Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä lasketaan teidän mielestä harrastukseksi ?

Vierailija
30.01.2015 |

Pitääkö käydä jossain treeneissä, vai jos vaikka käy juoksemassa omatoimisesti silloin tällöin niin onko se lenkkeilyn harrastamista? :D

Kävin juuri keskustelun harrastusten ja "harrastusten" rahoittamisesta äitini kanssa, siinä tämä erikoinen avaus. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei ole työtä, eikä sitä ole pakko tehdä kodin ja perheen hoitamiseksi, ja teet sitä mielelläsi.

Vierailija
22/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä harrastus vaatii säännöllistä toimintaa, oma-aloitteisuutta ja kiinnostusta. Mä olen pari kertaa vuodessa käynyt tuttavan orkesterisoittoa kuuntelemassa, mut en sillä perusteella katso harrastavani konsertti-iltoja tai edes klassista musiikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastus = säännöllinen tekeminen, josta ei makseta palkkaa ja jota teet siksi, että se on mieluisaa ja/tai haluat kehittyä.

Konttorihomma tehtaassa: ei harrastus vaan työpaikka

Nurmikonleikkuu: ei harrastus vaan kotiaskare

Lapsen joukkueen valmentaminen: voi olla harrastus, jos pidät siitä ja haluat kehittyä tai sitten ei, jos se on sellaista mikä jonkun on vain pakko tehdä

Neulominen: harrastus

Vierailija
24/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee iloiten, omasta valinnastaan, niin se on harrastus, mutta jos esim mies ostaa sinulle keittiö- tai vaikka ompelukoneen ja sanoo, että nyt pääset harrastamaan, niin se ei ole harrastus.

Jos on pakotettu olemaan tietyssä paikassa harrastaessaan, niin silloin ei ole vapaa valitsemaan harrastustaan. Ei tahdo neuloa vain koska puikot kulkee mukana tai ommella vain, jotta lapsilla on äiti hoitamassa, kun puoliso harrastaa vapaasti  mitä tahtoo kodin ulkopuolella. Puolison harrastuksilla  on aikataulut, kun sinun odotetaan harrastavan silloin kun ehdit, tai hoitamaan samalla lapset tai ja jopa luopumaan harrastusideasta, jos et samalla voi huolehtia lapsista!

Vierailija
25/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukseen täytyy mennä kaikki rahat, ollakseen oikea harrastus!

Lukeminen ei ole harrastus. Se on ajankulua. Saman arvoista kivien potkimisen kanssa. Juokseminen ei ole harrastus, se on mielen sairaus.

Vierailija
26/26 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä erottaisin harrastamisen pelkästään ajanvietteestä.

Onko harrastus esim. television katsominen, peilin edessä runkkaaminen tai humalahakuinen juominen?

Määrittelisin harrastuksen kuitenkin omaa persoonaa kehittäväksi ja hyödyttäväksi toiminnaksi.

Itseään voi kehittää fyysisesti, tiedoissa ja taidoissa, ilmaisussa jne.

Kaikki mitä ihminen tylsyyksissään tekee, ei ole harrastusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi