Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenhän olen aina saanut töitä kun olen halunnutkin?

Vierailija
31.01.2015 |

Olen työurani varrella lähtenyt paristakin vakituisesta työpaikasta "tyhjän päälle", aina kuitenkin saanut selvitykseni läpi enkä edes karenssia ole saanut. Olen kolme kertaa vaihtanut ammattiakin ja aina kun olen ollut työtön (noin 7 kertaa työpaikkojen välissä), olen ottanut sen lomailun kannalta ja onnistunut työllistymään heti kun olen halunnut.

Mitään siivoushommia tai muita epämääräisiä puhelinmyyntejä tai vastaavia jonne kelpaavat kaikki en ole koskaan tehnyt, vaan aina ammattiani vastaavaa työtä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin mahtava

Vierailija
2/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:51"]

Olet niin mahtava

[/quote]No en sentään :) Tunnen tosi suurta empatiaa työttömiä kohtaan ja jossain määrin assosioin itsekin itseni työttömäksi, kunnes tajuan että hetkinen minähän olen töissä joten mistään tuollaisesta ei ole kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun alallasi riittää paljon toitä.

Vierailija
4/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen että olet alalla, joka työllistää. Tuskin muusta on kysymys, tai voihan olla, että sulla on myös käynyt hyvä tuuri!

Vierailija
5/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ala?

Vierailija
6/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:55"]

Sinun alallasi riittää paljon toitä.

[/quote]Ei vaan juuri sanoin että olen kolmesti vaihtanut alaakin. Noi kaikki keikkuvat "ylitarjonnan" joukossa aina kaikissa tutkimuksissa.

Vierailija
7/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut/sukulaiset/kaverit järkkää sut ohi normaalien työnhakukierrosten haastatteluun. Lisäbonuksena on se ettei ole yli 3kk (tjsp) työttömyyttä siinä työnhakuvaiheessa.

Hyvät suosittelijat tavallaan vastaa sitä että tutut järkkää duunin. Ainakin alalla jossa kaikki merkittävät firmat ja niiden vetäjät tuntee toisensa. 

Vierailija
8/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyvätkö alat edes löyhästi toisiinsa? Mistä olet saanut rahat ammatin vaihtoon/opiskeluun? Ovatko korkeakoulutuksia?

Vierailija
9/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:02"]

Tutut/sukulaiset/kaverit järkkää sut ohi normaalien työnhakukierrosten haastatteluun. Lisäbonuksena on se ettei ole yli 3kk (tjsp) työttömyyttä siinä työnhakuvaiheessa.

Hyvät suosittelijat tavallaan vastaa sitä että tutut järkkää duunin. Ainakin alalla jossa kaikki merkittävät firmat ja niiden vetäjät tuntee toisensa. 

[/quote]Ei, en ole yhdenkään tutun kautta työllistynyt vaan ihan mol.fi, ennen vanhaan jopa lehtien työpaikkailmoitukset, ammattia vaihtaessa harjottelun kautta jne.

Vierailija
10/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:04"]

[/quote]Ei, en ole yhdenkään tutun kautta työllistynyt vaan ihan mol.fi, ennen vanhaan jopa lehtien työpaikkailmoitukset, ammattia vaihtaessa harjottelun kautta jne.

[/quote] Ai niin, ja kauimmillaan olen ollut työttömänä 9 kk, lyhimmillään jotain paria kuukautta.

Vierailija
11/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihan kiva. Seuraavaksi kerrot miten menetelmälläsi sovitetaan 500 000 työtöntä noin 30 000 työpaikkaan niin tämän maan suurin ongelma ja pari muutakin ratkeaa ja voidaan keskittyä taas persujen haukkumiseen.

Vierailija
12/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisenä aloitit duunit ja mihin ikähaarukkaan sijoitut nyt? ihmettelen kyllä kuka sponssoroi ammattia, joka kuuluu ylitarjottujen piiriin?

Vierailija
13/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:03"]

Liittyvätkö alat edes löyhästi toisiinsa? Mistä olet saanut rahat ammatin vaihtoon/opiskeluun? Ovatko korkeakoulutuksia?

