Hain 50 työpaikkaa - sain nolla
Minulle sanotaan usein "mene töihin". Tämä on hokema, mikä on kulkenut sukupolvelta toiselle vaikka työmarkkinat ovat digitalisaation ja globalisaation myötä täysin muuttuneet, kuten ihmiselämä itsekin.
Töitä ei enää ole kaikille. Tämä on fakta, jota jostain syystä suurin osa ei suostu nielemään.
Itse olen joutunut sen hyväksymään, vaikka en nauti työttömyydestä yhtään. Hirveä olotilahan tämä on ja mielenterveys tässä menee. Tänään tuli työttömyysajaltani 50 työhakemusta täyteen. Kahteen haastatteluun pääsin. 0 työpaikkaa saatu.
Haetut paikat ovat pitkälti ICT-alalta, ja rinnalla sitten randomeja paikkoja kuten myyjä, pakettiauton kuljettaja jne.
Kommentit (12)
Olen ollut itse samassa jamassa. Suosittelen uudelleenkouluttautumista alalle jossa on työvoimapula (oikeasti).
Haet vääriä paikkoja. Esim. päiväkotien sijaisista on kova pula.
Myös lähihoitajaksi kouluttautuminen auttaa.
Työelämässä on ihmiselle niin ahdas muotti että ei siellä voi mitenkään olla oma itsensä, ei varmasti useimmille löydy sellaista "sopivaa" työtä, ja epäsopivassa paikassa on hyvin vaikea olla ja vaikea päästäkään edes. Suomalainen työelämä on pahasti rikki.
Se on aivan totta että työpaikkoja ei todellakaan ole kaikille ja puheet siitä että on kauhea työvoimapula ovat täysin tekaistuja pelkästään sen vuoksi että sen varjolla tuodaan halpatyövoimaa niin paljon kuin mahdollista jotta palkkoja saadaan alemmaksi ja alemmaksi...
Vierailija kirjoitti:
Haet vääriä paikkoja. Esim. päiväkotien sijaisista on kova pula.
Myös lähihoitajaksi kouluttautuminen auttaa.
Myös ylilääkäreistä on pula. Kannattaa hakea.
Sain työpaikan noin kahden sadan hakemuksen jälkeen. Työmatka on tosin 50km, mutta tykkään työstäni.
Laitatko kaikkiin samanlaiset hakemukset? Muokkaatko cv:tä ja onko se visuaalinen?
Tsemppiä työnhakuun. Ei todellakaan ole mitään herkkua.