Oletko lähettänyt kuoressa rahaa postitse?
Päivän lehdessä on juttua, kuinka 50 eur hävisi onnittelukortin välistä ja kuori saapui perille avattuna ja teipattuna. Älkää lähettäkö rahaa postitse! Äidille kävi samoin, 20 eur hävisi, samoin koko kortti, ei siis tullut ikinä synttärisankarille. Jossain on joitain jotka tutkii kirjeet. Mietin postin väkeäkin. Törkeää kyllä. Onko teillä kokemuksia rahan häviämisestä postinkulussa?
Kommentit (27)
Kuinka saan vastaanotettua rahaa postin kautta
Vierailija kirjoitti:
Läpivalaiseeko joku niitä kuoria? Miten edes ehtii availla kuoria, eikös posteissa oo kauhee kiire? Ei ihme että kirjeiden perilletulo kestää. (vähän vedin mutkia suoriks päättelyssäni)
Jos kirjeen päälle on käsin kirjoitettu nimi ja osoite tyyliin "ylioppilas", "kummipoika" tai "päivänsankari" ja liimattu juhlaan sopiva postimerkki, niin helppohan se on arvata, että seteli sieltä löytyy. Postiin kun palkataan kaikenlaista velvoitettua ja tuettua porukkaa, niin keksii ne keinonsa.
Olen tiennyt noin 50 vuotta eli niin kauan kuin olen itse postia lähettänyt, että kirjeessä ei saa lähettää rahaa. Ennen käytettiin vastaanottajan nimelle kirjoitettuja shekkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun äiti lähettää kalkkeeripaperin välissä niin ei näy läpi. Mut oikeesti rahan öähettäminen on kiellettyä."
- Missä rahan lähettäminen on kiellettyä? - Hölmöä se voi olla, mutta että kiellettyäkin, niin sitä en tiennyt.
Kyllä, on laitonta. Postilaki kieltää, poislukien postivakuutetut lähetykset.
Se on siksikin laitonta, ettei huumediilerit lähettele kätevästi tukkosiaan pikku postilaisten kätösten kautta.
Olen lähettänyt lahjakortin ja oli mennyt perille.
En ole lähettänyt, mutta jos lähettäisin niin laittaisin pahvia kuoren sisälle ettei pysty sormin tunnustelemaan tai läpivalaisemaan.
Harvakseltaan olen pikkusummia lähetellyt. Toistaiseksi on menneet perille. Epäilyttää kyllä nykyinen posti.
Palvelut surkastuu eli ykkösluokan kirje jos saapuu viikossa niin postille riittää. Jakelua ollaan harventamassa jopa kaupungeissa kun ei kait sitten vaan nappaa jakaa.
Muutenkin luotettavuus on mennyt alaspäin kuin lehmän häntä. Ilmeisesti jossain postin koneistossa on porukkaa joka säännönmukaisesti aukoo kirjeitä siinä toivossa että niissä on rahaa jos sitä rahaa tosiaan häviää noin usein. Posti ei tietenkään tee asialle mitään vaan syyllistää lähettäjiä. Lähettäjä luultavasti lopettaa postin käytön kokonaan koska miksi kukaan maksaisi jatkuvasti kallistuvasta ja hidastuvasta ja vielä epäluotettavastakin palvelusta jossa ongelmat postin henkilökunnan luotettavuudessa on lähettäjän syy.