Mitä haittaa on, jos ei peseydy viikkokausiin?
Siis henkilölle itselleen, ei lasketa ulkomaailman asennoitumista.
Kommentit (49)
Ei mitään. Hajukin häviää. Kylmän kesto paranee. Kotihoidossa oli mies joka ei käynyt kahteen vuoteen pesulla hyvällä eikä pahalla. Ei hän haissut yhtään pahalta kunhan vaihtoi vaatteensa.
Alapäähän luulisi tulevan ongelmia, esim. ihottumaa, virtsatietulehdus mahdollinen jne.
Riippuu siitä millainen ihotyyppi on. Onko erittäin kuiva iho, kuiva, normaali, rasvainen vai erittäin rasvainen? Kuinka paljon hikoilee päivän aikana? Onko jotain ihosairauksia kuten prosiaasi tai atooppinen ihottuma?
Lihavilla voi hiivasieni lehahtaa taipeisiin.
Mulla tuli sellainen iso ihonalainen patti niskaan
Vierailija kirjoitti:
Lihavilla voi hiivasieni lehahtaa taipeisiin.
Jos ei ole ikinä käynytkään Taiwanissa?
Vierailija kirjoitti:
Tarkennus: hammashygieniaa kuitenkin hoitaa normaalisti.
Tuokin on kolmen mielestä moitittavaa.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Mulla tulee vasta viikko täyteen ilman vesipesua. Pari kertaa olen pyyhkinyt vauvan pesulapuilla hikoontuneet paikat, jalkaterät ja pyllyn.
Ei mitään oireita, ei kutinaakaan, mikä seuraa jos käyn päivittäin suihkussa. Talvella kun ihoni on erityisen kuiva.
Sen tiedän, että kun seuraavan kerran menen saunaan, ihoa tulee kuoriutumaan paljon. Eli kuollutta ihosolukkoa kertyy, kun sitä ei pestä pois. Saunahan on suomalainen erikoisuus. Suurin osa maailman ihmisistä ei käy saunassa. Meillä sitä pidetään lähes kunnon peseytymisen synonyymina.
Kesällä kävin lähes päivittäin järvivedessä uimassa, mikä toimitti samalla pesun virkaa. Tästä tuli äkämiä, kun näköjään luonnonvedet eivät enää ole kovin puhtaita. Vaikka vesi oli laadultaan uimakelpoista.
Stafylokokki-infektio tulee, jos kaivat nenää. Tai jos joku kaivaa nenää. Tai ylipäänsä tulee helpolla koska yksi yleisimpiä ihon, nenän ja pyllyn bakteereja, ja kun on joku pikku naarmu ihossa, niin sinne menee ja alkaa tulla paiseita.
Minä en ymmärrä näitä ei likaannu, ei haise yhtään tms väittäjiä. Itsellä jo pelkkä ruoan käry tai sipulin haju (pelkästä kuorimisesta saati pilkkomisesta) tarttuu hiuksiin ja ihoon niin että itseä inhottaa. Tai jos siivoan niin pöly tunkeutuu ihohuokosiin ja lika (eikä johdu siitä että siivoaisin liian harvoin ja koti olisi saastainen). Ulkona autojen pakokaasut ym.
Ihminenhän hikoilee nukkuessaan aika reilusti. Luulisi että olisi aika epämiellyttävä olo jos ei viikkokausiin peseydy.
Monet tuntevat häpeän tunnetta pahasta hajustaan j hyvä niin. En haluaisi haistella kenekään iholle mätääntynyttä jätettä.
Ap:lle suosittelen muiden asemaan asettumisen harjoittelua.
Mulla oli elämässäni vaihe, kun suihkussa käyminen oli maailman hankalin asia. Saattoi mennä parikin kuukautta, kun en pessyt itseäni... alapään kyllä huljuttelin bideesuihkulla ja nivuset taipeet.. hampaat pesin pari kertaa viikossa. Muutoin en pessyt.
Se oli vaan niin vastenmielinen ajatus, aivan järjetön ponnistelu. Suihkuun menin, kun piti käydä jossain kodin ulkopuolella. Yleensä sitten jalkahoitaja tai lääkäri.
Olin vaikeasti masentunut. Eipä täällä ihmiset hajuista tms. valittaneet. Liikkuminenkin oli niin vähäisät, että lähinnä makkari, olkkari, veski väliä. Joskus piipahdin keittiössä, kun kuulemma piti syödä jotain.
Jos heräsin parempaan päivään, niin kosteuspyyhkeillä kävin ihoa läpi. Hiukset olivat kyllä jännä, että kun ne pesin, niin olivat viikon pari puhtaat, sitten runsas rasvoittuminen ja pikku hiljaa sekin tasaantui ja se rasvoittuminen lähti pois. Olivat sellaiset semipuhtaat.
Onneksi tuo aika on nyt selätetty ja takanapäin.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle suosittelen muiden asemaan asettumisen harjoittelua.
Selekästi ap:ssa on jotain vikaa. Muut kyllä haistavat sen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä näitä ei likaannu, ei haise yhtään tms väittäjiä. Itsellä jo pelkkä ruoan käry tai sipulin haju (pelkästä kuorimisesta saati pilkkomisesta) tarttuu hiuksiin ja ihoon niin että itseä inhottaa. Tai jos siivoan niin pöly tunkeutuu ihohuokosiin ja lika (eikä johdu siitä että siivoaisin liian harvoin ja koti olisi saastainen). Ulkona autojen pakokaasut ym.
Luuletko, että ihmisellä jolla ei ole rahkeita käydä suihkussa on toimintakuntoa tehdä ruokaa alusta saakka tai siivota?
Tarkennus: hammashygieniaa kuitenkin hoitaa normaalisti.