Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on vaippaa käyttävä lapsi, onko lavuaarinne kakkainen?

Vierailija
31.01.2015 |

Olen itse lapseton ja miettinyt tätä että eikö sinne lavuaarin viemäriin jää sitä kakkaa? Tietysti pikkuvauvan ripuli menee alas mutta isomman lapsen? Millä puhdistatte lavuaarin kakasta/kakkapalleroista? Kysyn ihan tosissani tätä :) Vai pesettekö aina pyllyn suihkussa? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun lapseni oppii istumaan pesen lapsen pyllyn pöntöllä käsisuihkulla. Lapsi istumaan etukenossa nojaten mun polviin ja suihkulla puhtaaksi. Vaipankin riisun vasta kun lapsi jo istuu pöntöllä joten tuotoksen voi molskauttaa pöntöön. Pienemmät vauvat pesen lavuaarissa mutta pesen lavuaarin heti pyllypesun jälkeen desinfioivalla pesuaineella ja tiskiharjalla joka on vain tätä käyttöä varten hankittu.

Vierailija
2/16 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kakkakikkareita tulee lavuaariin, siirrän ne paperilla pönttöön. Ja kun sen pesee rätillä ja pesuaineella, niin ei tietenkään rätti mene siitä roskiin. En heitä vauvanvaatteitakaan roskiin, jos niissä on kakkaa. Meillä on pesukone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin ammeen päällä ja ei ongelmaa. Ei mennyt tukkoon.

Vierailija
4/16 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippaa poistaessa pyyhin näkyvät ulosteet suurimmaksi osaksi siihen paskavaippaan ja loput kertakäyttöisellä puhdistusliinalla pois.

Virtaavan veden alla pesen pyllyn ja allas huuhtoutuu ihan puhtaaksi.

Meillä kukaan ei syö altaasta.

Allasta pestään riittävän usein.

Vierailija
5/16 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omat lapset eivät enää käyt vaippaa mutta vastaan silti. Ei ollut kakkainen. Ihan tolun ja rätin kanssa aina puhdistettiin lavuaari peppupesun jälkeen.

Vierailija
6/16 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi käyttää vaippaa mutta kakkaa pottaan --> potta tyhjätään pönttöön

Vierailija
7/16 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aina eri lavuaarit pyllypesuille ja hammaspesuille, kun oli vaippaikäisiä. Mutta ihan ensimmäisen lapsen kanssa, kun ei vielä ollut mahdollisuutta eri lavuaariin(khh), huuhtelin toki aina kakat pois lavuaarista :)

Vierailija
8/16 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuota mietin että jos joku tolun ja rätin kanssa pesee niin eikö se rätti mee aina sit roskiin sen jälkeen jos on ihan paskassa? Itse oon ajatellut että tuskin koskaan voin samassa lavuaarissa pestä paskapersettä,omaa naamaa ja hampaita :D Olen törmännyt usein tutuillani siihen että lavuaarin viemäriritilässä on paskakikkareita... ugh

Vierailija
9/16 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siitä kanasta tulee kiinteää, niin sen voi kipata vaipasta pönttöön.

Vierailija
10/16 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 00:56"]

[/quote]

Eli siis vastasyntynyt viikon ikäinen lapsi kakkaa pottaan?

Vierailija
11/16 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pestä hampaat. Siitä kakasta on 75% vettä, loput rasvaa ja bakteereita. Sairastut helpommin kun syöt likaisilla sormilla.

Vierailija
12/16 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 01:07"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 00:56"]

[/quote]

Eli siis vastasyntynyt viikon ikäinen lapsi kakkaa pottaan?

[/quote]

Lue aloitus: otsikossa kirjoitetaan vaippaa käyttävästä lapsesta ja myöhemmin tekstissä kysytään vielä isomman lapsen kakasta.

Vierailija
13/16 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vauvan pylly pestään lavuaarissa. On yleensä aika nestemäistä, helposti pestävää. Pesun jälkeen huuhdelaan lavuaari saippuan kanssa, välilä pestään kunnolla. Isommalta lapselta pestään pylly suihkussa, jos on paljon pestävää. Suihkussa pesu sujuu kun lapsi osaa seistä ( siksi vauvan pylly lavuaarissa). Ja vaippoja käyttävätkin usein kakkaavat pottaan vaikka vielä pissat tulevat usein vaippaan. Jos sattuu, että lavuaarissa pestäessä jää kakkaa ( isommalta vauvalta), se heti siivotaan. 

Vierailija
14/16 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin aina puhdistuspyyhkeitä, kolme lasta ja kaikilla sama. Eli pissat ja kakat vaihdettiin hoitopöydällä, kunnes siirryttiin potalle (1,5v-2v). Jos oli (varmaan kaksi kertaa) joku ripuli, sitten pestiin suihkun kanssa kylppärissä. Muuten en ikinä pessyt lasten pyllyjä lavuaarissa tms. ja ihan siististi meni, ei koskaan mitään punotuksia tai ihottumaa. 

Vierailija
15/16 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 01:29"]

Mä käytin aina puhdistuspyyhkeitä, kolme lasta ja kaikilla sama. Eli pissat ja kakat vaihdettiin hoitopöydällä, kunnes siirryttiin potalle (1,5v-2v). Jos oli (varmaan kaksi kertaa) joku ripuli, sitten pestiin suihkun kanssa kylppärissä. Muuten en ikinä pessyt lasten pyllyjä lavuaarissa tms. ja ihan siististi meni, ei koskaan mitään punotuksia tai ihottumaa. 

Hei mitenkäs en tullut ajatelleeks noita pyyhkeitä! Ite varmaan teen sit kans noin tulevaisuudessa, niskakakat sit pesuhuoneessa suihkun alla mut muutenhan noi pyyhkeet on (y) !! -ap

[/quote]

Vierailija
16/16 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten ne hampaat pestään lavuaarissa niin että kakkaa tulee suuhun? Irtohampaat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän