Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni täällä juo lähes joka viikonloppu alkoholia?

Vierailija
30.01.2015 |

Olen huomannut, että minä teen nykyään niin. Kai selän jotain ruuhkavuosien aiheuttamien paineiden purkua. Viikonloppu tuntuu hienommalta, kun juo 2-3 lasia viiniä tai muutaman siiderin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin kuin 6 sanoi, niin mielestäni pidän siitä liikaa. Se tuntuu kruunaavan viikonlopun, olevan se arjesta erottava "tähtihetki". Minusta olisi mukavampi, jos se tähtihetki olisi jotain muuta. Mutta kai se monella suomalaisella on niin. ap

Vierailija
2/23 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 22:59"]Olen huomannut, että minä teen nykyään niin. Kai selän jotain ruuhkavuosien aiheuttamien paineiden purkua. Viikonloppu tuntuu hienommalta, kun juo 2-3 lasia viiniä tai muutaman siiderin.

[/quote]

mä juon lähes joka päivä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon myös lähes joka viikonloppu jotain kotona. Perjantaisin ehkä 2-3 olutta. Lauantaisin ehkä pari olutta ja 2-3 lasillista viiniä. Ei tämä varmaan terveellistä ole, mutta olen jonkinlainen alkkis, vaikka en viikolla yleensä juo yhtään mitään......

Vierailija
4/23 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen join. Nyt olen viimeksi juonut yhtään mitään alkoholillista elokuussa. Ei vaan enää yhtään tee mieli.

Vierailija
5/23 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas. 

Mä juon lähes joka päivä lasillisen tai pari punaviiniä ruuan kanssa, enkä pidä sitä ongelmana.

Tässä maassa kukaan muukaan ei pidä sitä ongelmana.

Sen sijaan, jos joisin kerran kuussa itseni humalaan, sitä pidettäisiin ongelmakäyttönä, vaikka kuukauden aikana nautittu kokonaisalkoholimäärä olisikin paljon pienempi.

Olen omaksunut täkäläisen suhteen alkoholiin. Mielestäni se on paljon terveempi kuin suomalainen "tehdään alkoholista kauhea tabu ja piru seinälle jota täytyy jokaisen säikkyä".

Terveisin ulkomamma

Vierailija
6/23 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon viikonloppuisin syönnin yhteydessä. Pidän kohtuullisena nautintona. En koe siitä huonoa omaatuntoa mitenkään.

Vierailija
7/23 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon joka päivä joko pullon viiniä tai 5 - 7 siideriä. Ja käyn töissä n. 50 tuntia viikossa, vaativissa asiantuntijatehtävissä. Repikää siitä saatana...

Vierailija
8/23 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, mahtaa olla aamusin krapula?

Vierailija
9/23 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 23:37"]

Minä juon joka viikonloppu alkoholia, joko aterialla tai saunan jälkeen. Jos käyn ravintolassa tai baarsissa, siellä toki myös. Ei ole ruuhkavuosia, tykkään vain monista alkoholijuomista.

[/quote]

Miksi tälle on negailtu?

Vierailija
10/23 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo krapula, oon jo tottunut tähän. On ennemminkin huono olo, jos en oo juonut. 17

Vierailija
11/23 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:35"]

17, mahtaa olla aamusin krapula?

[/quote]

Mulle ei ainakaan tule pullosta viiniä krapulaa. Jos juo enemmän niin toleranssi kasvaa.

Vierailija
12/23 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vviimeiset vuodet juonut 2 - 2,5 litraa tiukkaa viinaa per viikko. Ei väliä viikonpäivästä. Juon vodkaa tai viskiä. Krapulaa ei tule. Olen 3 lapsen äiti kunnan vakituisessa virassa (sotevi).

Vierailija
13/23 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä tuota. Minä en ole vuosiin juonut alkoholia, kun en siitä saa mitään kiksejä, se on vaan pahaa mehua, juon sitten mielummin oikeaa mehua joka on hyvää.

Vierailija
14/23 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se kuitenkin vaivaa minua. En haluaisi olla niin "kiinni" alkoholissa. :/

Vierailija
15/23 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3=ap. Minullakin oli joitakin vuosia sitten kausi, etten juonut juuri koskaan yhtään. Se oli sen jälkeen, kun olin lukenut Juhani Seppäsen kirjan Sevästi juovuksissa. Alkoholi oikein inhotti. Pitäis kai lukea se kirja uudestaan. ap

Vierailija
16/23 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä ongelma on juoda kaksi, kolme lasia viiniä tai pari siideriä? Älkää ottako tollasista asioista paineita, herran jestas. Kyllä ne on aivan muut määrät, joista kannattaa olla huolestunut.

Vierailija
17/23 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 23:07"]

No mikä ongelma on juoda kaksi, kolme lasia viiniä tai pari siideriä? Älkää ottako tollasista asioista paineita, herran jestas. Kyllä ne on aivan muut määrät, joista kannattaa olla huolestunut.

[/quote]

Mä ymmärsin, että ap kokee olevansa jollain tasolla henkisesti riippuvainen alkoholista. "Viikonloppu tuntuu hienommalta". Se on varmaan aika epämiellyttävä tunne?

Vierailija
18/23 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon joka viikonloppu alkoholia, joko aterialla tai saunan jälkeen. Jos käyn ravintolassa tai baarsissa, siellä toki myös. Ei ole ruuhkavuosia, tykkään vain monista alkoholijuomista.

Vierailija
19/23 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon pullollisen viiniä puoliksi mieheni kanssa lähes joka lauantai. Teemme ruokaa pitkän kaavan mukaan, alku-, pää- ja jälkiruoka, nämä nautitaan viinin kanssa. En koe sitä pahana, vaan ihanana hetkenä, kaunis kattaus, kynttilät, takka, pari lasia viiniä. Joskus pieni lasi sherryä jälkiruoaksi. Arkipäivinä en sitten juo oikeastaan koskaan mitään alkoholipitoista. Muutenkin olen todella nirso ja rajoittunut alkoholin suhteen, juon vain viinejä ja jälkkäriksi joskus sherryä tai makeaa siideriä. Kyykkyviinejä en osta ollenkaan, enkä mitään kirkkaita väkeviä, olut on ihan mahdottoman pahaa mielestäni. Mulla alkoholi liittyy hyvään ruokaan ja fiilistelyyn ei humalahakuisuuteen. Jos jonakin lauantaina on muuta menoa, eikä siis tehdä yhdessä ruokaa, niin en osta viiniäkään.

Vierailija
20/23 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala. Ulkopuoliset paineetko pistävät sinut ajattelemaan alkoholinkäyttöäsi? Tiedät kyllä itse missä vaiheessa menee överiksi. Taidat juoda juuri sen määrän jonka lääkärit määrää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä