Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritykset peruutttaa Meidän Perhe -lehden tilaus...

Vierailija
31.01.2015 |

Olen ollut Meidän Perhe -lehden tilaaja useamman vuoden. Nyt lapset on niin kasvaneet, että lehti ei ole enää meille ajankohtainen. 

Ilmoitin, että haluan peruuttaa lehden tilauksen maksetun tilauskauden loppuessa ( 12/2014). No, tammikuussa tuli lasku, jota en tietenkään maksanut. Ilmoitukseeni vastattiin, että tilaukseni on peruttu loppumaan 12 / 2015. 

No, ilmoitin taas, että haluan tosiaankin peruuttaa tilaukseni heti, enkä jatkaa sitä v. 2015 puolella enää lainkaan. Tähän vastattiin taas seuraavasti: 

"Tarjoan sinulle mahdollisuutta jatkaa lehden tilaustasi edullisella alennetulla hinnalla. Voin alentaa tilaushintaa tämän kuluvan jakson osalta siten, että tilausjakson hinta olisi 66,50 euroa. Tilaus olisi määräaikainen.
Muutoksen jälkeen saat uuden laskun, jossa on uusi eräpäivä, joten saamasi laskun voit hävittää aiheettomana.
Pyydän sinua ystävällisesti vastaamaan tähän viestiin mikäli haluat käyttää hyväksesi tarjoamani edun ja nauttia jatkossakin laadukkaasta Meidän Perhe -lehdestämme."

Mahdankohan päästä tästä lehtitilauksesta ikinä eroon?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa sähköpostiin, että perheesi kuoli etkä sen takia enää haluaisi kyseistä lehteä nähdä. Ikinä.

Vierailija
2/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin onnistui tuossa loppuvuodesta tilauksen lopettaminen ihan helposti, laitoin asiakaspalvelun nettisivuille tilauksen lopettamisen ja sain vahvistuksen siitä. Muutama lehti oli jaksoa vielä jäljellä ja ne toimitettiin vielä. Tilaushan loppuu aina maksetun jakson loppuun ja täytyy itse huolehtia, että lopettaa tilauksen ennen kuin seuraava jakso alkaa ja ennen kuin laskuja on lähetetty. Onnistuu se ilmeisesti vielä sittenkin, joutuu maksamaan irtonumerohinnan jo toimitetuista lehdistä. Se taktikointi tosin firmoilla on, että seuraava jakso laskutetaan tarkoituksella vasta kuin sen jakson ensimmäinen lehti on jo saapunut ja jos ei itse hoksaa perua tilausta ennen sitä, joutuu tavallaan ainakin yhdeksi jaksoksi vielä nalkkiin. Sen varaanhan ne laskeekin. Pitäisi vielä katkaista tuo MeNaisten kestotilaus, koska on aika kallis pidemmän päälle. Sitten odottelee hetken ja tilaa taas jonkun ylitsepääsemättömän tarjouksen tilauslahjoineen. Puhelinmyyntikielto on, joten tilaus tulee tehtyä netin kautta (lehtikuningas tms.).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 08:16"]

Olet tainnut koettaa peruuttaa tilauksen liian lähellä uuden jakson alkua. Ehdoissa sanotaan, että peruutus on tehtävä vähintään kaksi viikkoa ennen uuden laskutusjakson alkua. Mutta no hätä, soitat Sanomien tilaajapalveluun, niin he lähettävät sinulle loppulaskun vastaanottamastasi uuden jakson lehdestä. Hinta on yleensä irtonumerohinta tai vähän alle. Sanomilla on kyllä aika kallis jonotustaksa verrattuna esim A-lehtien (09) alkuiseen numeroon.

[/quote]

Yleensä sen laskutusjakson muistamisen muistaa siitä kun tulee lasku. Mutta se laskupa ei tule ennen laskutuskauden vaihtumista, vaan vasta sitten kun uudesta laskutuskaudesta on tullut jo pari lehteä.

En enää tilaa ikinä mitään lehitiä, koska niistä on hankala päästä eroon. Ostan irtonumeron jos niissä on jotain kiinnostavaa.

Vierailija
4/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruutin Annan toistaiseksi voimassaolevan tilauksen 12.10.2014, kun tilausta oli jäljellä vielä noin 10 vko eli se jatkui vuoden loppuun asti. Eipä mitään, uusi lasku uudesta tilausjaksosta tuli kuitenkin eikä soitto asiakaspalveluun riittänyt: minun olisi pitänyt varmistaa, että tekemäni tilausperuutus oli mennyt perille. Siis heidän sähköisessä järjestelmässään tehty peruutus! Millä sen tarkistan? Kuulemma jos ei tule sähköpostiin varmistusta, niin ei ole peruuntunut.

Hieno tapa jatkaa tilauksia! Seuraavan jakson peruinkin sitten kirjatulla kirjeellä.

Vierailija
5/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan lehteä tilatessa muistiin, milloin tilausjakso alkaa ja loppuu. Ja lisäksi päätän tilauksen HETI ensimmäisen maksetun laskun jälkeen laskutusjakson loppuun. Kannattaa tehdä itselleen selvät rutiinit näiden tilausten kanssa ja nauttia edullisista lehdistä! Itse vaihtelen lehtiä 3-6 kk välein vaihtelun vuoksi.

Vierailija
6/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melken kaikissa se on noin vaikeaa. Propsit Anna-lehdelle, jonka peruutaminen (rekisteröiymisen jälkeen) oli helppoa-

T. Ikinä en enää yhrään lehteä tilaa juuri lopettamisen vaikeuden vuoksi

Vierailija
7/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tainnut koettaa peruuttaa tilauksen liian lähellä uuden jakson alkua. Ehdoissa sanotaan, että peruutus on tehtävä vähintään kaksi viikkoa ennen uuden laskutusjakson alkua.

Mutta no hätä, soitat Sanomien tilaajapalveluun, niin he lähettävät sinulle loppulaskun vastaanottamastasi uuden jakson lehdestä. Hinta on yleensä irtonumerohinta tai vähän alle.

Sanomilla on kyllä aika kallis jonotustaksa verrattuna esim A-lehtien (09) alkuiseen numeroon.

Vierailija
8/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yritin siis tehdä peruutuksen joulukuussa, jolloin edellinen tilaus päättyi. Nyt on jo tammikuun loppu, eikä peruutusta vieläkään oteta tosissaan, vaan markkinoidaan vaan uutta tarjousta. Joudunkohan vielä maksamaan helmikuunkin lehden?

ap

Vierailija
9/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää. Sitten kun saat lopulta poikki tilauksen, soittavat sinulle kaksi vuotta myydäkseen lehtitilauksen uudelleen. Näin kävi ainakin minulle.

Vierailija
10/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei onnistunut Lehden  peruminen omilla sivuilla netissä. Laitoin sitten meiliä ja peruin sillä. Pyysin lähettämään vahvistuksen että peruutus astuu voiman maksetun jakson lopussa.

Ihme kun eivät saa noita nettisivuja toimiviksi. Rahastuksen makua, kun puhelimella peruminenkin maksaa. 

Vierailija
11/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näiden peruutusvaikeuksien vuoksi meidän talouteen ei ole tilattu yhtään lehteä kymmeneen vuoteen. Aku Ankka tuli lapselle kumminsa tilaamana lahjana, mutta kun hän lopetti lehden rippillepääsyyn, niin sekin jäi sitten siihen.

Vierailija
12/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtiä peruuttaessani olen soittanut asiakaspalveluun, ja tehnyt asiani H Y V I N selväksi.
Eipä ole laskuja jälkeenpäin näkynyt ja kaikki hoitunut yhdellä puhelinsoitolla.

(Ja ei, en siis ole raivonnut pää punaisena ja haistatellut aspalle)

Vierailija
13/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 08:29"]

Ärsyttävää. Sitten kun saat lopulta poikki tilauksen, soittavat sinulle kaksi vuotta myydäkseen lehtitilauksen uudelleen. Näin kävi ainakin minulle.

[/quote]Olen kieltänyt suoramainonnan. Minulle ei soittele kuin Saunalahti. 

Vierailija
14/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 siis qp

Vierailija
15/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on onnistunut sähköpostin kautta tilauksen lopetus. Tietenkin ajoissa. Yleensä olen lopettattanut tilauksen pian tilaamisen jälkeen. Jos olen halunnut jatkaa tilausta, niin tämä on onnistunut helposti ale-hintaan. Niin paljon tarjouksia tulee puhelimeen ja sähköpostiin.

Vierailija
16/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 08:29"]

[/quote]Olen kieltänyt suoramainonnan. Minulle ei soittele kuin Saunalahti. 
[/quote]

Niin minäkin. Se toimi puolisen vuotta ja taas alkoivat lehtimyyjät soitella.

Vierailija
17/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 08:22"]Joo, yritin siis tehdä peruutuksen joulukuussa, jolloin edellinen tilaus päättyi. Nyt on jo tammikuun loppu, eikä peruutusta vieläkään oteta tosissaan, vaan markkinoidaan vaan uutta tarjousta. Joudunkohan vielä maksamaan helmikuunkin lehden?

ap
[/quote]

Ei siellä mitään pakoteta, sanot vaan, "että ei kiitos, peruutan tilauksen seuraavasta numerosta alkaen". Nykyinen meininki vaan on se, että asiakaspalvelijat on koulutettu joka firmassa tekemään kaikkensa estääkseen asiakassuhteen päättyminen.

Itselläni löytyy kyllä useamman vuoden peruutuskokemusta joka lehtifirmasta ja lähes kaikista lehdistä :) Mihinkään ei jää Suomen valtiossa tahdonvastaisesti kiinni, eikä hyviä tarjousjaksoja kannata jättää hyödyntämättä järjettömien "loppuelämä lehtitalon vankina" - pelkojen takia.

Vierailija
18/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 08:44"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 08:35"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 08:29"] Ärsyttävää. Sitten kun saat lopulta poikki tilauksen, soittavat sinulle kaksi vuotta myydäkseen lehtitilauksen uudelleen. Näin kävi ainakin minulle. [/quote]Olen kieltänyt suoramainonnan. Minulle ei soittele kuin Saunalahti.  [/quote] Niin minäkin. Se toimi puolisen vuotta ja taas alkoivat lehtimyyjät soitella.

[/quote]Minulla on toiminut jo vuosia. On lisäksi salainen numero. Ap.

Vierailija
19/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 08:16"]Olet tainnut koettaa peruuttaa tilauksen liian lähellä uuden jakson alkua. Ehdoissa sanotaan, että peruutus on tehtävä vähintään kaksi viikkoa ennen uuden laskutusjakson alkua.

Mutta no hätä, soitat Sanomien tilaajapalveluun, niin he lähettävät sinulle loppulaskun vastaanottamastasi uuden jakson lehdestä. Hinta on yleensä irtonumerohinta tai vähän alle.

Sanomilla on kyllä aika kallis jonotustaksa verrattuna esim A-lehtien (09) alkuiseen numeroon.
[/quote]ja toisen puolesta peruutusta ei voi tehdä. Esim. Jos ääni mennyt niin vaatibat silti maksajan puhelimeen. Moneen kertaan kysytään mikset jatka. Sitten tarjotaan aina kieltäytymisen jälkeen halvempaa ja halvempaa hintaa. Mut pääsin eroon eli on mahdollista perua.

Vierailija
20/21 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 08:37"]Kyllä minulla on onnistunut sähköpostin kautta tilauksen lopetus. Tietenkin ajoissa. Yleensä olen lopettattanut tilauksen pian tilaamisen jälkeen. Jos olen halunnut jatkaa tilausta, niin tämä on onnistunut helposti ale-hintaan. Niin paljon tarjouksia tulee puhelimeen ja sähköpostiin.
[/quote]sähköpostiosoitetta ei ole. Tai jos on niin kerro tässä niin saman asian kanssa painivat saavat sen tiedoksi.