Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette valmistautuneet lamaan?

Vierailija
13.11.2021 |

Näyttää siltä, että sellainen on tulossa lähivuosina. Ja se tulee olemaan rajumpi kuin 90 luvulla.
Millaisia valmisteluja olette tehneet?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen totutellut kuluttamaan mahdollisimman vähän. Elän hyvin pienellä rahalla. Ja tietysti sisäistämällä että vesi ja sähkö ovat luxusta, johon minulla ei ole varaa enää kun lama iskee. En myöskään pysty pitämään vuokra-asuntoani.

Vierailija
2/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai näyttää siltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamautumalla ja lamauttimella.

Vierailija
4/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kerätty säästöjä ja lainamäärä on niin pieni että sen voi kuitata tarvittaessa pois. Eikä mitään muita lainoja oteta, tämä asuntolaina on ainoa.

Vierailija
5/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein patterittoman puudildon

Vierailija
6/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöillä on varauduttu. Ruuassa ja perustarvikkeissa ei ole alettu säästelemään ja toivottavasti ei sellaista aikaa tule että pitäisi alkaa kauppalaskun loppu summaa pienentämään. 

Vierailija
7/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään turhaa en osta. En ainakaan sitoudu mihinkään osamaksuihin tai lainaan.

Vierailija
8/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöillä on varauduttu. Ruuassa ja perustarvikkeissa ei ole alettu säästelemään ja toivottavasti ei sellaista aikaa tule että pitäisi alkaa kauppalaskun loppu summaa pienentämään. 

Että sellaista kerskakulutusta.

Vierailija
9/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-kauppaisko siellä? Todellakin kannattaa myös kauppalaskua katsoa, ettei osta mitään turhaa ja opettelee katsomaan kilohintoja. Monesti korvaavan tuotteen saa halvemmalla tai ihan kokonaan jättää ostamatta ja hyllyyn.

Vierailija
10/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentamalla maan alle bunkkerin, tekemällä kaivoja, istuttanut erillaisia kasveja mistä saattaisi saada ruokaa.    Myös tekemällä tunneleita maan alle että voi liikkua eri suuntiin huomaamatta ja salahuoneita niihin, mihin piiloutua.       Modannut kuntopyöriä sähkögeneraattoreiksi että saisi akkuja ladattua sähköä varten.

11/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat lähivuosilla? Päätteletkö laman alkavan vaikka kolmen vuoden sisällä, vai kymmenen, vai kuinka monen?

Miten lamaan tulisi nähdäksesi valmistautua?

Vierailija
12/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3,5 kg kultaa, kotona käteistä 5t., olen hamstrannut hyvin säilyviä elintarvikkeita (myös pakastekuivattuja aterioita), ostanut trangian, 10 heittomottia enemmän polttopuuta, kuin normikulutus, varastoin bensaa, harkinnassa on aurinkopaneelit ja akusto, hamstrannut kynttilöitä, kertakäyttöastioita, säilykkeitä, hygieniatuotteita ja lannoitteita. Pitäisi varmaan hankkia vielä siemeniä, mutta pääasiassa tavoite on mennä varastoidulla ostoruoalla, jos shtf.

Vierailija
13/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trangia, teltta, pilkkihaalari ja puuqqo. Niillä pärjää pitkälle, jos osaa.

Vierailija
14/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 3,5 kg kultaa, kotona käteistä 5t., olen hamstrannut hyvin säilyviä elintarvikkeita (myös pakastekuivattuja aterioita), ostanut trangian, 10 heittomottia enemmän polttopuuta, kuin normikulutus, varastoin bensaa, harkinnassa on aurinkopaneelit ja akusto, hamstrannut kynttilöitä, kertakäyttöastioita, säilykkeitä, hygieniatuotteita ja lannoitteita. Pitäisi varmaan hankkia vielä siemeniä, mutta pääasiassa tavoite on mennä varastoidulla ostoruoalla, jos shtf.

Niin ja lainassa on 14 vuodeksi korkokatto.

Vierailija
15/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitellut ihan alkukantaista metsästämistä ansoilla sekä  hionut selviytymistaitoja.

Vierailija
16/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerään rahaa tilille jotta voin ostaa asuntoja pakkohuutokaupasta!

Vierailija
17/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvun lama ei vaikuttanut elämääni muulla tavalla kuin että asuntojen hintaromahduksen myötä pystyin ostamaan itselleni asunnon, jossa edelleenkin asun. Ja koska olen jo aikoja sitten ollut velaton, olen pystynyt myös säästämään aika paljon. En ole koskaan ollut mikään kerskakuluttaja, mutta pystyisin ihan hyvin laskemaan elintasoani. Päivittäistavaroita ja lääkkeitä lukuunottamatta on hyvin vähän asioita, joita mun pitäisi ostaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi