Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurista kuuluu jotain omituista viheltävää ääntä, mikä laite?

Vierailija
12.11.2021 |

Tuo on viime aikoina ollut päivittäistä ja ääntä kuuluu pahimmillaan toista tuntia. Mikä laite tuollaista ääntä pitää? Se kantautuu asuntooni varmaankin ilmastointikanavien kautta, vessassa ja keittiössä ääni kuuluu voimakkaimpana. Nytkin pitäisi olla hiljaisuus ja naapurista on kuulunut tuota ujellusta jo puoli tuntia...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukoneet usein viheltävät voimakkaastikin. Tarvitsee huoltoa.

Vierailija
22/33 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla se ilmastointikanava tai putkisto? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesukone linkoamisvaiheessa. Ei se tosin noin kauaa kestä.

Vierailija
24/33 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee mieleen vain rikkinäinen imuri. Mutta en tiedä kuka imuroisi noin paljon.

Entinen naapurini imuroi 40 neliön kämppää nelisen tuntia melkein joka päivä... Ja jumppasi hyppien pari tuntia päivässä.

Vierailija
25/33 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on kuulunut jo puoli tuntia niin todennäköisesti se on ilmastointiin liittyvää.

Vierailija
26/33 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turbo?

Vierailija
27/33 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipannu

Vierailija
28/33 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun et ole varma, laita ilmoitustaululle heippalappu huomiostasi, näin jos joku tunnistaa ääneen tulevan omasta asunnostaan voi siihen puuttua. jos heippalappu ei auta, ota yhteyttä isännöitsijään ja kerro äänestä, se voi tulla vaikka jostain talotekniikan vikaantuneesta laitteesta. On turha sanoa, että ääni tulee naapurista, kun et voi tietää varmasti että se tulee naapurista. Minun alakerran naapurini on syyttänyt vuosien mittaan minua mm. siitä, että minulla olisi pesukone, jolla pesen pyykkiä koko yön ja se on selvästi epätasapainossa linkousäänistä johtuen, on syyttänyt minua siitä, että paskon vessassa koko yön ja hän kuulee miten pökäleet tippuu pönttöön - hän on vähän viinaanmenevä ja varmaan monet äänet ovat ihan itsesyntyisiä. (nämä äänet ovat sitten tulleet hänen alakerrastaan ja seinänaapuriltaan)

En väitä, enkä usko, että sinulla on näin, vaan tämä ihan esimerkkinä siitä, että kerrostaloissa äänet johtuvat  joskus oudosti.

Vierailija
29/33 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessanpönttö. Alkaa meilläkin kerrostalossa viheltää ilman syytä, eikä lopeta ellei käy vetämässä vessaa. Jos se alkaa viheltää eikä kukaan ole paikalla, voi kestää vaikka kuinka kauan. Ilmeisesti vanhat putket.

Vierailija
30/33 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessanpönttö. Alkaa meilläkin kerrostalossa viheltää ilman syytä, eikä lopeta ellei käy vetämässä vessaa. Jos se alkaa viheltää eikä kukaan ole paikalla, voi kestää vaikka kuinka kauan. Ilmeisesti vanhat putket.

Täällä vihellys ei kyllä lopu vessan vetämiseen.

Vierailija
31/33 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule,möökin kysyn ensin täältä vauveli osastolta. joka asiaan ennenkuin menen ulos. mutta pitäisikö myös kysyä jos menee veshshsaan?

Vierailija
32/33 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllypilli. Käytetään usein parisuhteessa, jos epäily siitä että puolisolla ryppynaru löysällä.

Vierailija
33/33 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuului vessan ilmaistonnin kautta pyöräkellarin katossa pyörivä propelli, me ei edes asuta pyöräkellarin yläpuolella. Minä siitä tein ilmoituksen, kun huomasin sen pitävän ihmeellistä ääntä ohikulkiessa. Se propelli ei edes pyöri koko ajan, joten se on ihan sattumaa, että on paikalla sen käydessä.

Pitkä ulvova ääni taas tulee vessanpöntön täyttyessä, kun siellä on joku vika säiliön sisällä. Se ei edes sen pöntön käyttäjälle juurikaan kuulu, mutta muille talossa olijoille se kaikuu kunnolla putkiston kautta.