Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sudenkuoppia yksit. sairaus+tt-vakuutuksissa?

Vierailija
30.01.2015 |

Millaisia sudenkuoppia yksityisissä sairaus- ja tapaturmavakuutuksissa voi olla? Onko teille tai vaikka lapsellenne käynyt jotain, jota ei sitten olekaan korvattu tms.?

Olen kilpailuttamassa vakuutusyhtiöitä, koska aion hankkia lapselle privaattivakuutuksen. Yhtiöiden ehdot ovat hyvin monimutkaiset ja niitä on vaikea vertailla. Aikaa menee...

Mitä ihmettä tarkoittaa vakuutusehdoissa vaikkapa kohta, jonka mukaan korvataan "sairauden hoidon kannalta välttämättömät hoitokulut". Tuohan on ihan tulkinnanvarainen kysymys. Minusta tuo kuulostaa siltä, että vain terveyskeskustasoinen aivan välttämätön hoito korvataan.

Tai että sairauden aiheuttamia ei korvata, jos henkilö on laiminlyönyt hoitoaan ja aiheuttanut siten sairauden pahenemisen? Jossain diabeteksessa tämän ymmärrän, mutta tarkoittaako tuo siis vaikka mt-ongelmaisilla sitä, että kaikki mahdolliset masennuslääkkeet pitää orjallisesti käydä läpi vaikka ne aiheuttaisivat mitä sivuoireita, muuten vakuutusyhtiö ei korvaa mitään hoitokuluja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/7 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vakavasti sairas lapsi. Sairaalamaksuja ja lääkekuluja koko ajan. Kertaakaan ei tspiola ole edes pyytänyt kuitteja vaan rahat heti tilille. Älyttömän hyvää palvelua. En usko että noissa oikeesti tietoisesti kieroillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 19:46"]Mulla oli vakavasti sairas lapsi. Sairaalamaksuja ja lääkekuluja koko ajan. Kertaakaan ei tspiola ole edes pyytänyt kuitteja vaan rahat heti tilille. Älyttömän hyvää palvelua. En usko että noissa oikeesti tietoisesti kieroillaan.
[/quote] siis lähitapiola tarkoitit varmaan

Vierailija
4/7 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut tenavana (vauvasta 17v asti) vakuutus Tapiolasta ja ikinä ei tullut minkäänlaista rutinaa sieltä suunnalta koskien lääkäri- ja lääkekuluja. En tiedä mikä meininki nykyään koska tästä on jo aikaa, mutta ennen ainakin homma toimi hyvin. 

Vierailija
5/7 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen lähitapiola kyllä.

Vierailija
6/7 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle äitini hommasi pienenä Tapiolasta sen vakuutuksen. Silloin ei mitään ongelmia.

Kirjaimellisesti kaksi viikkoa vakuutuksenoton jälkeen alkoi vuosien korvavaivakierre, ja kaiken korvasivat mukisematta, kun yksityisellä putkitettiin korvat, leikattiin kitarisat jne.

Btw, viime vuonna minulta hajosi kannettava ja Lähitapiolasta käskettiin vain lähettää korjauslasku sinne. Meilasin laskun ja SEURAAVANA PÄIVÄNÄ oli yli 700 euroa laitettu tilille. Suosittelen kyllä lämpimästi!

Vierailija
7/7 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän