? Hän on aika tuppisuinen "vakavista" asioista.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on sen verran perustavanlaatuinen asia, että "pakottaisin" puolison keskustelemaan siitä. Hänellä on tässä vaiheessa velvollisuus jo tietää ja kertoa, aikooko hän koskaan olla valmis ja koska se mahdollisesti tapahtuu, jotta sinä voit sen pohjalta tehdä omat ratkaisusi. Naisilla kun ne vuodet on rajoitetut. Nyt niitä on sinulla vielä hyvin jäljellä, mutta ne hupenee.

Vierailija
2/2 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:10"]

Minusta tuo on sen verran perustavanlaatuinen asia, että "pakottaisin" puolison keskustelemaan siitä. Hänellä on tässä vaiheessa velvollisuus jo tietää ja kertoa, aikooko hän koskaan olla valmis ja koska se mahdollisesti tapahtuu, jotta sinä voit sen pohjalta tehdä omat ratkaisusi. Naisilla kun ne vuodet on rajoitetut. Nyt niitä on sinulla vielä hyvin jäljellä, mutta ne hupenee.

[/quote]

Kiitos, tätä juuri mietinkin, että oisko se ok vain yksinkertaisesti nostaa kissa pöydälle ilman, että oon kamala tai ahdistava! Biologinen kello käy, eikä tällä hetkellä ole hätää, mutta nimen omaan aika on katoavaista. Kuitenkin haluan nuorena lapsia (en ole varma, haluaisinko 35+ enään ollenkaan) joten jos mieheni paljastuisikin olevan sitä sorttia että mieluummin 35+ niin joutuisin tekemään valintoja.

Vaikea ja vakava aihe kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla