Mitä joululahjoja aiot ostaa itsellesi?
Olen nyt parin vuoden ajan ostanut itselleni joululahjoja. Miesystävältä saan aina toivomani kirjan, muilta en mitään. En lapsenakaan saanut ikinä mitään mitä toivoin. En jaksa enää ostaa muille lahjoja, joten olen ryhtynyt lahjomaan itseäni :) Miten ihanaa!
Kääritytän lahjat pakettiin kaupassa ja avaan ne jouluna. Paitsi ehkä nyt kun aion ostaa yleiskoneen, sitä en kääri pakettiin.
Mutta että siis noin yleisesti ottaen, aion ostaa itselleni yhden hajuveden ja yhden ylellisen kosmetiikkapaketin. Voisihan nuo ostaa pitkin vuotta muutenkin vaan, mutta minä haluan paketteja :D
Teettekö te muut tämmöistä?
Kommentit (22)
En. Ostan itselleni mitä ostan silloin kun tarvitsen tai jotakin kivaa löydän. En ole ollut koskaan perso lahjoille ja en edes halua muilta lahjoja, sillä tiedän itse parhaiten mitä halua ja ostan kaiken itse, jos tarvitsen.
Kukkia ja kasveja minulle voi kyllä tuoda, niitä ei ole ikinä liikaa, mutta niitäkään ei tarvitse laittaa pakettiin.
Mä ostin kalliin kosmetiikkakalenterin itselleni ja ajattelen sen olevan etukäteisjoululahja itselleni, kun saan äidiltä kuitenkin rahaa lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut jo itselleni vaatteita ja sähköhammasharjan, eväslaukun ja -rasian, espanjan kuvasanakirjan, dermarollerin ja siihen öljyjä, villalankaa neulottavaksi, askartelutarvikkeita ja kylpypommeja :) Vielä ostan lisääkin. Mulla menee jouluun aina paljon rahaa vaikken osta lahjoja kuin yhdelle lapselle (nyt jo aikuinen) sekä itselleni ja pienen muistamisen vanhemmilleni postissa laitettavaksi.
Kiitos miinuksista jonka joku ystävällinen laittoi. Emme siis saa mistään muualta lahjoja kuin minun ostamanani niin olisipa ollut ankea joulu lapsen lapsuusvuodetkin jos hän olisi saanut vain jonkun 1-2 lahjaa minulta enkä itse mitään. Nyt saan juuri sitä mitä haluan. Ja pystyn antamaan lapsellekin paljon täsmällisempiä ja harkitumpia lahjoja kuin kukaan muu antaisi jos antaisi.
Olen lähetellyt miehelle pitkin syksyä kuvakaappauksia haluamistani lahjoista. Yleensä saan kaikki himoitsemani lahjat, mutta jos joku jää uupumaan, ostan itse. Nyt toivoin viinilaseja, joita ei valmisteta enää, joten riittää miehellä hommaa jos aikoo ne hankkia. On tosin yleensä tehokas, joten uskon kyllä saavani haluamani.
Olen jo kymmenisen vuotta ostanut merkkipäivinä ja jouluna itselle jonkin mieluisan lahjan, yleensä korun. Tai useammankin, netistä vintagekoruja. En kääri pakettiin enkä kerro kellekään. Miehen kanssa ei laiteta toisillemme lahjoja paitsi en malta olla jotain pientä käärimättä kun tykkään antaa lahjoja
Mielestäni on ihan ok ostaa itselleen lahjoja aikuisena. Mikä oletus on, että olemme ikuisia lahja-automaatteja muille ihmisille, mutta itselleen ei saisi mitään ostaa?
Minäkin ostin itselleni kosmetiikkajoulukalenterin ja aion ostaa kuulokkeet, kirjan, karkkia ja ratsastushousut.
ostan stayupit ja läpinäkyvät pikkarit!
m56
Joo, ostan vähän. En tosin ole paketoinut. Ei kans ihmeemmin tule mitään enää keltään. Ostan aina jonkun kirjan. Uusi kirja kuuluu jouluun.
Voisin päivittää ompelukoneeni. Viime vuonna ostin saumurin (joululahjaksi) niin nyt ompelu junnaa vanhassa ompelukoneessa, jossa on vaikka mitä pientä vikaa.
Olen nyt parina vuonna ostanut itselleni kosmetiikkajoulukalenterin. Viime vuonna Nuxen, tänä vuonna Cliniquen. En muuta. En kaipaa lahjoja ja miehen kanssa sovittu että laitetaan lahjarahat matkatilille. Sinne onkin kertynyt mukava summa.
Ostin itselleni kalliin kirjan syntymäpäivälahjaksi, se oli niin kallis ostos, että saatan jättää joululahjan ostamatta (kerään tietynlaisia kirjoja, ja tuo oli erittäin harvinainen kappale, sitä ei Suomesta juurikaan löydy). Olen sitä mieltä, että tuolla voin kuitata omat lahjani parikin vuotta, olen siitä niin iloinen ja tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Ostin itselleni kalliin kirjan syntymäpäivälahjaksi, se oli niin kallis ostos, että saatan jättää joululahjan ostamatta (kerään tietynlaisia kirjoja, ja tuo oli erittäin harvinainen kappale, sitä ei Suomesta juurikaan löydy). Olen sitä mieltä, että tuolla voin kuitata omat lahjani parikin vuotta, olen siitä niin iloinen ja tyytyväinen.
Ja siis ostan kirjat nimenomaan luettaviksi, en kirjahyllyyn. Nyt olen tuota säästellyt, lukenut sivun sieltä toisen täältä. Jouluna sitten käytän aikaa siihen, että istun takan ääreen, käden ulottuville glögiä ja suklaata ja jotain hyvää juustoa ja luen sitä kirjaa kaikessa rauhassa.
Kyllä olen joka vuosi ostanut itselleni joululahjan. Kun olin naimisissa, ex ei oikein piitannut lahjojen antamisesta. Tämä oli aika surullinen homma, koska laitoin aina jouluna ruoat, kodin kauniiksi, kuusen ja lahjoja muille.
Olen ajatellut, että koska muut eivät niitä minulle osta, niin voin hyvin ostaa jonkun paketin myös itselleni. Usein kirjan, jotain parempaa suklaata, ja vaikka korun tai hajuveden. Sama se mitä, mutta jotain sellaista mitä en oikein raaskisi muuten ostaa, mutta joka kuitenkin ilahduttaa.
Säälittävää ehkä joidenkin mielestä, mutta kun itse ostaa niin saa ainakin just mitä haluaa :) Olen siis tyytyväinen.
En välttämättä mitään merkittävää. Etsin syystakkia ja löytäessäni hyvän ajattelin, että olkoot etukäteinen joululahja itselleni. Takki oli Ted Bakerin lyhyt musta villakangastakki, 379€.
Jos menee kirppikselle tai myyjäisiin, niin voi löytää yllätyslahjoja. Vähän kihelmöintiä tonttulakkiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt parina vuonna ostanut itselleni kosmetiikkajoulukalenterin. Viime vuonna Nuxen, tänä vuonna Cliniquen. En muuta. En kaipaa lahjoja ja miehen kanssa sovittu että laitetaan lahjarahat matkatilille. Sinne onkin kertynyt mukava summa.
Hirveää tuhlausta, etkö osaa ostaa kosmetiikkaa niin, että ostat sellaista, mitä tarvitset, etkä kalenterin pihalle tuuttaamaa paskaa? Lisäksi vielä turhaa jätettä kuorista.
Olen ostanut jo itselleni vaatteita ja sähköhammasharjan, eväslaukun ja -rasian, espanjan kuvasanakirjan, dermarollerin ja siihen öljyjä, villalankaa neulottavaksi, askartelutarvikkeita ja kylpypommeja :) Vielä ostan lisääkin. Mulla menee jouluun aina paljon rahaa vaikken osta lahjoja kuin yhdelle lapselle (nyt jo aikuinen) sekä itselleni ja pienen muistamisen vanhemmilleni postissa laitettavaksi.