Ärsyttävän moni kylään kutsuja unohtaa
Tehdä eteisen vaatekaappiin tilaa vieraiden takeille. Ei kiva yritää tunkea jo valmiiksi tupaten täyteen ahdettuun kaappiin takkiaan ja tilane on tämä vaikka olisit ensimmäisten vieraiden joukossa.
Vieillä omat takit siirretään vaatehuoneeseen ha lasketaan että vapaita henkareita on riittävästi.
Kommentit (30)
Elämä on. Kyllä tämän yli olen aina selvinnyt kyläillessä. Inhimillistä.
Mieluummin jätän takkini vain siihen eteisen tuolille. Turha sitä on täyteen henkariin ja vaatekaappiin tunkea.
Minä teen aina tilaa naulakkoon kun on juhlat.
Enpä ole ikinä ajatellut että joku tekee tuostakin ongelman. Jotenkin tulee sellainen olo että sun koti ei oo mikään rennoin kyläpaikka:D
Mä koen vaatekaapin henkilökohtaisena tilana enkä halua vieraiden vaatteita sinne. Ne ripustetaan naulakkoon, jossa kyllä on tilaa tai jos ei olisi naulakkoa, mutta esim. makuuhuone eteisen vieressä, vieraiden takit sinne sängyn päälle. Näin olen nähnyt toimittavan monessa vieraspaikassa.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:45"]
Mä koen vaatekaapin henkilökohtaisena tilana enkä halua vieraiden vaatteita sinne. Ne ripustetaan naulakkoon, jossa kyllä on tilaa tai jos ei olisi naulakkoa, mutta esim. makuuhuone eteisen vieressä, vieraiden takit sinne sängyn päälle. Näin olen nähnyt toimittavan monessa vieraspaikassa.
[/quote]
Vaatekaappi henkilökohtaisempi tila kuin makuuhuone ja oma sänky? Just.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:45"]Mä koen vaatekaapin henkilökohtaisena tilana enkä halua vieraiden vaatteita sinne. Ne ripustetaan naulakkoon, jossa kyllä on tilaa tai jos ei olisi naulakkoa, mutta esim. makuuhuone eteisen vieressä, vieraiden takit sinne sängyn päälle. Näin olen nähnyt toimittavan monessa vieraspaikassa.
[/quote]
Eikö sänkysi ole henkilökohtainen tila?
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:42"]
Enpä ole ikinä ajatellut että joku tekee tuostakin ongelman. Jotenkin tulee sellainen olo että sun koti ei oo mikään rennoin kyläpaikka:D
[/quote]
Musta vaikuttaa siltä, että se on ainakin huomaavainen kyläpaikka.
Kuivana kaappiin, paitsi sateella?
Onni on asua yksiössä, ei monia ulko-ovia.
Siellä sitten muitten vieraitten lapset hyppii sängyllä takkikasassa
Sekin vielä että talo saattaa olla 200m2 mutta se vaatekaappi on 2m2 tuulikaapissa. Siellä sitten riisutaan takkeja itseltä ja lapsilta, eihän sitä voi kengät jalassa peremmälle.
Meillä taas osa vieraista ei ymmärrä, että on arkikuisti ja vieraskuisti eli vieraat tulevat jostain muusta kuin arkieteisestä sisälle. Meillä on isommassa eteisessä naulakko iha tyhjänä odottamassa vieraiden takkeja, mutta eikö aina joku änkeä tunkemaan takkiaan lasten haalareiden keskelle arkieteiseen (josta toki voi käyttää nimitystä kuraeteinen).
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 23:05"]Meillä taas osa vieraista ei ymmärrä, että on arkikuisti ja vieraskuisti eli vieraat tulevat jostain muusta kuin arkieteisestä sisälle. Meillä on isommassa eteisessä naulakko iha tyhjänä odottamassa vieraiden takkeja, mutta eikö aina joku änkeä tunkemaan takkiaan lasten haalareiden keskelle arkieteiseen (josta toki voi käyttää nimitystä kuraeteinen).
[/quote] öö mistä niiden vieraiden pitäisi tietää, että teillä on tällainen järjestely?
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 23:02"]
Sekin vielä että talo saattaa olla 200m2 mutta se vaatekaappi on 2m2 tuulikaapissa. Siellä sitten riisutaan takkeja itseltä ja lapsilta, eihän sitä voi kengät jalassa peremmälle.
[/quote]
Tuohan on jo luksusta. Liian usein vaatekaappi eteisessä on luokkaa 1,2 neliötä. Meillä on kahdella seinällä, toisella 3 metriä vaatekaappia ja toisella avotanko hattuhyllyllä 1,2 m, joka ei sekään tee kuin 1,8 neliötä + avotanko kaapin syvyydellä laskettuna 0,72 neliötä.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 23:05"]
Meillä taas osa vieraista ei ymmärrä, että on arkikuisti ja vieraskuisti eli vieraat tulevat jostain muusta kuin arkieteisestä sisälle. Meillä on isommassa eteisessä naulakko iha tyhjänä odottamassa vieraiden takkeja, mutta eikö aina joku änkeä tunkemaan takkiaan lasten haalareiden keskelle arkieteiseen (josta toki voi käyttää nimitystä kuraeteinen).
[/quote]
Arkkitehti on epäonnitinut jos pääsisäänkäynti ei ole itsestäänselvyys talolle tultaessa. Eri juttu on tietysti se että jos talvella on kolattu väylä vain sivummalle olevalle arkisisäänkäynnille.
Toisekseen meillä vieraat pääsee sisälle vain siitä ovesta mikä avataan. (ovikello pääsisäänkäynnillä)
Mies ottaa tulijoiden takit ja vie ne sängylle. Mielummin niin kuin että vieraat alkavat availla komeroita.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 23:05"]
[/quote]
Arkkitehti on epäonnitinut jos pääsisäänkäynti ei ole itsestäänselvyys talolle tultaessa. Eri juttu on tietysti se että jos talvella on kolattu väylä vain sivummalle olevalle arkisisäänkäynnille.
Toisekseen meillä vieraat pääsee sisälle vain siitä ovesta mikä avataan. (ovikello pääsisäänkäynnillä)
[/quote]
Pitänee kertoa sille, joka 1800-luvulla suunnitteli tähän kaksi samanlaista kuistia rinnakkain. Meillä ei kolata lumia, traktorilla ja lingolla viskotaan vähän kauemmas eikä siinä tehdä eroa sille, onko kyseessä arkisempi vai vieraskuisti.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 23:05"]Meillä taas osa vieraista ei ymmärrä, että on arkikuisti ja vieraskuisti eli vieraat tulevat jostain muusta kuin arkieteisestä sisälle. Meillä on isommassa eteisessä naulakko iha tyhjänä odottamassa vieraiden takkeja, mutta eikö aina joku änkeä tunkemaan takkiaan lasten haalareiden keskelle arkieteiseen (josta toki voi käyttää nimitystä kuraeteinen). [/quote] öö mistä niiden vieraiden pitäisi tietää, että teillä on tällainen järjestely?
[/quote]
Näin talvella vaikka siitä, että vieraskuisti portailla palavat kynttilät lyhdyssä. Tai että ovessa on "tervetuloa" - kyltti.
Eiks kukaan muu oo huomannu samaa?