[/quote]Ekan ammatin opiskelin ihan normaalisti opintotuella peruskoulun jälkeen. Jälkimmäiset ammattitutkintoja työttömyyskorvauksella, kahdesti siis.

Eivätkä liity oikeastaan mitenkään toisiinsa, toki esim. asiakaspalvelusilmää täytyy olla jokaisessa, mutta ei ole oleellista ollut kuin yhdessä noista ammateista (myyjänä olin).

Vierailija
14/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kaunis tai rietas, ja annat suikkaria?

Vierailija
15/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:06"]

[/quote]Ekan ammatin opiskelin ihan normaalisti opintotuella peruskoulun jälkeen. Jälkimmäiset ammattitutkintoja työttömyyskorvauksella, kahdesti siis.

Eivätkä liity oikeastaan mitenkään toisiinsa, toki esim. asiakaspalvelusilmää täytyy olla jokaisessa, mutta ei ole oleellista ollut kuin yhdessä noista ammateista (myyjänä olin).

[/quote]

Ok, kiitos rehellisestä vastauksesta. Pelkäätkö ikärasismia?

Vierailija
16/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisenä aloitit duunit ja mihin ikähaarukkaan sijoitut nyt? ihmettelen kyllä kuka sponssoroi ammattia, joka kuuluu ylitarjottujen piiriin?

[/quote]Eka työpaikka 19-vuotiaana vastavalmistuneena, nyt olen 36. Ja välillä olin 3 vuotta kotiäitinäkin (kotihoidontuella). Ammatinvaihdot on tosiaan hoidettu työkkärin siunauksella uuteen ammattiin opiskelulla. Ekan ammatinvaihdoksen aikaan olin ollut vain 2 vuotta työelämässä, jälkimmäinen tapahtui ihan vastikään eli päälle kolmekymppisenä.

Vierailija
17/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihan kiva. Seuraavaksi kerrot miten menetelmälläsi sovitetaan 500 000 työtöntä noin 30 000 työpaikkaan niin tämän maan suurin ongelma ja pari muutakin ratkeaa ja voidaan keskittyä taas persujen haukkumiseen.

[/quote]En minä tiedä, mutta ainakin tuota uuden ammatin opiskelua suosittelen jokaiselle työttömälle! Mun tuttavapiiristä kaikki ne, jotka ovat opiskelleet uuden ammatin eivätkä jääneet haikailemaan vanhaa, ovat työllistyneet loistavasti. Ne haikailijat jotka hakevat aina vaan niitä tietyn ammatin työpaikkoja, eivät ole työllistyneet.

Tietenkään tuollaisessa 500 000 joukossa ei nyt voi uskoa että kaikki pääsevät uudelleenkouluttautumaan, mutta aina kannattaa yrittää. Itse aloitin siitä, että mitä lähiaikuiskoulutuskeskukset tarjoavat työvoimapoliittisina koulutuksina ja valitsin sieltä omani, tein hakemuksen ja pääsin opiskelemaan.

Vierailija
18/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:08"]

[/quote]Eka työpaikka 19-vuotiaana vastavalmistuneena, nyt olen 36. Ja välillä olin 3 vuotta kotiäitinäkin (kotihoidontuella). Ammatinvaihdot on tosiaan hoidettu työkkärin siunauksella uuteen ammattiin opiskelulla. Ekan ammatinvaihdoksen aikaan olin ollut vain 2 vuotta työelämässä, jälkimmäinen tapahtui ihan vastikään eli päälle kolmekymppisenä.

[/quote]

OK, täytyy itsekin alkaa katsomaan tarkemmin mitä ammatteja työkkäri sponsoroisi. Ilmeisesti lyhyitä koulutuksia? 

Vierailija
19/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]En vielä ole ymmärtänyt pelätä ikärasismia :)

Vierailija
20/28 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:13"]

[/quote]

[/quote]En vielä ole ymmärtänyt pelätä ikärasismia :)

[/quote]

Milloinkohan tuo kuuluisa ikärasismi alkaa? 40, 45, 50? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän