Luokanvalvoja halusi nähdä viestit kännykästäni
Väitti, että meidän luokassa on huono ilmapiiri ja tahtoi siis tutkia mun whatsapp-keskusteluja. Oikeasti ei meillä ole mitään ongelmia.
Mitä mieltä olette, olisiko minun pitänyt näyttää viestit hänelle? Sanoin että hän loukkaa kirjesalaisuutta utelemalla ja kieltäydyin näyttämästä.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 08:59"]Ei pyyntö mitään kirjesalaisuutta loukkaa, hassu. Se että lukisi väkisin/salaa on eri juttu.
Tais tosiaan olla kiusaamista niissä keskusteluissa...?
[/quote]Ei ollut, LVkin myönsi sen nähtyään ne toisen tyypin kännykästä. Itse en halunnut periaatteesta niitä näyttää. Mun vapaa-ajan keskustelut ei kuulu luokanvalvojalle.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 08:54"]
Se, että luokassa ei 13-vuotiaan kiusaajanmieele mitään vikaa, ei tarkoita, etteikö opetaja voisi olla okeassa sanoessaan, että siellä on huono henki. Ja opettaejan velvollisuus on tehdä sellaiselle asialle jotain. Sä voit toki kieltäytyä auttamasta tai sit voit auttaa.
[/quote]
Totta, mutta se asiaan puuttuminen pitää tehdä eri tavalla kuin lukemalla teinin whatsapp-keskustelut. Kuinka moni aikuinen tuosta noin vain antaisi esimiehelleen kännykän tutkittavaksi, jos työyhteisössä mättää?
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 08:47"]
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 08:44"]Jätä pissis puhelimesi kotiin tästä lähtien, koulussa opiskellaan eikä leikitä puhelimella. [/quote] Lukiossa käytetään btw harvasen tunti kännykkää mm tiedon etsimiseen ihan opettajankin pyynnöstä. :) Ap, opettajalla ei ole mitään oikeutta nuuskia keskustelujasi. Älä näytä. Terv. Lukiopissis jolla aina kännykkä mukana
[/quote]
Kerropa, mitä tietoa viimeksi hait niillä "harvase tunneilla" kännykästä. Kilautitko kaverille?
[/quote]
Taidettiin viimeksi eilen etsiä lakitiedon kurssilla, että minkälaista tuomiota tulee taposta. :) Finlexistä. Onko muuta kysyttävää?
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 08:52"]Toisalta, whatsapp ei kuulu kirjesalaisuuteen, koska niihin ryhmiinhän voi liittyä kuka vaan muutenin. Tekstiton siis JULKAISUJA eili julkisia.
[/quote]
No höpöhöpö. Kyllä on totta että sinne pystyy luomaan ryhmiä mutta niihin KUTSUTAAN mukaan. Ei niihin kuka vain voi liittyä. Ensiksi pitää olla sen ihmisen numero tallennettuna osoitekirjassa ennen kuin pystyt keskustelemaan hänen kanssaan. Joten eivät todellakaan ole julkisia.
[/quote]Komppaan tätä.
Ap