Bensan hinta yli kipurajan
Moni kuljetus firma on lyömässä hanskat tiskiin. Wolt ja foodora kuskit sanovat myös että kohta etsittävä muita hommia. Hyvä vehreät!
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt lähti raakaöljyn hinta laskuun, ehkä ensi viikolla näkyy jo pumpulla.
Öljyn hinta on ollut jo noin 20 vuotta keskihinnaltaan 60-80 dollaria. Hinta on pysynyt samalla tasolla. Polttoaineen hinta suomessa ei perustu öljyn hintaan. Pumppuhinta ei myöskään koskaan laske öljynhinnan laskiessa. HInta muodostuu verosta jonka päättää edsukunat ja kauppiaan päätöksellä. Kun hinta nousee kaikilla kauppiailla voi epäillä kartellia. Rahastus menossa.
1998 bensa maksoi puolet pienipalkkaisen (siistijä ilman lisiä, kassamyyjä ilman lisiä jne) tuntipalkasta. Nykyään viidenneksen.
Bensan hinta on siis laskenut.Älä horise. Ei varmaan pidä paikkaansa.
Pitää paikkansa. Bensa oli 4,80 mk ja kesätöistä noista hommista sai kympin tunti.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kallista on. Eläköön etätyö
Odotellaan vaan koska etätyöhon tulee etätyövero. Onhan meillä tulossa jo työpaikkaparkeerauskin verotettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ollut tähän saakka ihan sama maksaako bensa tankilla 60 e vai 75 e, se 15 e menee tyhmempiikin hankintoihin todella nopeasti ja tankillisella ajelen jo pitkään. Ajan just sen mitä haluan ja hyvä on, en mieti asiaa enempää.
Joo, mutta tankillinen maksaakin nyt jo 110 - 120e. Edellisen hallituksen aikana sai vielä kuudella- seitsemälläkympillä.
Minkä kokoinen tankki sinulla on ja minkälaisia ajoja ajat?
Minulla on vw polo, jossa on 40 litran tankki. Viimeksi kun tankkasin sen, oli 95:n hinta lähihuoltsikalla 1,814 e/l ja luonnollisesti tankki ei ollut ihan typötyhjä, vaan sain tankattua sinne noin 37 litraa. Hintaa tuli siis noin 67 e. Ajan noin 10 000 km vuodessa säännöllisesti ja bensan hinta ei ärsytä. Asun pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Ne piirtää, joilla on liitua.
Ja räkii niiden päälle, joilla ei ole rahaa bensaan. Räksyttää sitten sohvalla makaaviksi loisiksi, kun ei töissä käyminen minimipalkalla, nollasopimuksilla ja maksimikuluilla enää ole järjellistä tai mahdollistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen töihin omalla autolla, matkoihin menee edestakaisin 25 min.
Menen töihin julkisilla,, matkoihin menee edestakaisin vähintään 2 h 20 min..
Ja sitten valopäät on huutamassa et käyttäkää julkisia.Julkinen liikenne on monessa paikassa niin huonoa että se pakottaa käyttämään omaa autoa.
Sitä ei ministerit ymmärrä BMW:n nahkapenkiltä, kun helsingissä homma toimii, muualla ei niin väliä..
Odottakaas, kun hallitus hyväksyy päästökaupan polttoaineelle ensi keväänä.
Ääni persuille, niin loppuu pelleily!
Ja työttömät pakotetaan hakemaan töitä 100km päästä.
Niin hyvää palkkaa en tule ikinä saamaan että ottaisin töitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
No ostakaa vähemmän kuluttavia menopelejä!
Työnnä sinä pääsi sinne mihinkä aurinko ei paista että maailma pelastuu.
Vierailija kirjoitti:
No ostakaa vähemmän kuluttavia menopelejä!
Joku 1990- luvun Nissan Micra on aika bensapihi.
Silti paskaduuneihin alkaa saada olla vaikea saada porukkaa, kun ei kannata töissä kulkeminen polttoainekustannusten takia.
Joo, voisihan se kasvihuonetyöntekijä tietysti ostaa Teslan tai Nissan Leafin...
Jonkun ne italialaisten verot täytyy maksaa. Sinä maksat!
O tempora, o mores
Ei haittaa kun tankkaan aina 60 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myytiin auto, muutettiin keskustaan.
