Miksi ihmiset ottavat sormuksen pois töissä?
Ymmärrän käsitöissä, kun voi haittaa hommaa, mutta siis ihan tavallisissa toimisto hommisssa?
Kommentit (38)
Ettei kukaan viehättävä vastakkaisen sukupuolen edustaja luule että olis varattu
Itse en nyt korona-aikana ole käyttänyt, kun joutuu jatkuvasti pesemään käsiä ja kivet töhnääntyy, aina saisi olla sormusta puhdistamassa.
Lisäksi on hygieenisempää olla ilman käsikoruja nyt.
Olen elintarvikealalla. Nykyään teen pääasiassa toimistotyötä, mutta käyn melkein joka päivä tuotannon puolella, viikoittain ainakin. Siksi en käytä töissä ollenkaan koruja.
Syitö sormuksen pois ottamiseen töissä on useita.
Joissakin työpaikoissa se on pakollista, työturvallisuuden takia.
Joillakin on herkkä ja allerginen iho, eivätkä voi sormuksia pitää.
Ja joku ei viitsi eikä rohkene kertoa tästä puolisolleen vaan laitta aina töihin lähtiessään sormuksen sormeen.
Ja työpaikoilla on aina ihmisi, jotka tietävät muista työtovereisaan ja enemään kuin muut.
Ja he haluavat sen tietämisensä kertoa muillenkin.
Joten näin ollen, on melko harvinnaista, että työpaikalla ei kukaan muka tietäisi, kuka nainen tai mies on varattu.
Näin on siitäkin huolimatta, että joku nainen tai mies ei käytä työpaikallaan sormuksia.
Se on pelkkää paskaa ulkokultaisuutta.
Varatut ja etenkin avioiliitossa olevat ihmiset tiedetään suurissakin työpaikossa, tasan tarkkaan!
Joen se sormuksen poissaolo työpaikoille yksinkertaisesti tarkoittta, että siellä on edelleen niitä häntäheikkejä, jotka haluvat kokeilla viehätysvoimaansa, erityisesti uusiin työntekijöihin.
Ottaako? En ole huomannut. Itselläni ei ole sormuksia, muttei mua muidenkaan sormukset töissä kiinnosta. Ei fiksut laske omiin housuihinsa.
Äitini ei pitänyt töissä sormuksia. Oli töissä isossa keittiössä ja hygieniasyistä ei halunnut pitää sormuksia, että saa varmasti kätensä ruokaa valmistaessaan puhtaiksi.
Työkaverit oli keski-iän ylittäneitä naisia kaikki ja ymmärrykseni mukaan äitini on edelleen hetero, joten tuskinpa siinä keittiön kattiloiden ja uunien tuskaisessa kuumuudessa on käynyt työkaverin paneminenkaan mielessä. Eikä mua kyllä kiinnosta miettiäkään sellaisia.
Meillä ei käytetä koruja töissä hygieniasyistä, mutta kaikki kyllä tietävät, toistensa parisuhdetilanteet sekä varsinkin sen, ketkä kaikki ovat panneet keskenään.
Käteni turpoavat välillä ikävästi ja siksi välillä sormus sormessa välillä ei
Vaarana sormen menetys jos sormus takertuu, tai sormi litistyy sormuksen kanssa. Aiemmassa työssä sormus olisi myös suurella todennäköisyydellä vaurioitunut ihan vaan kulumisen vuoksi. Jätin sen korurasiaan, käyttöön otan silloin kun käytän muitakin koruja, lähinnä isommissa juhlatilaisuuksissa eli todella harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta mielenkiintoisin on kysymys, miksi sormuksia käytetään. En itse ole menossa avopuolisoni kanssa naimisiin, mutta jos menisimme, en haluaisi sormusta eikä varmasti hänkään (kumpikaan meistä ei käytä koruja muutenkaan).
Onko sormuksen käyttämisen ajatus siis ilmaista muille, että "olen varattu"? Miksi se on tarpeen? Minä tiedän oikein hyvin olevani "varattu" ihan ilman sormusta.
Asiakaspalvelutehtävissä nainen saa helposti ei-toivottua ihailua osakseen. Sormus nimettömässä kertoo, että on jo varattu.
Meillä ei niitä saa pitää hygieniasyistä sairaalassa, ei potilastyössä tietenkään, mutta ei myöskään toimistotyötä tehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ja joku ei viitsi eikä rohkene kertoa tästä puolisolleen vaan laitta aina töihin lähtiessään sormuksen sormeen.
Ja työpaikoilla on aina ihmisi, jotka tietävät muista työtovereisaan ja enemään kuin muut.
Joten näin ollen, on melko harvinnaista, että työpaikalla ei kukaan muka tietäisi, kuka nainen tai mies on varattu.
Näin on siitäkin huolimatta, että joku nainen tai mies ei käytä työpaikallaan sormuksia.
Varatut ja etenkin avioiliitossa olevat ihmiset tiedetään suurissakin työpaikossa, tasan tarkkaan!
Joen se sormuksen poissaolo työpaikoille yksinkertaisesti tarkoittta, että siellä on edelleen niitä häntäheikkejä, jotka haluvat kokeilla viehätysvoimaansa, erityisesti uusiin työntekijöihin.
Ei pidä paikkaansa, että kaikkien parisuhdestatukset olisivat tiedossa. Edellisessä työpaikassa kukaan ei tiennyt minusta mitään, ei ikää eikä asuinpaikkaa eikä koulutusta eikä ainakaan parisuhdestatusta. Ja olin siellä kuitenkin useamman vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Voi panna työkaveria.
Estääkö se sormus panemisen? Sormessa kai sitä pidetään eikä mulkun varressa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta mielenkiintoisin on kysymys, miksi sormuksia käytetään. En itse ole menossa avopuolisoni kanssa naimisiin, mutta jos menisimme, en haluaisi sormusta eikä varmasti hänkään (kumpikaan meistä ei käytä koruja muutenkaan).
Onko sormuksen käyttämisen ajatus siis ilmaista muille, että "olen varattu"? Miksi se on tarpeen? Minä tiedän oikein hyvin olevani "varattu" ihan ilman sormusta.
Asiakaspalvelutehtävissä nainen saa helposti ei-toivottua ihailua osakseen. Sormus nimettömässä kertoo, että on jo varattu.
No jaa, minusta tuo sormus houkuttaa miehiä vielä enemmän, kuin se ettei sormusta ole.
Ainakin siis niitä röyhkeimpiä tolvanoita jotka kuvittelee olevansa niin vastustamattomia mauttomine puujalkavitseineen.. Ja näillä siis yleensä on itselläkin sormus ja rasvaisimmilla jopa se rouvakin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, että kaikkien parisuhdestatukset olisivat tiedossa. Edellisessä työpaikassa kukaan ei tiennyt minusta mitään, ei ikää eikä asuinpaikkaa eikä koulutusta eikä ainakaan parisuhdestatusta. Ja olin siellä kuitenkin useamman vuoden.
Miten voi olla töissä missään, jos ei edes esimies tiedä koulutusta? Ihmiset myös saavat asioita selville. Itseäni ei tällaiset asiat kiinnosta selvittää, mutta olen selvittänyt erään henkilön taustoja, tähän on pätevä syy, koska syynä on väärinkäytökset. Olen saanut selville asioita, joita hän ei edes haluaisi, ja ihan laillisin keinoin juttelemalla entisten tekijöiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni on hirvittänyt, mitä se käsidesin kanssa läträäminen tekee sormuksille. - Näköjään kulta kestää.
Aika jännä juttu, kun kuningasvesi on ainoita asioita jotka syövyttää kultaa...
Oon sairaanhoitaja, sormuksia ei saa käyttää käsihygienian takia. Sormus ja sen ympäristö kerää bakteereja.
Kuntosalilla en pidä sormusta, koska se painaa inhottavasti, kun puristan tankoa tai nostan painavia käsipainoja. Aviomies on kyllä usein mukana salilla kanssani.
Kun ollaan töissä, niin ollaan töissä eikä naimisissa.
Kukaan muu, kuin se sormuksen käyttöä kyttäävä puoliso, ei kiinnitä huomiota siihen, onko sitä vai ei.