Paljon on sopiva löytöpalkkio lompakkoni löytäneelle miehelle?
Eli eilen kadotin lompakkoni pihamaallani ja nyt tänään lähellä asuva mies soitti että löytänyt sen. Menen kohta hakemaan. Mikä sopiva löytöpalkkio? Käteistä lompsassa oli 120e.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 13:49"]
Anna römpsää
[/quote]
Pullaa tai pillua.
Olin kerran pudottanut lompakkoni pihamaalle, josta postityttö sen minulle kiikutti (korttien nimen mukaan), olin hirveän kiitollinen ja kiittelin vuolaasti, mutta en edes älynnyt tarjota mitään löytöpalkkiota. :( Nyt on hirveän huono omatunto.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 13:59"]Mun mielestä on hieman naurettavaa miten moni ehdottaa jotain viittäkymppiä tietämättä miten varakas ap on. Normaalituloiselle aika iso summa, eikä joku lompakon poimiminen ja soittaminen ole mikään iso vaiva, josta tarvitsisi reilusti yli normaalin löytöpalkkion palkita. [/quote] Löytöpalkkio ei riipu varakkuudesta vaan löydetyn lompakon arvosta
[/quote]
Ap ei maininnut mitään itse lompakon arvosta, mutta mun mielestä on outoa suoraan olettaa, että lompakko olisi joku satojen eurojen arvoinen. Suurin osa ihmisistä käyttää kuitenkin korkeintaan muutaman kympin lompakkoja.
[/quote]
Arvo SISÄLTÖINEEN. Ajokortti, luottokortit, bonuskortit, kirjastokortit, jäsenkortit, lounassetelit, käteinen jne jne. Löytöpalkkiö ei edelleenkään riipu hukkaajan taloudellisesta tilanteesta vaan löydetystä tavarasta
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 13:55"]
Annat 20e ja sanot että meinasit ostaa pullon mut et tiennyt herran mieltymyksiä.
[/quote]
Pullon!? Mitä? Alkoholia? Eikö voitaisi jo unohtaa alkoholilla "palkitseminen". Itse loukkaantuisin moisesta "lahjasta".
20 euroa on reilu summa, 10 euroa olisi pieni. En käsitä niitä, jotka ehdottavat 50 euroa, se on naurettavan iso summa.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:26"]
1/3 suihinotto korvaisi tuon 10%
[/quote]
Syväkurkusta joutuu maksamaan?
Minusta 20e on myös hyvä, mutta toisaalta olen opiskelija. Jos itse löytäisin jonkun lompakon niin en minä sitä palkkion takia palauttaisi, vaan auttamisen ilosta.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 13:55"]
Annat 20e ja sanot että meinasit ostaa pullon mut et tiennyt herran mieltymyksiä.
[/quote]
Pullon!? Mitä? Alkoholia? Eikö voitaisi jo unohtaa alkoholilla "palkitseminen". Itse loukkaantuisin moisesta "lahjasta".
[/quote]
Kossupullo on hyvä ja varma.
Ja edullinen.
Minä löysin joskus lompakon, vein poliisiasemalle ja ilmoitin että en halua löytöpalkkiota. Myöhemmin tämä mies yritti soittaa, en vastannut.. Olisi varmaan kiittänyt tai sitten joku oli jo kerennyt varastaa rahat ja olisi perännyt niitä minulta. Noh joka tapauksessa, jos haluaa palkkion niin kannattaa viedä poliisiasemalle jossa kyllä otetaan tiedot ylös joka tapauksessa, muuta kautta toimimalla on turha mitään palkkioita odottaa..