Minimikulut autossa oli 200 e kk.
Plus pääoma. Saatiin rahaa sijoitukseen, mulla on abc lippu, miehellä ab ja 2-5 krt kk käytetään taksia. Paljon fiksumpaa
Mistä tuo 200€ tulee? Trafi+vakuutus 35€/kk. Polttoaineet päälle tietysti mutta ei bussi ja taxi ilmatteeks kuskaa.
Autolla ei arvo putoa jos oikein valitsee ja ei ole kädetön tumpelo.
Jos vakuutuksissa ei ole bonuksia niin kyllä jo niistä kertyy liki 200/kk. Sen lisäksi hallipaikka, renkaiden säilytys, pesut, määräaikaishuollot, polttoaine, lasinpesunesteet, pysäköintimaksut, verot. Kyllä rahanottajia riittää.
Muistan kun joudun vähän aikaa käymään nuorena töissä julkisilla, auton pettäessä (ei ollut varaa korjata heti). Heräsin puoli kuudelta, puin päälle ja kävelin bussipysäkille. Kuudelta bussiin, joka vei Helsingin keskustaan. Vähän vaille seitsemän perillä keskustassa, siirtyminen juna-asemalle ja junaan. Juna lähti vähän yli seitsemän. Perillä työpaikkakunnalla noin varttia vaille kahdeksan, josta kävely itse työpaikalle.
Kaikki tämä tapahtui talviaikaan, oli paljon lunta ja etenkin junat usein myöhässä. Aikaisin kun olin liikkeellä, aika harvoin oli aurattu katujakaan vielä = tarpominen lumessa oli hyvin raskasta ja aikaavievää. Ei ollut ihan kerta tai kaksi, kun saavuin myöhässä työpaikalle, ja joudun tästä syystä puhutteluunkin. Esimies pyysi, että lähtisin kotoa aikaisemmalla bussilla, johon oli pakko sanoa, ettei aikaisempia mennyt. Kerroin työmatkastani, ja hän vain tuijotti minua. Hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus pääoma. Saatiin rahaa sijoitukseen, mulla on abc lippu, miehellä ab ja 2-5 krt kk käytetään taksia. Paljon fiksumpaa
Mistä tuo 200€ tulee? Trafi+vakuutus 35€/kk. Polttoaineet päälle tietysti mutta ei bussi ja taxi ilmatteeks kuskaa.
Autolla ei arvo putoa jos oikein valitsee ja ei ole kädetön tumpelo.Jos vakuutuksissa ei ole bonuksia niin kyllä jo niistä kertyy liki 200/kk. Sen lisäksi hallipaikka, renkaiden säilytys, pesut, määräaikaishuollot, polttoaine, lasinpesunesteet, pysäköintimaksut, verot. Kyllä rahanottajia riittää.
Tärkein unohtui, autoon laitetun pääoman negatiivinen tuotto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään hajua mikä on ABC-lippu, se huoltoasema? Mutta hyvä teille. Me muut vaan tarvitaan autoa joka päivä ja julkisia ei vain ole. Itselläni menee 80e/viikko pakollisiin työmatkoihin.
Minulla menee 35e/kk kaikkeen matkustamiseen, kun käytän julkisia. Tietysti skutsissa tämä ei ole vaihtoehto.
eri
Päästäksemme vuonna 2045 nollapäästöihin, kuten kirjoissa ja kansissa luvattu, ei se bensan hinta tule tuosta tippumaan. 2030 pitää päästöjen olla puolet vuoden 2008 päästöistä. Ylellä just luki, että pitää keksiä toinen vihreältä kuulostava vero päälle, jotta tankkaajista ei tunnu niin pahalta se, että nostetaan sitä alkuperäistä veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään hajua mikä on ABC-lippu, se huoltoasema? Mutta hyvä teille. Me muut vaan tarvitaan autoa joka päivä ja julkisia ei vain ole. Itselläni menee 80e/viikko pakollisiin työmatkoihin.
Minulla menee 35e/kk kaikkeen matkustamiseen, kun käytän julkisia. Tietysti skutsissa tämä ei ole vaihtoehto.
eri
Tämä ei ole vaihtoehto suurimmassa osassa Suomea.
Se on vaihtoehto itseasiassa erittäin pienellä alueella.
Joo, kallista on. Eläköön etätyö